Marketing kvizi kot orodje za boljše poznavanje uporabnikov

Marketing kvizi in vse kar moraš vedeti o njih, da jih lahko uspešno vključiš v svojo marketing strategijo za leto 2022.

Vključenost (engagement) uporabnikov je brez dvoma ena najpomembnejših metrik, ko spremljamo vedenje spletnih uporabnikov.

Ta ključno vpliva na vse nadaljne korake nakupnega proces – od daljšega časa na strani, ponovnega obiska do konverzije in deljenja naših vsebin.

Kako pomembna je vrhunska in interaktivna vsebina postane jasno, če razumemo količino, ki jo uporabniki dnevno naložimo na internete.

  • Vsak dan se odpre več kot 140.000 novih spletnih strani,
  • ustvari 682 milijonov čivkov (twitov),
  • naloži več kot 67 milijonov Instagram objav,
  • pošlje več kot 4 milijarde Facebook sporočil, in
  • na Youtube VSAKO MINUTO pretoči kar 300 ur video vsebin!

 

Leta 2016 smo uporabniki na splet vsak dan naložili 44 milijard gigabajtov podatkov.
Predvidena količina podatkov, ki jih bomo na splet naložili uporabniki leta 2025, je praktično nepredstavljiva za običajnega smrtnika. (VIR)

 

Omenjene številke so verjetno zadosten razlog, da razmisliš o tem, kakšno vsebino boste v vašem podjetju ustvarili za svoje uporabnike in kateri problem jim bo ta vsebina pomagala rešiti.

Če ne, pa v naslednjih vrsticah pogledamo primer, ki vam bo pomagal pokukati iz vsebinskega oceana, v katerem plavajo vaši uporabniki.

 

Marketing kvizi so ena najbolj priljubljenih interaktivnih spletnih vsebin, ki si jo sigurno preizkusil tudi že sam/a.

So pač zabavni, enostavni in ravno prav izzivalni, da želimo izvedeti kako dobro nam gre.

 

https://giphy.com/gifs/h2NgC3QEuNTDcMIFNB

 

Dobra vsebina ni dovolj, potrebna je izjemna interaktivna vsebina

Če velik pomen pripisujete poznavanju obiskovalcev in metrikam na spletni strani, potem zagotovo že uporabljate interaktivne vsebine.

To so poleg kvizov še ankete, uporabna spletna orodja, ki uporabnikom rešujejo konkretne probleme, ugc natečaji in vsebine, kalkulatorji za izračun in podobno.

Google je v zadnjih dneh maja naznanil eno večjih nadgradenj. Vpliv na SERP rangiranje in prikaz v isklalniku bo po novem predstavljala tudi uporabniška izkušnja spletne strani – Page Experience.

Googlovi pajki in algoritmi že sedaj strani ločujejo na uporabniške metrike – koliko časa uporabniki preživijo na strani (Time on Site), zapustno stopnjo (Bounce Rate), penetracijo uporabnkov (pages/session), število komentiranjev.

In tehnične zahteve: čas nalaganja strani (load time), prilogojenost mobilnim napravam (mobile friendlines), varnost povezave (https) itd.

Po novem, pa bo Google še večji poudarek namenil temu, kako se uporabnik obnaša na spletni strani.

 

Kaj so marketing kvizi?

Ko govorim o marketing kvizih, v prvi vrsti ne govorim o Buzzfeed kvizih katera vrsta torte si (čokoladna z malinami btw).

Temveč o kvizih, ki na eni strani uporabniku pomagajo bolje razumeti določeno vsebino, na drugi strani pa podjetjem pomaga bolje razumeti uporabnike.

Marketing kvizi so vsebinsko premišljene vsebine, ki uporabnikom na zabaven in izzivalen način predstavijo določeno tematiko.

Za to uporabljajo mehaniko vprašanj in odgovorov, psihologijo in vedenjske navade uporabnikov in dobro vsebino (pisno, foto ali video).

airbnb trop matching kviz
AirBnb osebnostni kviz Trip Matcher (VIR)

Marketing kvizi niso le zabavna popestritev vaših vsebin, ampak vam lahko pomagajo pri boljšem razumevanju vaših uporabnikov.

Pravzaprav vam lahko marketing kvizi pomagajo do boljšega poznavanja vaših uporabnikov kot le malokatero marketinško orodje.

Uporabniki namreč kvize dojemajo kot prijetno izkušnjo in ne kot običajn precej nadležne uporabniške ankete.

