Prilo┼żnosti in re┼íitve za vi┼íjo prepoznavnost turisti─Źne destinacije

Kako lahko buti─Źne turisti─Źne destinacije tekmujejo z velikimi tursti─Źnimi ponudniki in kako pri tem lahko pomagajo zakonitosti igrifikacije?

Ameri─Źani radi re─Źejo, da je bog ustvaril ljudi, ampak ┼íele Samuel Colt jih je pozneje napravil zares enake. Morbidna primerjava, ki pa jo je vendarle mogo─Źe preslikati na pojav svetovnega spleta pred slabimi tridesetimi leti.

Z njegovim razmahom je tudi najmanj┼ía mo┼żna oblika poslovnega delovanja dobila dostop do marketin┼íkih mo┼żnosti, kot so jih neko─Ź imele zgolj korporacije. ─îe je bilo z revolverjem potrebno znati dobro ciljati, gre pri marketingu ÔÇŽ no, saj veste, tu so stvari precej podobne.

Majhnost = prednost

Enako velja za male oziroma buti─Źne turisti─Źne destinacije. ─îas, porabljen za vitje rok proti nebu, ─Źe┼í, vsi gredo vsi zgolj na Bled in v Portoro┼ż, je morda pametneje zamenjati z razmislekom, kako ponuditi tisto najbolj┼íe, kar imamo ponuditi. Oziroma, kako predstaviti to, kar vas dela edinstvene in druga─Źne od najve─Źjih.

Se rešitev skriva v igrifikaciji?

Turizem je dejavnost, ki je zelo odvisna od oblikovanja kon─Źne izku┼ínje obiskovalca. Slednjo ves ─Źas obiska gradita in sooblikujeta turist, ter na drugi strani ponudniki turisti─Źnih storitev. Na vse dejavnike ne bo┼í imel vpliva, zato je pomembno, da zna┼í uporabiti vzvode, ki so ti na voljo.

V tem vodi─Źu bi te ┼żeleli popeljali skozi izku┼ínje, na─Źine in metode, kako dolo─Źeno tematiko povzdigniti na raven igre, ki bo spodbudila vedo┼żeljnost, tekmovalnost in se na koncu prelila v zadovoljstvo z obiskom tvojega kraja. Vse to pa se seveda odrazi tudi z odzivi na dru┼żbenih omre┼żjih.

turisti─Źne destinacije - odzivi uporabnikov na dru┼żbenih omre┼żjih
Nekaj utrinkov obiskovalcev igre pobega na Gradu Kostel.

Poleg pozitivnega ob─Źutka vklju─Źenosti in povsem novi dimenziji turisti─Źne izku┼ínje, se bodo med drugimi bonusi zna┼íli ┼íe ve─Źja prepoznavnost kraja kot blagovne znamke in ve─Źja lojalnost turistov, ki so nas ┼że kdaj obiskali.

Igrive re┼íitve za buti─Źne turisti─Źne destinacije

Pojem igrifikacije poznamo. A kako jo vpre─Źi v turizem? Kako jo implementirati na majhne turisti─Źne destinacije?

Sodobni turisti so pogosto navdu┼íeni nad dejstvom, da lahko dolo─Źen kraj odkrivajo interaktivno. Vklju─Źeno, kar pomeni, da proces terja kan─Źek njihovega sodelovanja. Nekaj vlo┼żenega napora, pa naj bo miselnega ali fizi─Źnega.

Druga privla─Źnost je vstop v zgodovinski ali celo fantazijski svet, skozi katerega jem prika┼żemo drobec zgodovine, izro─Źila ali krajevnega dose┼żka. Grad Kostel je tako svojo preteklost imenitno prenesel v pustolovsko dogodiv┼í─Źino, v nekak┼íen interaktiven preizkus sposobnosti, znanja, sodelovanja in mirnih rok. 

Castle Escape - Grad Kostel
Igra pobega z zgodovinskimi informacijami na gradu Kostel je poskrbela za precej novih gostov in odzivov na dru┼żbenih omre┼żjih.

Taka igra je v manj turisti─Źno obremenjenih dneh povsem lahko privla─Źna tudi za doma─Źine, saj se lahko z njo preizkusijo v poznavanju doma─Źega okolja, socializirajo in zapolnijo dolgo─Źasno popoldne. Medsebojno tekmovanje, nabiranje dose┼żkov (lahko dejanskih ali pa virtualnih) motivacijo sodelujo─Źih ┼íe pove─Źa ter na koncu ostane kot lep spomin na potovanje in dru┼żenje.

