Igrifikacija marketing dogodkov

Igrifikacija marketing dogodkov je ve─Ź kot le zabava in igra – lahko je pomemben del celotne strategije dogodka in klju─Źni prispevek k uspehu dogodka.

Marketing dogodki niso ve─Ź zgolj obisk, pa─Ź pa anga┼żiranje publike pred, med in po dogodku. Kako torej narediti marketing dogodek tak, da bo vklju─Źeval udele┼żence na zanimiv na─Źin? Kako narediti dogodek o poteku katerega bodo gostje ┼żeleli deliti svoje navdu┼íenje tudi na dru┼żbenih omre┼żjih?

Vplivajte na vedenje in u─Źenje svojih udele┼żencev z zabavnimi izzivi, ki nagrajujejo njihova dejanja.

Najbolj┼íe in nepozabne igre so tiste, ki so usklajene s cilji va┼íega dogodka, na primer izbolj┼íanje mre┼żenja, pove─Źanje vklju─Źenosti udele┼żencev in zagotavljanje ve─Źje vrednosti sponzorjem.

Prednosti igrifikacije na marketing dogodkih

Igrifikacija je odli─Źen na─Źin vklju─Źevanja udele┼żencev saj s svojimi igralnimi elementi v neigralnih okoljih dra┼żi njihov tekmovalni duh, spodbuja motivacijo in spro┼ża pozitivna ─Źustva. Njene re┼íitve so u─Źinkovite, ker temeljijo na naravni ┼żelji ─Źloveka po dru┼żenju, samoizra┼żanju, u─Źenju in premagovanju izzivov ÔÇô vsi radi tekmujemo in zmagujemo.

Na preprost in zabaven na─Źin prebije led in olaj┼ía sodelovanje med udele┼żenci. 

Dodajanje elementov igrifikacije v va┼íe marketing dogodke (v ┼żivo, hibridne in virtualne) ima ┼ítevilne prednosti, kot so:

  • pove─Źana udele┼żba,
  • pove─Źana vklju─Źenost,
  • nepozabne izku┼ínje udele┼żencev,
  • udobnej┼íe vzdu┼íje,
  • pove─Źano u─Źenje, saj vam udele┼żenci namenjajo ve─Ź pozornosti,
  • pove─Źana izpostavljenost blagovne znamke/podjetja na dru┼żbenih medijih,
  • bolj┼íe mo┼żnosti navezovanja poslovnih stikov,
  • dodatne spodbude za sponzorje,
  • produktivnost s takoj┼ínjo povratno informacijo: ko igramo igro, imamo jasen namen, ob─Źutek samostojnosti in povratne informacije o napredku,
  • Epski pomen: s prehodom v drugo resni─Źnost se udele┼żenci po─Źutijo del ne─Źesa ve─Źjega od sebe.

Kako se lotiti igrifikacije dogodkov?

K igrifikaciji dogodkov je potrebno pristopiti s ciljem in strategijo

─îe je na primer va┼í cilj pove─Źati udele┼żbo udele┼żencev med sejami, se boste morda ┼żeleli osredoto─Źiti na elemente igrifikacije, kot so anketiranje v seji, bingo ali kviz.

Za uspe┼íno igrificiranje dogodkov morajo udele┼żenci razumeti pravila in nagrade, saj bo njihovo zanimanje za sodelovanje tako ve─Źje. Vsebina, ki vodi do dogodka naj bo ustvarjena tako, da udele┼żenci vedo, kako se bo dogodek odvijal in kako bodo nagrajeni. Jasno povejte, kaj udele┼żenci s sodelovanjem pridobijo, da jih spodbudite k sodelovanju. Bolj kot so nagrade zanimive, ve─Źja bo ┼żelja obiskovalcev po sodelovanju. To je tudi odli─Źna prilo┼żnost za najem sponzorjev za nagrade.

Kako pove─Źati vklju─Źenost udele┼żencev na va┼íem dogodku?

Naj bo pristop oseben:

Poka┼żite udele┼żencem, da cenite njihovo prisotnost. To lahko storite ┼że pri sami registraciji, kjer postavite specifi─Źna vpra┼íanja o tem zakaj se udele┼żenec ┼żeli udele┼żiti va┼íega dogodka in ─Źesa si na dogodku ┼żeli nau─Źiti. Nato jih z uporabo teh podatkov lahko segmentirate v ustrezne skupine in jim po┼íljete prilagojena elektronska sporo─Źila, ki jim dajejo informacije, katere udele┼żenec potrebuje pred, med in po dogodku.

Imejte ┬╗kul┬ź faktor:

Bodite ustvarjalni in pripravite nekaj kar bo zagon pogovora med udele┼żenci. Foto stojnice, umetnine, dekoracije, interaktivne talne projekcije so nekateri primeri s katerimi boste zabavali in navdu┼íili va┼íe obiskovalce.

Zanimiv za─Źetek va┼íega dogodka lahko dose┼żete tudi s fizi─Źno anga┼żiranostjo obiskovalcev. Lep primer tega je Ellen Degeneres, ki pove─Źa vklju─Źenost svojega ob─Źinstva s “spontanimi” plesi na za─Źetku svoje oddaje. Ljudje se na tak na─Źin zabavajo in z ve─Źjim zanimanjem sledijo nadaljevanju njene oddaje.