Kvizi uporabljajo zakonitosti igirifikacije, kjer nas vodi želja po zmagi, tekmovanju in izzivanju samega sebe.

Ta osnovna želja, da moramo videti naše rezultate, jih primerjati s prijatelji in znanci kvizom daje tako velik pomen za vključevanje v redne marketinške aktivnosti.

 



Kaj vse lahko počnete z marketing kvizi?

Različne vrste marketing kvizev omogočajo različne vrste interakcij in podatkov, ki jih lahko ustvarite. Zagotovo, pa boste z dobro vsebino in logiko kviza izboljšali tudi marsikatero poslovno odločitev.

Z marketing kvizi zaradi njihove hitre vsebinske in tehnične prilagodljivosti lahko:

  • Zabavate svoje uporabnike in jih navdušujete nad svojo blagovno znamko
  • Spoznavate in segmentirate uporabnike glede na odgovore v kvizu
  • Zibrate e-mail naslove (lead generation)
  • Izobrazite uporabnike o novih izdelkih, storitvah, tehnologijah
  • Podaljšate čas na spletni strani
  • Povišate prodajo
  • Ustvairte več uporabniških vsebin (UGC)
  • Pridobivate viralnost in backlinke

Vrste marketing kvizov

Kvizi znanja

Ljudje imamo radi izzive. Kar pomisli nase. Ko si soočen/a z zanimivim izzom v tematiki, ki te zanima, se boš le s težavo zadržal/a, da se ne bi preizkusil v kvizu, kako dobro to tematiko zares poznaš. Se motim? 

Klasični kvizi, ki so vsebinsko lahko izredno široki, uporabnikom omogčajo natanko to – preverjanje znanja in potrditev, da smo pod v ali nad povprečjem.

Ne spreglejmo niti elementa zabave, ki pride zraven kvizov znanja in jih že desetletja dela ene najbolj zanimivih vsebin za uporabnike.

Podvrsta kviza znanja so še stopenjski kvizi, ki uporabljajo enako mehaniko in učinke, le da so razdeljeni v več sklopov zaradi njihove dolžine. Vsebujejo več elementov igrifikacije (stopnje, značke, točke, lestivce najboljših in podobno). Uporabimo jih takrat, kadar je količina izobraževalnih vsebin prevelika za kviz znanja brez različnih stopenj. Stopnje uporabimo zato, da je upad uporabnikov med reševanjem manjši kot bi bil sicer. 

Primer naslova kviza znanja je na primer: 

KAKO DOBRO POZNAŠ ______ blank tema
ali 
NA KOLIKO VPRAŠANJ O ______ blank tema ODGOVORIŠ PRAVILNO?

kviz znanja
JUB kviz znanja: Prepoznaš vse barvne dogodke sveta?

 

Osebnostni kvizi

Poleg tega, da smo ljudje radi izzvani, zelo radi tudi vemo, da nečemu pripadamo. “Kdo je tvoja sorodna duša serije Prijatelji?” nam lahko pove veliko o uporabnikih, ki so se poistovetili z določeno osebo glede na svoje osebnostne ali vedenjske lastnosti.

Osebnostni kviz so lahko izjemno močno marketinško orodje, če le zastavimo pravilen naslov oz premišljeno strukturiramo vpranaj v kvizu. 

Primer naslova osebnostnega kviza je na primer: 

KATERI STIL _________ blank tema (kuhinje, oblačil, potovanja …) TI JE PISAN NA KOŽO?
ali
S KATERO ______ blank opis (znano, poslovno, športno …) OSEBO IMAŠ NAJVEČ SKUPNEGA?

osebnostni kviz
Kateri stil kuhinje je popoln zate?

  

Segmentacijski kvizi

Podobni osebnostnim kvizom, le da tu uporabnike glede na njihove odogovre razvrščamo v zabavne, zanimive, tematske ali kakršnekoli druge segmente oziroma skupine. 

Uporabniki segmentacijske kvize obožujemo zato, ker – podobno kot pri osebnostnih kvizih – želimo videti kateri skupini pripadamo in se z njo poistovetimo. 

Tovrstni kvizi so lahko eno najmočnejših orodij za ponovne marketinške nagovore v kolikor premišljeno strukturiramo naslov in vsebino. 