Plusi in skoraj ni─Ź minusov

Z igrifikacijo pridobita obe strani, tako destinacija, kot obiskovalci. Slednji so dele┼żni edinstvenega in razburljivega spoznavanja kraja, medtem, ko bodo doma─Źini br┼żkone dele┼żni ve─Ź obiska, ki se zna v povpre─Źju tudi podalj┼íati, sami turisti pa bodo zaradi velike mere vklju─Źenosti v proces spoznavanja kraja postali tudi nekoliko bolj lojalni obiskovalci.

Svojo izku┼ínjo, ─Źe bo ta seveda kakovostna, bodo zagotovo radi delili dalje in tako postali va┼íi turisti─Źni ambasadorji.┬á

Kaj torej imamo ponuditi?

Prva asociacija  bodo verjetno zgodovinski pomniki v mestu. Arhitektura. Naravne znamenitosti. Vse tisto, za kar ste ┼że pred desetletji postavili obcestne ka┼żipote, pisane informativne panoje in stati─Źno spletno stran, pa vendarle nih─Źe ne pride.

treasure hunt ljubljana
Ena izmed ekip med igro Treasure Hunt po sredi┼í─Źu Ljubljane.

Kaj je torej narobe?

Najve─Źja te┼żava se obi─Źajno skriva v tem, da ┼że od za─Źetka stavimo na vse. Namesto, da bi si vzeli ─Źas za razmislek:

  • kak┼íni turisti pre─Źkajo na┼íe obmo─Źje,
  • kaj natanko je tisto, kar bi jih utegnilo zanimati,
  • kaj jim lahko ponudimo, da si bodo turisti─Źno destinacijo zares zapomnili?

Pogosto je v kraju dovolj en sam zanimiv dejavnik, pa se trume pri┼ílekov pojavijo iznenada. Dobra gostilna, tradicionalna prireditev, ki se prime ali pa nenavadna zgodba, ki je je pojavila v medijih in spletu.  Prva primera sodita med preve─Ź spontane, da bi se ju dalo spro┼żiti na ukaz, zadnji pa vendarle namiguje na nekaj, kar se z nekaj truda in znanja da tudi ustvariti. V Vi┼ínji Gori so denimo v sredi┼í─Źe lova na zaklad postavili svoje kopali┼í─Źe, na katerega so ┼íe posebej ponosni. 

treasure hunt visnja gora1
Treasure hunt visnja gora na bazenu Višnja gora.

Pametne naprave

Telefoni in tablice so zadnja leta do┼żiveli tolik┼íen razmah, da lahko ┼że brez skrbi predvidevamo, da so na┼íi gostje opremljeni z njimi. Vsaj z eno napravo v skupini. Zato je tehnologijo neizogibno vklju─Źiti v samo do┼żivetje, tudi zato, ker lahko prek pametne naprave la┼żje spremljamo in bele┼żimo pridobivanje dose┼żkov, to─Źk, predvsem pa lahko prek njih subtilno spodbudimo deljenje dogajanja in fotografij na dru┼żbenih omre┼żjih.

Igrifikacija in buti─Źna turisti─Źna destinacija?

V grobem lahko igrifikacija ponudi  ve─Ź razli─Źnih samovodenih ogledov dolo─Źene destinacije. S pomo─Źjo aplikacije ali pa katere iz nabora socialnih iger v naravi, vsekakor pa igrifikacija lahko deluje tudi trajnostno. Eden njenih temeljev je zbiranje to─Źk in dose┼żkov. ─îe v to vpletemo vse dele┼żnike, kot so hoteli, turisti─Źne agencije, kmetije, obrti, muzeje in galerije, lahko popotnike spodbudimo (zbiranje to─Źk), da bodo svoj potovalni prora─Źun porabili v tvojem kraju, v zaklju─Źenem krogu, v zameno za popuste, beri dose┼żke.

Primeri igrifikacije v turizmu

Nekatere so stare ┼że stoletja. Denimo Letterboxing. Ta kombinira elemente orientacijskega pohoda, poznavanja umetnosti/obrti in re┼íevanja zagonetk. ┬╗Po┼ítni nabiralniki┬ź so na skritih mestih postavljene ┼íkatle, obi─Źajno varne pred vremenskimi vplivi, ki jih je potrebno poiskati.

