🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

4 najzanimivejši trendi igrifikacije v letu 2023

Leto 2022 je bilo za še vedno relativno mlado industrijo igrifikacije zelo plodno in pestro leto.

Interaktivna vsebina, strateška (inbound ali outbound) igrifikacija, adhoc gamification kampanje, kvizi in razvedrilne igre je le nekaj precej dobro poznanih instrumentov igrifikacije, ki kot po pravilu učinkovito pomagajo pri temu, da je komunikacija z uporabniki bolj zabavna in zanimiva.

Ampak kaj prinaša leto 2023?

Pred nami je verjetno zelo pestro in turbulentno poslovno leto, kar pa ne pomeni, da navkljub temu ne bo dovolj priložnosti za napredek, razvoj in diferenciacijo s konkurenco.

Zato poglejmo, kje v letošnjem letu tičijo najbolj zanimive priložnosti za uporabo igrifikacije? Kakšni so trendi igrifikacije za leto 2023? Kako lahko z uporabo te tehnologije v vašem podjetju prehitite konkurenco in uporabnikom ponudite interkativna, zabavna in edinstvena doživetja, ki si jih bodo zapomnili?

Glavna dva vzvoda, na podlagi katera sem naslonili naslednje predikcije sta;

  • verjetnost masovne uporabe tehnologij in njena atraktivnost za uporabnike,
    ter
  • dostopnost teh tehnologij za povprečno blagovno znamko in kompleknost implementacije (lansiranja).

Za začetek čist na hitro ponovimo …

Kaj je igrifikacija?

Igrifikacija je uporaba zakonitosti, psiholoških učinkov, mehanik in elementov iger v neigralnih kontekstih. Vse to z namenom animacije (aktivacije) ciljne skupine (zaposleni ali potrošniki) oziroma za reševanje nekega konkretnega problema.

Precej podrobno o tem kaj igrifkacija je, kako se uprablja v različnih panogah in kakšne učinke prinaša, smo strnili v prvem slovenskem ultimativnem vodiču o igrifikaciji. Najdeš ga tule.

Še več zapisov o igrifikaciji pa tule.

Najzanimivejši trendi igrifikacije za leto 2023?

V Escapebox ekipi podrobno spremljamo krajino igrifikacijskih rešitev in tehnologij. Letos prvič dodajmo tudi svoj košček v mozaiku predikicij in glede na izkušnje, znanje in opažanja, ocenjujemo v katerih podvejah inudstrije, bo v letu 2023 še posebej zanimivo in pestro.

Predvsem pa v katero smer je pametno vlagati sredstva, čas in kadre. Najbolj zanimivi pristopi pri uporabi igrifikacije v letu 2023 bodo tako zagotovo:

  1. Igrificirana izobraževalna vsebina
  2. Spletne (web) AR igre v marketing kampanjah
  3. Priporočilni kvizi v spletnih trgovinah in personalizacija uporabniške izkušnje
  4. Interaktivna orodja in generatorji zgrajeni na AI frameworkih

Podrobneje poglejmo vsakega izmed omenjenih trendov in spoznajmo nekaj dobrih praks, ki se že uporabljajo in navdušujejo milijone uporabnikov širom po svetu.

Trend #1: Igrificirana (in interaktivna) izobraževalna vsebina za odrasle (Duolingo za finance, programiranje, oblikovanje …)

Da je igrifikacija (in z njo povezana interaktivnost, povratne zanke, intrinzična motivacija in estetika) lahko učinkovito orodje za bolj frekvenčno uporabo vsebin, smo že pisali. To, da je Duolingo en najboljših primerov zaaaaares celovite igrifkacije pa tudi.

Toda tisti, ki mu bo uspelo kot prvemu ustvariti igrificirano izobraževalno izkušnjo v panogi, kjer je stopnja zanimanja visoka, splošnega znanja pa nizka, bo lahko precej hitro (pa tudi dolgo) žel sadove kakovostnega dela.

Takole iz rokava bi rekel, da je finančni sektor z izobraževanjem o davkih, splošni finačni pismenosti, vlaganju, obrestih in še marsičem, lahko idealna priložnost za pridobivanje zvestih uporabnikov.