┬╗Kul┬ź faktor oddaje The Ellen Show.
Ustvarite hashtag:

Spodbudite udele┼żence k uporabi dru┼żbenih omre┼żij (Twitter, Instagram) med dogodkom in prika┼żite uporabo hashtaga v ┼żivo na zaslonu. Pri tem lahko ustvarite nagrade za tiste udele┼żence, ki bodo hashtag uporabili najpogosteje. Na tak na─Źin bodo udele┼żenci mo─Źno vklju─Źeni, hkrati pa je verjetnost, da se informacije o va┼íem dogodku raz┼íirijo tudi med tiste, ki se dogodka niso udele┼żili, toliko ve─Źja. 

Igrifikacija marketing dogodkov na dru┼żbenih omre┼żjih ima velik vpliv na va┼ío prepoznavnost.

Odli─Źen primer uporabe hashtaga na marketing dogodku je AT&T Twitter Balloon.

Za promocijo svojega sponzorja AT&T na N.C.A.A. finalnem prvenstvu v ko┼íarki za mo┼íke so organizatorji postavili ogromen balon, ki je prejel vro─Ź zrak in se pove─Źal vsaki─Ź, ko je udele┼żenec objavil svoj tweet z ustreznim hashtagom #ATTLAX. Udele┼żenec, ─Źigar tweet je po─Źil balon, je postal zmagovalec igre in prejel nagrado.

Vsi udele┼żenci so si ┼żeleli, da bi bil njihov tweet tisti, ki bi po─Źil balon, zato so sodelovali z veliko zagnanostjo, pri tem pa se tudi zabavali. 

S pomo─Źjo nagrad jih lahko spodbudite tudi k deljenju ┼żelenih objav, v┼íe─Źkanju specifi─Źnih strani ali oznaki prijateljev pod objavami o dogodku.

Poi┼í─Źite ambasadorja za promocijo dogodka:

Ambasadorji lahko mo─Źno vplivajo na uspeh va┼íih dogodkov. Najbolj┼íi ambasador je tisti, ki se najbolje ujema z va┼ío blagovno znamko. To so strokovnjaki za online marketing. Njihova naloga je, da va┼í dogodek z navdu┼íenjem promovirajo na svojih dru┼żbenih omre┼żjih, saj imajo na svojih platformah veliko ┼ítevilo sledilcev in lahko na tak na─Źin pove─Źajo prepoznavnost va┼íe blagovne znamke.

Prvi korak pri iskanju ambasadorja za va┼í dogodek je razmislek o demografiji ob─Źinstva in va┼íem prora─Źunu. Naslednje vpra┼íanje je kdo so va┼íi najbolj glasni zagovorniki na dru┼żbenih omre┼żjih in kako jih lahko dodatno pooblastite. Ambasador ne rabi biti slavna oseba ÔÇô zado┼í─Źa ┼że lokalna javna osebnost ali priljubljen bloger.

Ko je ambasador izbran, postavite jasne cilje sodelovanja, da bo le ta la┼żje ogovoril svoje sledilce na pravi na─Źin. ─îe mu zagotovite brezpla─Źen dostop in promocijske kode po meri, lahko kode delijo s svojimi sledilci, vi pa lahko sledite uspe┼ínosti vsake posamezne kode. To je ┼íe posebej uporabna metoda, ─Źe delate z ve─Ź kot enim ambasadorjem. Z lahkoto lahko ocenite, kateri odnosi so najbolj donosni in koristni.

Vzemite si ─Źas za mre┼żenje:

Poskrbite, da boste ustvarili namerni ─Źas za navezovanje poslovnih stikov pred dogodkom, med njim ali celo po njem, da se bodo ljudje povezovali in medsebojno sodelovali. To lahko vklju─Źuje obrok tik pred dogodkom, pavze med aktivnostmi, ali cocktail uro po dogodku. 

Aktivnosti pred in po glavnem marketing dogodku so prav tako primeren ─Źas za vpeljevanje igrifikacije.
Pridobite povratne informacije udele┼żencev:

Z aplikacijami za glasovanje v realnem ─Źasu lahko takoj po koncu dogodka pridobite povratne informacije udele┼żencev, saj so takrat v mislih ljudi ┼íe sve┼że. Uporabite lahko tudi anketno aplikacijo, kot je Survey Monkey.

Ideje za igrifikacijo dogodkov 

Nagradne to─Źke za specifi─Źna dejanja: 
  • To─Źke za zgodnjo registracijo: ponudite to─Źke za zgodnjo registracijo, kar bo pospe┼íilo hitrost registracij na va┼í dogodek. To pomaga ustvariti ve─Źje navdu┼íenje za prihajajo─Źi dogodek. Poleg tega lahko tr┼żite registracije in uporabite ┼ítevilo registracij, da privabite potencialne sponzorje.
  • Loterija: Obvestite svoje udele┼żence, da sodelovanje v igri pomeni vstop v ┼żrebanje za ve─Ź nagrad, ki bodo podeljene med dogodkom. Razglasitev iz┼żrebancev tekom dogodka je lahko odli─Źen na─Źin za spodbujanje udele┼żencev, da se za─Źnejo igrati, ─Źe tega ┼íe niso storili.