Po navadi vsebujejo knji┼żico vtisov, ro─Źno izdelano ┼ítampiljko, lahko tudi manj┼ía darilca za najditelje  in veliko domi┼íljije ustvarjalca. Namigi, kako najti posamezno ┼íatuljo so lahko objavljeni na dru┼żbenih omre┼żjih ali pa predani ustno, v kaki krajevni ustanovi. Muzeju, piceriji, na sede┼żu krajevne skupnosti, v obrtni delavnici, kot je kova─Źija in podobno. 

Globalno priljubljena turisti─Źna igrifikacija Letterboxing.
Globalno priljubljena turisti─Źna igrifikacija Letterboxing.

Letterboxingu sta podobna geocaching, le da tu pri iskanju skrivnostne ┼íkatle tekmovalci uporabljajo GPS koordinate ali pa munzee, kjer kontrolne to─Źke predstavljajo QR kode, ki jih preberemo s pametno napravo in, ki v sebi skrivajo tudi morebitna navodila za iskanje naslednje to─Źke. 

Aplikacije

Skupek programske kode je lahko odli─Źen sopotnik in vodi─Ź za tiste, ki potujejo sami. In ┼ítevilo takih turisti─Źnih individualistov se z leti vztrajno pove─Źuje. Aplikacija nas lahko vodi po okoli┼íkih rekreacijskih poteh, lahko je konferansje zanimive igre, v vsakem primeru pa je lahko odli─Źen zapisnikar dose┼żkov, slikovnih, tekstovnih in zvo─Źnih vtisov.

Navidezna, prirejena in obogatena resni─Źnost

Tehnologije, ki  nam informacije prina┼íajo vizualno, so na nekak┼íni prelomnici. Ponudniki naglavnih setov so trenutno sredi razvoja nove generacije naprav, z bolj┼íimi lo─Źljivostmi, predvsem pa z izbolj┼íanim ob─Źutkom prostora. 

VR tehnologija lahko odli─Źno popestri dogajanja, ki so prete┼żno stati─Źna. Projekcije turisti─Źnih  filmov, podo┼żivljanje preteklosti v muzejih ali pa za nekatere preve─Ź dolgo─Źasno posedanje v kavarni. Takega izziva so se z VR koti─Źkom uspe┼íno lotili v ljubljanskem Woop Parku.

woop vr

Toda vse na┼ítete tehnologije, zlahka prenesemo na zaslon pametnega telefona. Turistu, ki svojo napravo usmeri proti obzorju, lahko na podlagi vklju─Źenih lokacijskih podatkov pogled opremimo z imeni in vi┼íino gorskih vrhov. In spet, ko kamero usmeri proti sredi┼í─Źu mesta, lahko iz streh in ulic ┼ívigajo napisi s podrobnostmi o zgodovinskih pomnikih, kulturnih prireditvah, muzejih in galerijah.

Postavi cilje

Za─Źni zmislijo na konec. Kaj natanko bi rad dosegel? Kaj je tisto, kar bi rad poudaril? Kako namerava┼í meriti uspe┼ínost? Potem sledi najte┼żji del, iz vsega na┼ítetega stkati intrigantno zgodbo, ki bo obiskovalcu prebudila domi┼íljijo in ┼żeljo po do┼żivetju. Bo igra namenjena samo fizi─Źnim obiskovalcem? Ali pa tudi tistim, ki si potovanj iz tega ali onega razloga ne morejo privo┼í─Źiti in bi si ┼żeleli izkusiti vsaj virtualno do┼żivetje?

Pri izvedbi vsekakor razmisli o pomo─Źi profesionalcev, znanje ima najve─Ź mo┼żnosti, da za─Źetni vlo┼żek preoblikuje v kon─Źni uspeh.

Grad Kostel - igra pobega - Castle Escape
Lokacije iger preko katerih odkrivamo skrivnosti in zgodovino gradu Kostel.

Poznaj svojo publiko

Kdo so ljudje, ki obiskujejo tvoj kraj? S kak┼íno zabavo bi jih najbolje pritegnil? Povsem lahko ze zgodi, da je demografija turistov me┼íanica vsega mogo─Źega. A tudi v takem primeru je mogo─Źe najti igro, ki bo tematsko dovolj ob┼íirna, predvsem pa izvedbeno prilagodljiva, da bo na┼íla svoje tar─Źe. V takih primerih ni slabo preveriti morebitne konkurence s podobnim ob─Źinstvom, kako so se lotili spodbujanja svojih obiskovalcev.

Pri razvoju imej v mislih ciljno publiko. Kviz Neverjetne ┼żivali je grafi─Źno in vsebinsko nagovarjal otroke med 6. in 12. letom starosti.

