Marketing kvizi kot orodje za boljše poznavanje uporabnikov

Marketing kvizi in vse kar moraš vedeti o njih, da jih lahko uspešno vključiš v svojo marketing strategijo za leto 2022.

Vključenost (engagement) uporabnikov je brez dvoma ena najpomembnejših metrik, ko spremljamo vedenje spletnih uporabnikov.

Ta ključno vpliva na vse nadaljne korake nakupnega proces – od daljšega časa na strani, ponovnega obiska do konverzije in deljenja naših vsebin.

Kako pomembna je vrhunska in interaktivna vsebina postane jasno, če razumemo količino, ki jo uporabniki dnevno naložimo na internete.

  • Vsak dan se odpre več kot 140.000 novih spletnih strani,
  • ustvari 682 milijonov čivkov (twitov),
  • naloži več kot 67 milijonov Instagram objav,
  • pošlje več kot 4 milijarde Facebook sporočil, in
  • na Youtube VSAKO MINUTO pretoči kar 300 ur video vsebin!

Leta 2016 smo uporabniki na splet vsak dan naložili 44 milijard gigabajtov podatkov.
Predvidena količina podatkov, ki jih bomo na splet naložili uporabniki leta 2025, je praktično nepredstavljiva za običajnega smrtnika. (VIR)

Omenjene številke so verjetno zadosten razlog, da razmisliš o tem, kakšno vsebino boste v vašem podjetju ustvarili za svoje uporabnike in kateri problem jim bo ta vsebina pomagala rešiti.

Če ne, pa v naslednjih vrsticah pogledamo primer, ki vam bo pomagal pokukati iz vsebinskega oceana, v katerem plavajo vaši uporabniki.

[elementor-template id=”11558″]

Marketing kvizi so ena najbolj priljubljenih interaktivnih spletnih vsebin, ki si jo sigurno preizkusil tudi že sam/a.

So pač zabavni, enostavni in ravno prav izzivalni, da želimo izvedeti kako dobro nam gre.

Itv Quiz GIF by Stellify Media - Find & Share on GIPHY

Dobra vsebina ni dovolj, potrebna je izjemna interaktivna vsebina

Če velik pomen pripisujete poznavanju obiskovalcev in metrikam na spletni strani, potem zagotovo že uporabljate interaktivne vsebine.

To so poleg kvizov še ankete, uporabna spletna orodja, ki uporabnikom rešujejo konkretne probleme, ugc natečaji in vsebine, kalkulatorji za izračun in podobno.

Google je v zadnjih dneh maja naznanil eno večjih nadgradenj. Vpliv na SERP rangiranje in prikaz v isklalniku bo po novem predstavljala tudi uporabniška izkušnja spletne strani – Page Experience.

Googlovi pajki in algoritmi že sedaj strani ločujejo na uporabniške metrike – koliko časa uporabniki preživijo na strani (Time on Site), zapustno stopnjo (Bounce Rate), penetracijo uporabnkov (pages/session), število komentiranjev.

In tehnične zahteve: čas nalaganja strani (load time), prilogojenost mobilnim napravam (mobile friendlines), varnost povezave (https) itd.

Po novem, pa bo Google še večji poudarek namenil temu, kako se uporabnik obnaša na spletni strani.

Kaj so marketing kvizi?

Ko govorim o marketing kvizih, v prvi vrsti ne govorim o Buzzfeed kvizih katera vrsta torte si (čokoladna z malinami btw).

Temveč o kvizih, ki na eni strani uporabniku pomagajo bolje razumeti določeno vsebino, na drugi strani pa podjetjem pomaga bolje razumeti uporabnike.

Marketing kvizi so vsebinsko premišljene vsebine, ki uporabnikom na zabaven in izzivalen način predstavijo določeno tematiko.

Za to uporabljajo mehaniko vprašanj in odgovorov, psihologijo in vedenjske navade uporabnikov in dobro vsebino (pisno, foto ali video).

AirBnb osebnostni kviz
AirBnb osebnostni kviz Trip Matcher (VIR)

Marketing kvizi niso le zabavna popestritev vaših vsebin, ampak vam lahko pomagajo pri boljšem razumevanju vaših uporabnikov.

Pravzaprav vam lahko marketing kvizi pomagajo do boljšega poznavanja vaših uporabnikov kot le malokatero marketinško orodje.