Kar pa nič manj ne velja za druge panoge, kjer je publike in vsebin veliko, znanja in sodobnih pristopov pri distribuciji te pa malo (vzgoja, oblikovanje, avtomobilizem, potovanja, šport, programiranje …)

Seveda vzpostavitev tovrstnega sistema ni ravno najlažja pot do uporabnikov, je pa dokazano izredno učinkovita in nagrajujoča. Prednost bodo imele blagovne znamke, ki že imajo veliko količino vsebin (ali pa so jih pripravljeni ustvariti), a ta ni centralno, še manj pa interaktivno urejena.

Gamification elementi v aplikaciji Duolingo
Gamification elementi v aplikaciji Duolingo – vir Riseapps.

 

Če te še bolj poglobljeno zanima, kako se ustvari izobraževalno igrificirano aplikacijo, so dober how to tutorial spisali pri Riseapps.

Trend #2; AR igre v marketing kampanjah

Web AR igre bodo v 2023 sigurno eden večjih hitov!

AR tehnologija je v zadnjih dveh letih – sploh z razmahom web AR tehnologij in orodij – ne le pogosto prisotna v različnih panogah, ampak postaja nepogrešljiv del doživetij, ki želijo uporabnikom ponuditi še tisto nekaj več.

Izziv pri širši uporabi AR tehnologije je bil zagotovo velik razkorak med zmogljivostjo web app in native app rešitvami. V delovanju, intuitivnosti, razvijalskih možnostih in grafiki kot taki.

Odkar pa sta tako Apple kot Google naredila kar nekaj korakov naprej (v zadnjih dveh letih) in omogočila teren za bolj robustno procesiranje webAR, se razlika v delovanju ne le zmanjšuje, temveč postaja skoraj nevidna.

Poleg tega, pa je web AR tehnologija in razvoj cenovno precej bolj dostopna in prijazna za velik nabor blagovnih znamk od native aplikacij.

Da ne bo pomote, native aplikacije seveda imajo marsikatero prednost pred web aplikacijami, ampak največja težava je brez dvoma dostop do (prvih) uporabnikov. Odstotek pretokov takšnih aplikacij je izredno nizek, posledično, je organska rast s priporočili in digitalnim word-of-mouth učinkov počasna.

Pizza Hut Pacman web AR igra
Pizza Hut Pacman web AR igra – vir PizzaHut

 

Web AR rešitve, ki pogosto slonijo na različnih frameworkih in knjižnicah, danes omogoča skoraj vse, kar omogoča razvoj lastne AR aplikacije, kjer pa kot že rečeno, naletimo na (pre)velik upad pri dejanski uporabi.

Nekaj najbolj zanimivih web AR marketing kampanj v zadnjem obdobju: Jameson Virtual Tree, Pizza Hut Pac-man igra in See Santa.

Trend #3: Priporočilni kvizi v spletnih trgovinah in personalizacija uporabniške izkušnje

Še ena vrsta igrifikacije, za katero menim, da bo v letu 2023 prejela (zasluženo!) še več pozornosti, kot že sicer. To so pametni spletni prodajni pomočniki, ki ne spijo, se ne utrudijo in imajo priporočilo za vsako vrsto uporabniške izbire. O njih smo na dolgo in široko pisali v že kar nekaj preteklih zapisih.

Priporočilni kvizi omogočajo personaliziran prikaz izdelkov glede na izbire uporabnika v kvizu. Lahko bi rekli, da imajo vlogo (popolnega) osebnega prodajalca v spletni trgovini, ki stranke vodi od vstopne spletne strani vse do košarice.

Vmes pa o uporabniku izvedo veliko uporabnih podatkov, ki jih lahko uporabite za še boljšo komunikacijo ob njegovem naslednjem obisku.

Vse to storijo na zabaven način, kar stranki omogoča interakcijo z vašim podjetjem in v njej spodbuja željo, da kviz dokonča in opravi nakup.

V letu 2023 se bo ta trend le še nadaljeval in domala celo stopnjeval. Predvsem zaradi že omenjene personalizacije in bolj osebnega pristopa do uporabnikov.

 

Priporočilni kvizi namreč lahko močno pomagajo pri zanimivemu psihološkemu fenomenu, ki se je pojavil z razmahom spletne prodaje, imenovanem paradoks izbire. Če je uporabnik soočen s preveliko izbiro, je možnost odstopa od nakupa večja, kot če je izbire premalo.

