Escape muzej Kajžnkova hiša Rateče

Escape Muzej Kajžnkova hiša je inovativna oblika Escape Room igre, ki poteka po celotnem muzeju Kajžnkova hiša in za igro uporablja tudi prave muzejske eksponate.

BRIEF & IZHODIŠČA

01

Igrificirana razširitev muzejske vsebine

Muzej naj dobi novo - igrificirano, zabavno - dimenzijo. Brez velikih posegov v dediščino.

02

Zabavno & izobraževalno

Uporabniki naj se v igri zabavajo in se naučijo novih stvari.

03

Samonastavljive igre, brez dodatnega osebja

Igre morajo delovati brez podpornega osebja in se v prvotno stanje povrniti same.

04

Večjezična & multi-player izkušnja

Igra naj poteka v več jezikih z možnostjo sočasnega igranja večih ekip.

18 izvirnih samo-nastavljivih iger

5 vsebinskih sklopov z vsebino destinacije

5 svetovnih jezikov

1 wau učinek - finale igre

Kaj je nastalo?

Prvi escape muzej v Sloveniji!

Edinstvena igra pobega, ki poteka po celotnem muzeju in vanjo premišljeno vključi tudi muzejske eksponate in rekvizite ter zgodovinska dejstva, lokalne običaje in rateško izročilo.

Kontaktirajte nas

Escape Muzej Kajžnkova hiša je edinstvena igra pobega, ki poteka po celotnem muzeju in vanjo premišljeno vključi tudi muzejske eksponate.

Digitalizacija turistične panoge Slovenije je v polnem razmahu, kar je vidno skoraj na vsakem koraku. Hkrati, pa se zadnjih nekaj let vzporedno aktivno odvija še ena zanimiva zgodba, in sicer igrifikacija turističnih destinacij, muzejev in lokacij.

V sodelovanju s turizmom Kranjska Gora in Gornjesavskim muzejem Jesenice smo ustvarili eno najvznemirlijvejših turističnih novosti pri vas (pa tudi širše). Gre za edinstveno Escape Room doživetje, in sicer za čisto pravi Escape muzej.

Kaj je Escape muzej in kako se razlikuje od običajne Esape Room igre?

Gre za posebno Escape Room igro, ki poteka po celotnem muzeju Kajžkova hiša in vanjo premišljeno vključi tudi muzejske eksponate in rekvizite ter zgodovinska dejstva, lokalne običaje in rateško izročilo.

Muzej pravzaprav dopolnjuje in razširja, saj je igra vmeščena med in ob muzejske eksponate, kar nekaj pa jih uporablja tudi za samo igro. Uporaba tovrstnih eksponatov je zasnovana na način, da se igralci predmetov ne dotikajo, temveč pazljivo opazujejo in … pa bi že skoraj povedali preveč.

Escape Muzej Kajžkova hiša (Escapebox Gamification)

Kako je potekal razvoj Escape muzeja?

Sam proces načrtovanja je bil drugačen kot pri drugih projektih. Če načrtovanje igrificiranih doživetij običajno začnemo na terenu, kjer dodobra spoznamo kraj, običaje in zgodovino, smo v Ratečah najprej skrbno spoznali osrednje teme muzeja. Katere stalne zbirka vključuje, kaj z njimi sporočajo in kako je prostor muzeja izrabljen ob začasnih zbirkah, ki Kajžkovo hišo obogati ob posebnih priložnostih?

Ko smo odgovorili na prvi del zastavljenih vprašanj, smo delo nadaljevali s pogovori z domačini in turističnimi delavci Kranjske gore, ki zgodovino in izorčilo še kako dobro poznajo. Opremljeni z bogatim naborom zgodb, misli in spominov smo imeli dovolj materiala, da smo lahko pričeli s konceptiranjem iger, poteka uporabnikov in krovnim vsebinskim konceptom.

Igre smo v prostor umeščali premišljeno in na način, da bodo kar se da najbolje odražale in dopolnjevale tematike v katere smo jih vmestili. Določili smo pet krovnih zgodb, ki jih muzej zajema in ki jih želimo osvetliti tudi z escape room igro. To so:

  • Rateški rokopis,
  • kulinarika Rateč (oz kot ji pravijo domačini Kranjske Sibirije),
  • Rateška noša,
  • tihotapljenje in
  • Planica.

Mehanika in potek igre

Igra je ustvarjena na način, da jo lahko igra 5 skupin na enkrat, na voljo je v štirih jezikih, prav tako pa ne potrebuje dodatnega podpodrnega osebja (game masterja), ki bi po končani igri elemente postavljali v osnovni položaj, kot je v navadi pri sobah pobega.

Izjemno velik poudarek smo namenili temu, da sama igra v muzej ni umeščeno vsiljivo. Ne glede na to, da poteka po območju celotnega muzeja, nam je to uspelo z uporabo materialov, barvnih kombinacij in izdelavo iger na način, da delujejo kot del muzejske zbirke in ne samostojne sodobne igre, postavljene sredi muzeja. Barve in materiali vseh elementov nam sporočajo, da je vse skupaj del muzeja in še vedno lahko vsak, ki se bo sprehodil zgolj po muzeju le tega brez težav ogleduje.

Začetek igre kjerkoli v muzeju

Obiskovalci lahko z igranjem igre pričnejo kjerkoli v muzeju. Njihova osrednja naloga oz cilj je, da dopolnijo dnevnik osrednjega lika igre, Josipa Lavtižarja (sicer za celotno slovensko zgodovino pomembnega lokalnega svetovljana), odklenejo vrata v njegovo sobo, potem pa …

Vabljeni na obisk in na zabavno igro v Kajžnkovo hišo!  Pa ne pozabite na vnaprejšnjo rezervacijo na www.escapemuzej.si.

Igra poteka dobro uro in je primerna za pare, družine, šole in izkušene escape room igralce.

Muzej v Kajžnkovi hiši je z našo pomočjo postal prvi escape muzej v Sloveniji, kjer zgodovino spoznavamo s pomočjo igre pobega na območju celotnega muzeja.

 

 

Kaj je vkjučeval projekt?

Ob že omenjeni raziskavi in konceptiranju celotne igre, smo za Escape muzej igro ustvarili:

  • Priprava koncepta in mehanike igre,
  • zasnova in razvoj posameznih iger,
  • priprava scenarija in zgodb za igro,
  • konceptiranje in razvoj finalne igre,
  • montaža iger v muzeju,
  • testiranje iger z živimi igralci,
  • priprava igralnih rekvizitov in igralne knjige,
  • razvoj pristajalne spletne strani o igri v dveh jezikih in z rezervacijskim sistemom,
  • priprava PR objav in koordinacija slovenskih medijev,
  • predaja projekta in izobraževanje naročnikove ekipe

Objave o Escape muzej igri v medijih:

Takoj po otvoritvi igre v muzeju, je bilo zanimanje medijev veliko, na spondjih povezavah, pa si lahko pogledaš nekaj najbolj zanimivih.

Bi idejo za igro v svoj nabiralnik?

Pošlji nam sporočilo, mi ti odgovorimo z idejo za naslednjo igrivo kampanjo. Pa roka 🤝

Kontaktiraj nas