Uporabniki namreč kvize dojemajo kot prijetno izkušnjo in ne kot običajn precej nadležne uporabniške ankete.

Kvizi uporabljajo zakonitosti igirifikacije, kjer nas vodi želja po zmagi, tekmovanju in izzivanju samega sebe.

Ta osnovna želja, da moramo videti naše rezultate, jih primerjati s prijatelji in znanci kvizom daje tako velik pomen za vključevanje v redne marketinške aktivnosti.





Kaj vse lahko počnete z marketing kvizi?

Različne vrste marketing kvizev omogočajo različne vrste interakcij in podatkov, ki jih lahko ustvarite. Zagotovo, pa boste z dobro vsebino in logiko kviza izboljšali tudi marsikatero poslovno odločitev.

Momax in zabaven A/B kviz, ki njihovi marketing ekipi omogoča boljšo segmentacijo uporabnikov. (VIR)

Z marketing kvizi zaradi njihove hitre vsebinske in tehnične prilagodljivosti lahko:

  • Zabavate svoje uporabnike in jih navdušujete nad svojo blagovno znamko
  • Spoznavate in segmentirate uporabnike glede na odgovore v kvizu
  • Zibrate e-mail naslove (lead generation)
  • Izobrazite uporabnike o novih izdelkih, storitvah, tehnologijah
  • Podaljšate čas na spletni strani
  • Povišate prodajo
  • Ustvairte več uporabniških vsebin (UGC)
  • Pridobivate viralnost in backlinke
markting kviz
markting kviz

Vrste marketing kvizov

Klasični kvizi znanja

Ljudje imamo radi izzive. Kar pomislite na sebe. Ljudje pa se prav tako radi primerjamo in zabavamo. Klasični kvizi, ki so vsebinsko lahko izredno široki, uporabnikom omogčajo natanko to – preverjanje znanja in potrditev, da smo v ali nad povprečjem.

Ne spreglejmo niti elementa zabave, ki zaokroža in klasične kvize že desetletja dela ene najbolj zanimivih vsebin za uporabnike.

Osebnostni kvizi

Poleg tega, da smo ljudje radi izzvani, tudi radi vemo, da nečemu pripadamo. “Kdo je tvoja sorodna duša serije Prijatelji?” nam lahko pove veliko o uporabnikih, ki so se poistovetili z določeno osebo glede na svoje osebnostne ali vedenjske lastnosti.

Osebnostni kviz so lahko izjemno močno marketinško orodje, če le zastavimo pravilno vprašanje.

Izobraževalni kvizi

Izobraževalni kvizi so zagotovo eno močnejših UGC orodij med vsemi naštetimi. Uporabnikom običajno predstavijo veliko novih informacij, jih o določeni tematiki izobrazijo in česa novega naučijo.

Video kvizi

Odlična vsebina za ustvarjalce video konferenc, predavanj, video vodičev vlogov in podobno, saj omogočajo komunikacijo z gledalci in takojšen odziv, ki ga lahko vključimo v vsebino.

“Kaj se zgodi potem?” kvizi

Še ena oblika video kvizov, kjer se video na določeni točki posnetka ustavi in s kviz vprašanjem gledalca izziva o tem “kaj se bo zgodilo v naslednjem hipu?”.

Nakupovalni kvizi

Sigurno najbolj prodajno usmerjeni pa so nakupovalni kviz. Omogočajo lahko prodajo dodatnega izdelka ali pa služijo kot pomoč pri zaključevanju prodaje (v obliki chatbota) ali za pridobivanje informacij po nakupu.

mojbosch marketing kviz
Vsebinski kulinarični kviz kampanje #mojbosch, kjer uporabnike izobražujemo o kuharskih veščinah, tehnologijah in napravah. (VIR)

Kaj so ključni atributi kakovostega marketing kviza?

Imajo jasen cilj

Poskrbite, da bo vsebina (vprašanja, tekstopisje, slike, videi , gifi …) vašega kviza prilagojena vaši ciljni publiki strankam.

Še preden se lotite vsebine kviza si zastavite jasen cilj, kaj želite od uporabnikov izvedeti. Jih želite segmentirati v manjše skupine, preko katerih jim boste s ponovnim trženjem (remarketing) ponudili bolj relevantno vsebino?

Če želite uporabnike bolje spoznati definirajte kaj točno bi radi od posameznikov oziroma segmentov izvedeli. V kateri regiji ali mestu živijo? Koliko članov družine imajo v gospodinjstvu? Kje najaraje dopustujejo? Koliko zapravijo za razvajanje?

