Igra pobega na gradu Žužemberk

Igra pobega na gradu Žužemberk je edinstvena igra pobega o čarovništvu na slovenskem.

BRIEF & IZHODIŠČA

01

Ustvariti igro, ki poveča obisk gradu

S pomočjo igre pobega bi grad in njegovo okolico predstavili na edinstven način in tako povečali zanimanje za obisk.

02

Več jezična igra

Igra naj bo na voljo v slovenskem in angleškem jeziku ter ustrezna za vse starosti, posameznike, skupine in družine.

03

Vsebina naj bo vezana na žužembersko čarobnico Mico

Zgodba naj se navezuje na obdobje zgodnjega novega veka, ko je bila Žužemberčanka osumljena čarovništva.

04

Samostojno reševanje nalog s pomočjo zemljevida

Igra vsebuje knjigo in zemljevid, ki uporabnike vodi po gradu in omogoča, da igro rešijo brez pomoči tamkajšnega zaposlenega.

7 postaj = 7 zgodb = 7 nalog

Trajanje igre: cca. 60 minut

Igra primerna za vse starosti

Jezik: slovenščina ali angleščina

Kaj je nastalo?

ČaroBniška razsodba o žužemberški čarobnici Mici

Čarobniška razsodba je igra pobega, ki sega v leto 1639 in razkrije zgodbo o žužemberški Mici, ki je bila obtožena čarovništva. 60-minutna aktivacija obiskovalce gradu popelje čez 7 sodb, ki razkrijejo ali je bila Mica res kriva zlonamernih dejanj.

Kontaktirajte nas

Srednji in zgodnji novi vek sta obdobja, ko so ljudi množično obsojali čarovništva.

V Žužemberku se nahaja hrib, imenovan Klek, kjer naj bi se takrat zbirale čarovnice, ki naj bi iz zlobe ali nevoščljivosti rade ušpičile tudi kakšno coprniško. Zato jih je sodišče obsojalo na smrt.

Igra pobega na gradu Žužemberk Čarobniška razsodba se osredotoči na priljubljeno žužemberško ženico Mico, za katero so nekateri trdili, da je prava čarovnica.

Zgodba temelji na različnih obsodbah, ki so jih bili ljudje v tem obdobju obsojeni, ker si niso znali razložiti naravnih pojavov, bolezni in drugih nevšečnosti, ki so se dogajale v zgodovini človeštva.

Načrtovanje igre pobega

Želja naročnika je bila najprej, da se escape room postavi samo v eno od sob gradu. Vendar smo po ogledu celotnega gradu ugotovili, da je grad zelo lep in razpolaga s številnimi prostori, ki bi jih lahko izkoristili boilje, kot če igro skoncentriramo zgolj v eno sobo. Po premisleku smo predlagali, da koncept iz sobe pobega spremenimo v igro pobega. Daljšo igro po več točkah gradu, kjer lahko zgodbe in vsebino bolje vmestimo v prostor in izboljšamo igralno izkušnjo.

Žužemberk_zemljevid

S pomočjo knjige in reševalne pole ”Kristalna listina” na kateri se nahaja zemljevid, se morajo obiskovalci gradu odpraviti čez 7 sodb, da dokažejo ali je Mica kriva ali nedolžna. Sama tega namreč ne more dokazati, saj njenim besedam sodni zbor ne verjame.

Vsaka sodba je sestavljena iz razglasa, opisa in naloge. Pomembno je, da rešijo vse naloge, saj bodo le na tak način lahko pridobili ustrezne kristale, ki vodijo do kode za odprtje sobe v kateri se odvija glavna Micina razsodba in tako vplivali na njeno usodo.

Razvoj igre pobega na gradu Žužemberk?

Vse se je začelo z idejo, da bi igra vključevala resnično zgodbo o Žužemberčanki Mici, ki so jo leta 1639 obtožili čarovništva. Naročnik nam je poslal številne zgodbe na podlagi katerih smo začeli razmišljati o smeri v katero bi lahko zapeljali vsebino igre. Raziskali smo zgodovinsko obdobje čarovništva, da smo si ustvarili jasno sliko o raznoraznih obtožbah, ki so jih bili ljudje deležni v tistem obdobju.