Dober hack pri snovanju segmentacijskega kviza je, da se ga lotimo “od zadaj”. Se pravi, najprej določimo segmente, v katere želimo uporabnike razvrščati in na podlagi tega ustvarimo vsebino. 

Primer naslova segmentacijsega kviza je na primer: 

KAKŠNE VRSTE KUPEC SI V RESNICI?
ali
OBSTAJAJO TRI VRSTE POHODNIKOV. V KATERO SPADAŠ TI?

Lidl Plus - segmentacijski kviz
Lidl+ segmentacijski kviz (študija primera: https://escapebox.si/projekti/lidl-plus-kviz-kaksen-kupec-si-v-resnici/)

 

Video kvizi

Video kvizi verjetno zahtevajo malce več priprave, ampak so lahko odlična vsebina za ustvarjalce video konferenc, predavanj, video vodičev vlogov in podobno, saj omogočajo komunikacijo z gledalci in takojšen odziv, ki ga lahko vključimo v vsebino.

Na nek način spadajo med izobraževalne oz kvize znanja, le da tu celotna komunikacija poteka preko video formata. Video vsebine uporabimo bodisi za predstavitev vprašanja kviza, kot namig za iskanje odgovora ali za ponazoritev in razlago pravilnega odgovora po akciji uporabnika. 

Primeri naslovov za video kviz so enaki kot pri kvizih znanja. 

 

“Kaj se zgodi potem?” kvizi

Še ena oblika video kvizov, kjer se video na določeni točki posnetka ustavi in s kviz vprašanjem gledalca izziva o tem “kaj se bo zgodilo v naslednjem hipu?”. Običajno vključjejo video format, ki se na neki točki ustavi in uporabiku predstavi možne odgovore. Ko uporabnik odgovori na vprašanje in ugiba, kaj se bo zgodilo potem, se video nadaljuje in predstavi dejanski pravilen odgovor. 

Primeri naslovov so enaki naslovom kvizov znanja in video kvizov. 

  

Prodajni oz priporočilni kvizi

Spletne trgovine dnevno obišče tisoče in tisoče različnih obiskovalcev. Nekateri zelo natančno vedo kaj iščejo, drugi pridejo po navdih, spet tretji zgolj gledajo, primerjajo in raziskujejo. 

A vsi imajo eno pomembno skupno lastnost. 

Kupili bodo tisti izdelek, ki odkljuka največ (ali vse) njihovih želja in v njih prebudi največ čustev. 

Ampak kako naj oddelek digitalnega marketinga z nekaj deset predanimi posamezniki uspe nasloviti tako veliko število različnih obiskovalcev? 

V fizičnih trgovinah za to s pogovorom poskrbijo prodajalci, medtem ko lahko v spletni trgovini to funkcijo opravijo priporočilni oziroma prodajni kvizi. 

Ti služijo kot osebni asistenti, ki obiskovalce vodijo do popolnih izdelkov glede na njihove želje. Uporabnik odgovarja na vprašanja v kvizu, na koncu pa mu kviz ponudi enega ali več izdelkov, ki ustrezajo lastnostim in odgovorom posameznega uporabnika. 

So popolnoma personalizirani in običajno beležijo visoke stopnje vključenosti in močno atribuirajo prodaji. 

Primer naslova prodajnega kviza je na primer: 

KATERA JE POPOLNA KAVNA MEŠANICA ZATE?
ali 
POIŠČI IDEALNE TEKAŠKE COPATE ZA SVOJ STIL IN NAČIN TEKA.

Priporočilni - prodajni kviz
Priporočilni oziroma prodajni kviz za izbiro tekaških copat

Variacij oz specifičnih podvrst kvizov seveda obstaja še kar nekaj, vendar lahko vse strnemo pod omenjenih šest vrst. 

Katero uporabiti za svoje marketing aktivnosti je odvisno od cilja, ki ga s specifično kampanje ali strategijo zasledujete. 

  

Kaj so ključni atributi kakovostega marketing kviza?

Imajo jasen cilj

Poskrbite, da bo vsebina (vprašanja, tekstopisje, slike, videi , gifi …) vašega kviza prilagojena vaši ciljni publiki strankam.

Še preden se lotite vsebine kviza si zastavite jasen cilj, kaj želite od uporabnikov izvedeti. Jih želite segmentirati v manjše skupine, preko katerih jim boste s ponovnim trženjem (remarketing) ponudili bolj relevantno vsebino?

