🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

Osebnostni kviz: z igro do boljšega poznavanja svojih uporabnikov

Ali veš, da je najuspešnejši osebnostni kviz, ki ga je v prejšnjem desetletju objavil digitalni mogotec Buzzfeed, rešilo skoraj 49 milijonov ljudi? Čemu so osebnostni kvizi tako priljubljeni in kako jih izkoristiti v prid svojega posla? 

Osebnostni kviz ni nič novega – kot mulci smo tovrstne kvize reševali pri “odločanju” o svoji bodoči karieri, prisotni so pri kadrovskih odločitvah, ženske lifestyle revije pa svoje bralke z njimi nagovarjajo že od nekdaj.

Ženske lifestyle revije svoje bralke z osebnostnimi kvizi nagovarjajo že od nekdaj.

Kaj pa danes? Bodi iskren/a in priznaj, da si vsaj enkrat klinil/a na enega od kvizov z naslovi, kot so: V kateri evropski prestolnici bi moral živeti,  Kakšen slog pohištva ti je pisan na kožo ali Kateri lik iz serije Pisarna si.  … in potem med reševanjem upal/a, da ne boš Jim ali Pam, ampak raje Dwight ali Creed, ker sta onadva ful bolj special.

Čaki, a pa je to sploh važno? Ja je, ker ti to lahko spremeni življenje. 😀

Osebnostni buzzfeed kviz

Pred tovrstne življenjske dileme svoje uporabnike vsakodnevno postavlja Buzzfeed, spletni velikan kvizov, ki je že v prvi polovici najstniških leta tega stoletja ugotovil, da 96 odstotkov ljudi, ki se kviza loti, tega tudi konča. Te zanima, koliko ljudi v celoti prebere blog zapis ali članek? Po ugotovitvah Sumo.com le pičlih 20 odstotkov. 

Nič čudnega torej, da so kvizi vse bolj prisotni tudi v marketingu. Z njimi lahko namreč tudi:

  • Zabavate svoje uporabnike in jih navdušujete nad svojo blagovno znamko,
  • spoznavate in segmentirate uporabnike glede na odgovore v kvizu,
  • zbirate e-mail naslove (lead generation),
  • izobrazite uporabnike o novih izdelkih, storitvah, tehnologijah,
  • podaljšate čas na spletni strani,
  • povišate prodajo,
  • ustvarite več uporabniških vsebin (UGC),
  • pridobivate viralnost in backlinke.

Ker je zapis, ki ga bereš, namenjen predvsem osebnostnim marketinškim kvizom, se za več splošnih informacij o marketinških kvizih obrni na Blaža, ki je se, tako, kot se on zna, o njih precej dobro razpisal.

Vprašanje osebnostnega kviza, ki uporabnico pripelje do make-up izdelka, ki ji je pisan na kožo. (VIR)

Kaj je osebnostni kviz?

Osebnostni kviz je zaporedje vprašanj o uporabnikovih osebnih izkušnjah, preferencah, sanjah ipd., preko katerih dobi ta uporabnik odgovor na svoje vprašanje: kdo sem in kaj potrebujem. 

Spletni ponudnik očal Zenni Optical je denimo osebnostni kviz izkoristil za promocijo svojih očal. Uporabnike je nagovoril s kvizom You’ve Been Framed. Uporabnik se je z rešenim kvizom, preko splošnih vprašanj o najljubšem desetletju, hobijih ipd., umestil med trendy, konsvertavine, prodorne, športne ali geeky ljudi. S pomočjo dane kategorije, pa je hkrati dobil še nasvet, kakšna očala bi se podala k njegovemu slogu. 

You've been framed
Prvo vprašanje kviza You’ve Been Framed

Čemu nas osebnostni kviz privlači?

  • Ker radi govorimo o sebi 
  • Ker imamo potrebo po odkrivanju lastnega jaza
  • Ker se radi predalčkamo

Skoraj polovico izrečenih besed namenimo govoru o sebi

Harvard je pred slabimi desetimi leti opravil obširno raziskavo, v kateri je raziskoval, kako radi ljudje govorimo o sebi. V prvem delu eksperimenta so raziskovalci opazovali možgane sodelujočih, ko so ti na eni strani razkrivali svoje osebne reči, na drugi pa komentirali odločitve svojih kolegov. V drugem delu so morali sodelujoči odgovarjati na vprašanja o sebi, nato o drugih in na koncu na splošna vprašanja o dogajanju. Na koncu so dobili izbiro: informacije o sebi so lahko zadržali zase ali pa jih delili z drugimi. 

V vseh treh delih eksperimenta, je Harvard prišel do enakih zaključkov – posameznik največ zadovoljstva občuti takrat, ko je osrednja tema pogovora on sam. Še več,  h govorjenju o sebi nas zaradi težnje po zadovoljstvu usmerjajo ravno procesi v naših možganih – človek naj bi tako v vsakdanjem življenju kar 40 odstotkov pogovora namenil sebi. 

Človek naj bi v vsakdanjem življenju kar 40 odstotkov pogovora namenil sebi.

Odkrivanje lastnega jaza se nikoli ne konča

Eno najpogostejših vprašanj, ki si jih posameznik zastavlja, je gotovo, kdo je in kam spada. Družbena indentiteta označuje tiste vidike posameznikovega jaza, ki temelijo na identifikacijah z družbenimi kategorijami, kot so rasa, spol, religija, poklic itd.  Ker gre za identifikacijo z opisi, ki so značilni tudi za druge, je družbena identiteta povezana z občutkom podobnosti, ki je občuten ob določenih drugih, osebna identiteta pa podpira občutek drugačnosti.