Primer kviza Bibaleze.si, kjer so segmentirali mamice, kar jim omogoča precej bolj jasno komunikacijo za posamezen segment oziroma tip mamic. (VIR)

Vsebina kviza, ki bo ciljal na moške v zgodnjih dvajsetih letih, bo precej drugačna od vsebine, ki bo ciljala na mamice, na primer.

Dobro torej razmislite o ciljni publiki, ki jo želite s kvizom nagovoriti in temu ustrezno definirajte cilj za njo.

So aktualni oziroma zimzeleni

V idealnem primeru bo vaš kviz nekaj, kar lahko vaše podjetje uporabi znova in znova, zato ga želite narediti čim bolj „zimzelenega“.

To pomeni, da uporabljate vprašanja in teme, ki so temelj težav in želja vaših strank in bodo enako pomembne tudi čez dve ali tri leta. Na ta način je kviz prilagodljiv in vam prihrani čas in denar za ponoven razvoj ali prilagoditev.

Če pogledamo zgornji primer bibaleze.si, jim tovrsten kviz lahko še leta po objavi pomaga pri segmentaciji uprabnic.

Omogočajo deljenje in viralnost

Viralnost ni splet naključij in okoliščin. V zares velikem odstotku časa. Za to, da vsebina organsko doseže zares veliko število uporabnikov, je potrebno tudi sistem delitve in objav uporabnikov skrbno in dobro načrtovati.

V kviz zato dodajte številne povezave in gumbe za skupno rabo na družabnih omrežjih, da jih lahko udeleženci preprosto delijo s prijatelji, družino ali sodelavci.

Marketing kvizi: share funkcije
Poskrbite, da bo uporabnik po koncu kviza razumel, da naj kviz deli naprej oziroma svetu sporoči svoj rezultat (VIR)

Pritegnejo pozornost

Uporabite odprto vprašanje kot naslov kviza, da sprožite radovednost in ga polijete z osupljivo, ustrezno sliko, da pritegnete pozornost gledalca. Priljubljeno vprašanje za kviz, ki uporablja ta koncept, je; “Kakšen tip ________ ste?”

Imajo vrhunska besedila in vsebine

Udeleženci kviza si bodo vsebino zapomnili, če je pisanje enostavno in zabavno. Pri izdelavi vprašanj ne poskušajte biti pretirano prodajni ali preveč korporativni. V bistvu sploh ne bodite prodajni!

Primer celovite komunikacije je zagotovo kviz Junaki Slovenije, kviz Statističnega urada Slovenije. (VIR)

Za navduševanje in prodajo bo čas na drugih stopnjah prodajnega lijaka.

So kratki in pozitivni

Uporabniška pozornost je izredno kratka. Krajša od osmih sekund ugotavljajo raziskave.

Čeprav ste gledalca sprva pritegnili s čudovito sliko in naslovom, ki pritegne pozornost, če so vaša vprašanja dolgotrajna, številna ali preprosto težko odgovoriti, ne boste pritegnili pozornosti gledalca. Če so vaša vprašanja kratka in dovolj zanimiva, bo kviz končalo 96% uporabnikov.

Torej … tople vode ni. Sestavi svoj prvi kviz, definiraj cilj za njim in ga deli med svoje uporanike na spletni strani, emailu, družbenih omrežjih, lastnih kanalih in opazuj rezultate.

Happy Birthday Reaction GIF - Find & Share on GIPHY

Go get them tiger!

Če potrebuješ pomoč ali idejo, pa me kontaktiraj.

Preberi še zapis o segmentacijskih kvizih v turizmu, ki turističnim destinacijam pomagajo pri razumevanju in poznavanju svojih gostov.

Uporabite marketing kviz v božično-novoletni marketing kampanji

Tako kot adventni koledar ali segmentacijski kviz, je tudi kviz lahko odlično orodje za doseg večjega števila spletnih uporabnikov v božično-novoletnem času.

Preberi zapis o uporabi adventnih koledarjev v marketing kampanjah in spoznaj, kaj vse omogočajo.

PS: v tem blog zapisu, pa te čaka 5 zares kreativnih idej, ki jih lahko uporabiš v letošnji adventni marketing kampanji.

[elementor-template id=”6791″]


Sorodne objave