Ne glede na to, ali gre za registracijo na dogodek, mre┼żenje z drugimi udele┼żenci, objave na dru┼żbenih omre┼żjih s hashtagom dogodka ali kaj drugega, je nagrajevanje udele┼żencev s to─Źkami za naloge, povezane z dogodki, zelo dobrodo┼íel motivator za njihovo zavzetost pri sodelovanju. Ponudba daril ali spodbujanje udele┼żencev s to─Źkami jih navdu┼íi nad najnovej┼ío ponudbo izdelkov in vodi smiselne pogovore s sponzorji, razstavljavci in ambasadorji.

Prednost dela v skupinah:

Udele┼żence lahko spodbudite k skupinskemu delu. Prednost oblikovanja igre za ekipe je, da dose┼żete zdru┼żen u─Źinek sodelovanja celotne ekipe.

  • Scavenger hunt”: skupinska igra, v kateri se pripravi seznam z dolo─Źenimi predmeti, ki jih udele┼żenci posku┼íajo zbrati ali dokon─Źati dolo─Źeno ┼ítevilo nalog na podro─Źju, ki ga z dogodkom ┼żelite izpostaviti,
  • Kviz: med dogodkom postavljajte vpra┼íanja o vsebini dogodka, na katera lahko udele┼żenci odgovorijo v ┼żivo ali iz svojih aplikacij namenjenih za dogodek. Za vsak pravilen odgovor si pridobijo to─Źke,
  • Ustvarjalni laboratorij: ─îe uvajate nov izdelek ali storitev in potrebujete kreativne ideje, so dobra izbira ustvarjalne skupinske dejavnosti, ki udele┼żencem pomagajo pri ustvarjanju idej za izbolj┼íanje va┼íega poslovanja. Na primer: udele┼żenci se razdelijo v dve ekipi. Vsaka ekipa mora predlagati ustvarjalne ideje za izbolj┼íanje, promocijo ali uporabo novega izdelka ali storitve. Vsaka ekipa nato predstavi svoje zamisli na odru pred vsemi. Drugi udele┼żenci lahko glasujejo za ideje, ki so jim najbolj v┼íe─Ź. Zmaga ekipa z najve─Ź glasovi.
Komunicirajte z navdu┼íenjem: 
  • Nate─Źaji: bodite kreativni s svojimi tekmovanji in nagradite udele┼żence, ki postavijo najbolj┼íe vpra┼íanje ali pravilno odgovorijo na najve─Ź vpra┼íanj,
  • Fotografski nate─Źaji: primeren na─Źin, da osvetlite pomembne zna─Źilnosti dogodka in goste spodbudite k interakciji s sponzorskimi izdelki in storitvami. Udele┼żenci lahko v aplikacijo nalo┼żijo fotografije in glasujejo za svoje najljub┼íe prispevke. Primeri so lahko postaja za selfie z logotipom va┼íega dogodka ali tekmovanje, ki vklju─Źuje fotografiranje s specifi─Źnim izdelkom. Lahko pa tudi ustvarite kviz, ki od udele┼żencev zahteva, da ugotovijo, kaj je na sliki (slika logotipov sponzorjev, fotografije ambasadorjev, govorcev,ÔÇŽ)
  • Potni list: Spodbujajte sodelovanje med udele┼żenci, sponzorji, razstavljavci, govorci in ambasadorji z ustvarjanjem (digitalnega) potnega lista, v katerega udele┼żenec dobi ┼ítampiljko sodelujo─Źih sponzorjev, etc,… s katerimi komunicira v ─Źasu dogodka.

V svojo strategijo igrificiranih marketing dogodkov vklju─Źite lestvice najbolj┼íih. Avtomatizirane lestvice ali vsaj ob─Źasne razglasitve najbolj┼íih udele┼żencev tekom poteka dogodka prispevajo k ve─Źji udele┼żbi, ohranjajo motivirane goste in jih spodbujajo k ve─Źji tekmovalnosti, saj jim poka┼żejo, kje se nahajajo v primerjavi z drugimi.

Eden najpogosteje uporabljenih elementov igrifikacije so lestvice najboljših.

Ko se va┼í dogodek zaklju─Źi, ┼żelite, da obiskovalci svojim kolegom povedo, kako zanimiv in druga─Źen je bil va┼í dogodek. Morate jih navdu┼íiti, da izstopite iz velike mno┼żice.

Viri:

  • https://www.circlesstudio.com/blog/6-ways-boost-attendee-engagement-live-events/
  • https://www.eventbrite.co.uk/blog/audience-participation-at-events-ds00/
  • https://www.sidecarglobal.com/strategy/5-ways-to-gamify-your-virtual-event/
  • https://www.meetingplay.com/blog/event-gamification-examples-event-planner-guide
  • https://www.eventbrite.com/blog/brand-ambassadors-ds00/

Sorodne objave