Osebna identiteta vs. družbena identiteta

Ravno ta drugačnost je v 20. stoletju dobila še toliko večji pomen. Sodobni posameznik se je namreč znašel v svetu, ki se je osvobodil nekdanjih tradicij – te so bile značilne za stare, zamejene skupnosti. Po mnenju nekaterih je s tem izgubil tudi občutek pripadnosti in se začel osredotočati na svoje individualno življenje. Potrošniška kultura ga s svojimi nadomestljivimi izdelki sili v željo po še, popularna kultura pa hkrati neustavljivo promovira pomembnost individualnosti in odkrivanja svojega lastnega jaza, ki se v resnici nikoli ne konča. 

Kljub pomenu individualnosti se še vedno radi predalčkamo

Kot je za Insider povedal David Watson, profesor psihologije na Univerzi Notre Dame, je odkrivanje lastne identitete še posebno pomembno za milenijce in generacijo Z – mlade ljudi, ki po eni strani še vedno iščejo svoj prostor pod soncem, po drugi pa informacijo tem, na kakšen način so vendarle posebni. 

Osebnostni kvizi zadovoljijo radovednost o tem, kdo smo, po drugi strani pa posamezniku potrjujejo sliko o sebi, ki si jo je ta že ustvaril.

“Osebnostni kvizi zadovoljijo radovednost o tem, kdo smo, po drugi strani pa posamezniku potrjujejo sliko o sebi, ki si jo je ta že ustvaril,” dodaja Bruce Carter, profesor univerze Syracuse. “Ljudje pogosto živimo v nekakšni ‘samoizpolnujoči prerokbi’, zato ves čas iščemo tisto, kar o sebi že vemo.”

Še več; da bi za to, kar o sebi že vemo in nam je všeč, dobili še zunanjo potrditev, razultate osebnostnih kvizov pogosto delimo na družabnih omrežjih. Dodaja tudi, da se kljub sodobnemu pomenu individualnosti, še vedno radi popredalčkamo in iščemo podobno misleče. “Kviz nam sicer pomaga, da se ozremo v svojo notranjost, še vedno pa nam ogromno pomeni, da lahko rezultat delimo in se z njim približamo drugim.”

Kvizu vedno dodamo CTA gumbe za deljenje na družabnih omrežjih.
Kvizu vedno dodamo CTA gumbe za deljenje na družabnih omrežjih. (VIR)

Osebnostni kviz torej? Yes!

Glede na zgoraj napisano, so osebnostni kvizi nedvomno zabavno orodje, ki privlači, zaradi naše potrebe po potrditvi, pa se pogosto znajde tudi na družabnih omrežjih. Kot nalašč za uporabo v marketingu. Z njim ne samo nagovarjamo uporabnike, ampak jim pomagamo želeno vsebino tudi razumeti, obenem pa povečati njihovo zavedanje o blagovni znamki, povečati prodajo in še marsikaj.

Kateri MC sodnik si?
Kako svoje gledalce ogreti za novo sezone priljubljenega TV kuharskega tekmovanja? Preprosto – naj ugotovijo, kaj so njihovi skriti kulinarični talenti in kateremu
od sodnikov so najbolj podobni. (VIR)

Kako se osebnostnega marketinškega kviza sploh lotiti 

  • Razmisli o svojem ciljnem občinstvu in kako bi ga nagovarjali. 
  • Izberi najbolj primeren dizajn kviza.
    Ne pozabi na CTA gumbe za deljenje na družabnih omrežjih. 
  • Izberi temo kviza in njegov naslov
    Tema mora kakopak pripeljati do rezultatov, ki pomagajo pri oglaševanju vašega produkta. Naslov naj bo informativen in domisen. Naj pritegne pozornost. 
  • Najprej začrtaj rezultate
    Pomembno je, da najprej oblikuješ rezultate oziroma kategorije, do katerih uporabnik z rešenim kvizom pride. Naj bodo zanimivi in domiselno spisani. Vse to, kar si vaš produkt zasluži 😉 
  • Oblikuj vprašanja
    Ta naj bodo kratka in jasna. Hkrati naj jih ne bo več kot deset, da se uporabnik kviza ne naveliča, ampak ga reši do konca. 
  • Dodaj dogovore.
    Tudi ti morajo biti kratki in jedrnati. Če pa lahko namesto besed v odgovore vključiš fotke ali gife – zmaga. 
  • Objavi in raztrosi po internetih. Job well done!

Če bi še bral/a o kvizih, preberi še, kako jih lahko za poznavanje gostov uporabljamo v turizmu. Mare je preštudiral vse. 😉

Osebnostni kviz je odlično orodje za božične adventne marketing kampanje

Tako kot adventni koledar ali navaden kviz, je tudi osebnostni kviz lahko odlično orodje za doseg večjega števila spletnih uporabnikov v božično-novoletnem času.

Preberi zapis o uporabi adventnih koledarjev v marketing kampanjah in spoznaj, kaj vse omogočajo.

PS: v tem blog zapisu, pa te čaka 5 zares kreativnih idej, ki jih lahko uporabiš v letošnji adventni marketing kampanji.

[elementor-template id=”6791″]


Sorodne objave