Če želite uporabnike bolje spoznati definirajte kaj točno bi radi od posameznikov oziroma segmentov izvedeli. V kateri regiji ali mestu živijo? Koliko članov družine imajo v gospodinjstvu? Kje najaraje dopustujejo? Koliko zapravijo za razvajanje?

Primer kviza Bibaleze.si, kjer so segmentirali mamice, kar jim omogoča precej bolj jasno komunikacijo za posamezen segment oziroma tip mamic. (VIR)

Vsebina kviza, ki bo ciljal na moške v zgodnjih dvajsetih letih, bo precej drugačna od vsebine, ki bo ciljala na mamice, na primer.

Dobro torej razmislite o ciljni publiki, ki jo želite s kvizom nagovoriti in temu ustrezno definirajte cilj za njo.

So aktualni oziroma zimzeleni

V idealnem primeru bo vaš kviz nekaj, kar lahko vaše podjetje uporabi znova in znova, zato ga želite narediti čim bolj „zimzelenega“.

To pomeni, da uporabljate vprašanja in teme, ki so temelj težav in želja vaših strank in bodo enako pomembne tudi čez dve ali tri leta. Na ta način je kviz prilagodljiv in vam prihrani čas in denar za ponoven razvoj ali prilagoditev.

Če pogledamo zgornji primer bibaleze.si, jim tovrsten kviz lahko še leta po objavi pomaga pri segmentaciji uprabnic.

Omogočajo deljenje in viralnost

Viralnost ni splet naključij in okoliščin. V zares velikem odstotku časa. Za to, da vsebina organsko doseže zares veliko število uporabnikov, je potrebno tudi sistem delitve in objav uporabnikov skrbno in dobro načrtovati.

V kviz zato dodajte številne povezave in gumbe za skupno rabo na družabnih omrežjih, da jih lahko udeleženci preprosto delijo s prijatelji, družino ali sodelavci.

Pritegnejo pozornost

Uporabite odprto vprašanje kot naslov kviza, da sprožite radovednost in ga polijete z osupljivo, ustrezno sliko, da pritegnete pozornost gledalca. Priljubljeno vprašanje za kviz, ki uporablja ta koncept, je; “Kakšen tip ________ ste?”

Imajo vrhunska besedila in vsebine

Udeleženci kviza si bodo vsebino zapomnili, če je pisanje enostavno in zabavno. Pri izdelavi vprašanj ne poskušajte biti pretirano prodajni ali preveč korporativni. V bistvu sploh ne bodite prodajni!

Primer celovite komunikacije je zagotovo kviz Junaki Slovenije, kviz Statističnega urada Slovenije. (VIR)
Primer celovite komunikacije je zagotovo kviz Junaki Slovenije, kviz Statističnega urada Slovenije. (VIR)

Za navduševanje in prodajo bo čas na drugih stopnjah prodajnega lijaka.

So kratki in pozitivni

Uporabniška pozornost je izredno kratka. Krajša od osmih sekund ugotavljajo raziskave.

Čeprav ste gledalca sprva pritegnili s čudovito sliko in naslovom, ki pritegne pozornost, če so vaša vprašanja dolgotrajna, številna ali preprosto težko odgovoriti, ne boste pritegnili pozornosti gledalca. Če so vaša vprašanja kratka in dovolj zanimiva, bo kviz končalo 96% uporabnikov.

Torej … tople vode ni. Sestavi svoj prvi kviz, definiraj cilj za njim in ga deli med svoje uporanike na spletni strani, emailu, družbenih omrežjih, lastnih kanalih in opazuj rezultate.

https://giphy.com/gifs/party-birthday-celebration-s2qXK8wAvkHTO

Go get them tiger!

Če potrebuješ pomoč ali idejo, pa me kontaktiraj.

Preberi še zapis o segmentacijskih kvizih v turizmu, ki turističnim destinacijam pomagajo pri razumevanju in poznavanju svojih gostov.

Uporabite marketing kviz v božično-novoletni marketing kampanji

Tako kot adventni koledar ali segmentacijski kviz, je tudi kviz lahko odlično orodje za doseg večjega števila spletnih uporabnikov v božično-novoletnem času.

Preberi zapis o uporabi adventnih koledarjev v marketing kampanjah in spoznaj, kaj vse omogočajo.

PS: v tem blog zapisu, pa te čaka 5 zares kreativnih idej, ki jih lahko uporabiš v letošnji adventni marketing kampanji.

[elementor-template id=”6791″]


Sorodne objave