Zato, če imate veliko zanimivih stvari, ki bi jih radi predstavili uporabnikom, za to uporabite priporočilni kviz in jim olajšajte nakupno pot.

PS: Uporabniki velikokrat kviz rešijo večkrat, ker jih zanima, kaj bo ponudila drugačna pot odgovorov. To ni le super za čas, ki ga uporabniki preživijo na vaši strani, ampak pri uporabnikih dviga zaupanje in spoštovanje.

Trend #4: Interaktivna orodja in generatorji zgrajeni na AI modelih (ChatGPT, Dalle-2, Stable Difusion, Jasper …)

Le kdo v zadnjih nekaj tednih ni vsaj slišal, če ne že uporabljal orodja, ki ga je ustvarilo podjetje OpenAI, ki se imenuje ChatGPT? Pa Dalle-2? Stable Difusion? Jasper?

Verjetno malokdo.

A še bolj zanimivo kot sami generatorji, so navdihujoči in zanimivi vsi derivati in mikro orodja, ki so vzniknila zaradi oz na njih (ovih API-jih).

Kako močan razmah orodij in generatorjev, kjer je osrednja tema igrifikacija, si iskreno še ne znam razložiti. Je pa vsesplošna raba AI orodij v zadnjih mesecih verjetno presenetila veliko ljudi. Tudi mene.

Okrog tovrstih knjižnic in sistemov je že danes desetine (če ne več) uporabniško izredno uporabnih, pa tudi zabavnih, orodij. Od AI generatorjev za unikatne avatar profilne fotografije, kot sta ProfilePicutre.ai in Avatar.ai. Vse do ai orodij za pisanje emailov (rytr.me), ustvarjanje gamification elementov (Scenario.gg), ustvarjanje unikatnih pravljic (bedtimestory.ai), načrtovanje notranjih prostorov (interior.ai), ustvarjanje glasbe (riffusion) … in še mnogo mnogo več.

Avatariai.me - AI orodje za ustvarjanje profilnih avatarjev

 

In če je pred letom ali dvema Web3 in NFT norija prinesla tudi nekaj zanimivih marketing projektov (se še spomniš Planiških in Argetinih NFT-jev?) je le vprašanje časa (in ideje), kdo bo med prvimi v svoj marketing arzenal dodal še AI orodje ali storitev.

Igra se začne … zdaj!

Ok, sedaj si na vrsti ti oziroma tvoja ekipa!

Kako boste poskrbeli, da bodo vaši uporabniki v kampanji doživeli tisti sveti gral vseh odzivov – WOW trenutek?

Igrifikacija in igranje s kakšno izmed zgoraj naštetih smeri bo sigurno dober začetek.

Da bodo prvi koraki malce lažji, je tule še nekaj uporabnih nasvetov, kako lahko uporabiš gamification elemente v svojih kampanjah, rešitvah oziroma spletnih aplikacijah.

Glavne komponente uspešne igrifikacije?

Za uspešno igrificirano rešitvijo sloni precej več elementov, kot le implementacija PBL – točk, značk in lestvic najboljših. Igrifikacija v svoji osnovi sloni na zakonitostih iger, ki jih umeščamo v neigralne kontekste in rešitve.

Vsaj 5 komponent je ključnih, da končna rešitev igrifikacije ustvari močno povezavo z uporabnikom:

  • CILJ
  • PRAVILA
  • POVRATNE INFORMACIJE
  • NAGRADE
  • MOTIVACIJA
    + TEHNOLOGIJA
    + KAZALNIKI USPEŠNOSTI

Kako vsako izmed njih določiš, se je lotiš in uporabiš, pa si preberi v tem blog zapisu.

Najpomembneje je, da česarkoli v vesolju igrifikacije se boste z ekipo že lotili, naj bo ustvarjanje zabaven proces. Če bo le približno tako, potem bo tudi končna rešitev podobna temu. Zabavna. Kar pa je najbolj pomembno.

Poiščite nekaj dolgočasnega, vsakdanjega in to naredite zabavno, drugačno, izzivalno.

Wow efekt (skoraj) zagotovljen! 😉

Če pa bi pri tem potrebovali malce pomoči, pa smo z ekipo le en email ali telefonski klic stran. Tule.

Viri


Sorodne objave