Postani pripovedovalec

Tako kot vsak dober film ali knjiga, mora tudi igra vsebovati zgodbo z ustreznim zapletom. Zgodba pritegne, zaplet pa vzpostavi spisek stvari, ki jih je potrebno narediti. Pomembno je nekaj: oboje mora biti preprosto, jasno in hitro razumljivo. Vse, o ─Źemer govorimo, ne bo doseglo u─Źinka, ─Źe bodo navodila predolga in zapletena.

Razmisli o uporabi klju─Źnikov oz. hashtagov in nagrad za deljenje na omre┼żjih. Poskusi ustvariti spletno skupnost.

Dober zaplet pritegne ve─Ź publike. ─îe je mogo─Źe vplesti kak nenaden preobrat, ┼íok, vsekakor poskusite. Zgodba mora biti povezana s ponudbo kraja in mora biti klju─Źen del marketin┼íkih aktivnosti. Tako na spletu, kot sicer. ─îeprav, splet je v tem primeru zelo pomemben. Zgodba mora postati viralna.

Aktivnosti pred obiskom

Igrifikacija turisti─Źnega obiska se lahko za─Źne ┼że pred samim obiskom. To je prvi prikladen trenutek za namestitev aplikacije, postavitev nagradnega vpra┼íanja, ki prinese dose┼żek (najbolje popust ali brezpla─Źno vstopnico za katero od znamenitosti). V tej fazi je klju─Źna pridobitev email naslova posameznika (marketing automation), v zameno mu nanj po┼íljemo pdf datoteko turisti─Źnega prospekta.

To je tudi trenutek, ko se obiskovalec ┼íe odlo─Źa ali se bo k nam sploh namenil. Tvoja klju─Źna naloga je, da njegovo zanimanje in radovednost dovolj spodbudi┼í, da se bo to zares zgodilo. 

Aktivnosti med obiskom 

V tej fazi se odlo─Źilno oblikuje vtis o turisti─Źni izku┼ínji. Ta je seveda me┼íanica razli─Źnih dejavnikov, na katere ne bo┼í imel vpliva, kljub temu pa lahko skozi igralno sugestijo spodbudi┼í naslednje u─Źinke:

  • Aaah u─Źinek: ob─Źutek pozitivnega presene─Źenja, spodbujen z ne─Źim lepim, nepri─Źakovanim, morda celo nerazlo┼żljivim.
  • Aha u─Źinek: Zadovoljstvo, ki ga ob─Źutimo, ko z nekaj vlo┼żenega truda re┼íimo uganko ali pa dojamemo nekaj kompleksnega.
  • Haha u─Źinek: notranje zadovoljstvo, zaradi ne─Źesa zares zabavnega.┬á

Aktivnosti po obisku

V zadnji fazi je tvoja naloga okrepiti pozitivne vtise, saj gre z proces, v katerem se klju─Źno izoblikuje posameznikovo mnenje o lastnem do┼żivetju. Z igrifikacijo lahko bodisi obudimo pretekla do┼żivetja ali pa spodbudimo razloge za naslednji obisk. Nova prilo┼żnost za prijazen opomnik z ikonami osnovnih dru┼żbenih omre┼żij za morebitno  deljenje do┼żivetja.

Dobrodelna nota

Pomo─Ź, tak┼ína in druga─Źna, je eden pomembnih dejavnikov, ki anga┼żirajo posameznika. V okviru igre lahko ponudimo tudi mo┼żnost prispevanja za kak dober namen. 

Nagrada?

Kon─Źni cilj igre je skoraj vedno nagrada. Ta je lahko fizi─Źna, denimo kozarec sponzorskega vina ob uspe┼ínem zaklju─Źku, pogosto pa zadostuje virtualna. Umestitev na lestvico najbolj┼íih, pridobitev bed┼ża ali kaj podobnega. A ne pozabimo, da se je v praksi pokazalo, da posamezniku najve─Ź pomenijo ponotranjeni dose┼żki, kot je prikaz lastnih kompetenc, dru┼żenje, interakcija in preizkus lastnih sposobnosti.

turistične destinacije - nagrada

Igra naj bo strukturirana tako, da bodo tekmovalci lahko dosegli vsaj nekatere cilje. Ti naj bodo izzivalni, a vendarle ne prete┼żki. Sodelujo─Źi naj vedno odidejo z ob─Źutkom, da so nekaj dosegli, ob tem pa jim moramo sporo─Źiti tudi to, da je naslednji dose┼żek ─Źisto na dosegu rok.


Sorodne objave