Ustvarili smo primere obtožb in jih prilagodili tako, da so bile smiselne za vsebino in okolico naše igre. Podrobno smo pregledali vse lokacije, v katerih bo potekala igra in pripravili koncepte nalog in igralnih elemente, ki se prilegajo na zgodbo Micinih obsodb.

Kako se ta igra pobega razlikuje od ostalih?

Za razliko od nekaterih drugih iger pobega, ki smo jih ustvarili do sedaj (Ruska kapelica, Kostel, Kajžnkova hiša, Planica, …), se ta specifično ne navezuje na vsebino in eksponate, ki jih ponuja grad Žužemberk. Gre bolj za zabavno igro pobega vezano na pojav čarovništva na žužemberških tleh in je posledično umeščena v tamkajšnji grad. Edina izjema je soba z razstavo o risih, na katero smo napeljali tudi vsebino ene izmed obsodb.

Žužemberk_čarobniška razsodba

Fizični poseg v grad in povezava z sodbami

V vsako sobo smo dodali vsaj en fizičen element, ki je vezan na specifično Micino obsodbo. Nekatere lokacije pa vsebujejo po več elementov, ki jih je treba med seboj ustrezno uporabiti in povezati, da pripeljejo do pravilnega rešitve.

Na grajskem vrtu smo tako, s pomočjo kovinske skulpture, izpostavili vremenski pojav ledene dobe za katerim so trpeli v tamkajšnjem času, a si ga enostavno niso znali razložiti, zato so ga pripisali čarovništvu.

V nekaterih sobah smo predstavili temo krščanstva, ki je bila v tistem času močno izrazita in kaj se je pripetilo tistemu, ki takrat, ni veroval v Boga. V eno izmed sob, ki precej spominja na kapelo, smo celo umestili majhen oltar s križem, posodo za posvečeno vodo in ouija ploščo. Vsi ti elementi seveda predstavljajo del naloge, ki jo morajo obiskovalci rešiti, če želijo priti do ustreznega kristala, ki ga potrebujejo za zaključek igre.

V sobo, ki vsebuje razstavo o risih, ki se nahajajo v okolici Žužemberka, smo skrili nekaj parov risovih oči. Poleg tega, da vodijo korak bližje k odkritju pravega kristala, smo jih tja pozicionirali z namenom, da si obiskovalci malo bolj podrobno pogledajo tudi zapise o risih, ki jih ponujejo v tej sobi in na tak način spoznajo kakšno informacijo več o Žužemberku.

Še ena zelo zanimiva mehanika igre se nahaja v sobi graščakinje, kjer se odvija Krvava sodba. Tam se obiskovalci znajdejo pred omaro in sodom. V sodu je na vrhu izrezana luknja. Igralci morajo povezati vsebino v sodu in omari, da pridobijo nov pravilen kristal.

Kako točno pa posamezni elementi pripeljejo do pravilnih kristalov, pa bo potrebno odkriti na lokaciji sami.

Finale

Ko se igralci prebijejo čez vseh sedem lokacij/sodb, jih čaka še zadnji, finalni del igre, ki razkrije ali je žužemberška Mica kriva ali nedolžna svojih obsodb. Poleg sodnika in sodnega zbora, smo v tej sobi v steno postavili simbol ptice in simbol ognja, ki razkrijeta Micino usodo.

Kakšna pa je njena končna razsodba, boste morali odkriti sami. Odpravite se na izlet na grad Žužemberk in spoznajte resnico. Micina usoda je v vaših rokah!

Bi idejo za igro v svoj nabiralnik?

Pošlji nam sporočilo, mi ti odgovorimo z idejo za naslednjo igrivo kampanjo. Pa roka 🤝

Kontaktiraj nas