🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

Zakaj so oglasne igre vedno bolj priljubljeno marketinško orodje?

Kaj so oglasne igre oziroma advergames in zakaj jih morate poznati, če zares stremite k uporabniški vključenosti?  

V času, ko nas na vsakem spletnem koraku bombandira vrsta digitalnih oglasov, katerim se, roko na srce, pogosto izognemo z ad blockerji, je iskanje novih, izvirnejših načinov nagovarjanja uporabnikov vedno pogostejša praksa. Povprečen uporabnik posameznemu digitalnemu oglasu namreč nameni le zares majhen drobec svoje pozornosti.

Povprečen uporabnik je dnevno izpostavljen od 6.000 do 10.000 oglasnim sporočilom.

Sodobni uporabnik od blagovne znamke pričakuje več kot nekoč; želi začutiti njen karakter, spoznati njene cilje, pa tudi vrednote. Kako torej v svetu digitalnega oglaševanja, prepojenega s konkurenco, uspešno nagovoriti uporabnike?  

Uporabite drugačen, izvirnejši pristop in svojo znamko ali kampanjo spremenite v igro. 

Kaj so oglasne igre oziroma advergames?

Oglasne igre, angleško “advergames” so spletno orodje tržnega komuniciranja, lahko bi jih označili za nekakšen hibrid med obliko prostočasne dejavnosti in inovativnim načinom komuniciranja ključnih sporočil blagovne znamke

Oglasne igre seveda vključujejo vsebino in informacije blagovne znamke oziroma izdelka. Služijo predvsem prepoznavnosti blagovne znamke, njeni promociji, pa tudi povečanju prodaje, izobraževanju in informiranju

Oglasne igre so se razvile predvsem kot odgovor na na nizko stopnjo klikov na običajne spletne oglase, ki jih uporabnik zaradi prenasičenosti pogosto prepozna kot vsiljive. 

Oglasne igre štejejo že štiri desetletja – pa veš, kakšne so bile v 80ih? 

V digitalni dobi se zdijo oglasne video igre precej smislena poteza. Po podatkih App Annie so denimo mobilni uporabniki v prvih treh mesecih letošnjega leta pretočili kar 13 milijard iger. 

Če te zanima več o digitalnih navadah uporabnikov in kako je nanje vplival COVID 19 karantena, si lahko prebereš na tej povezavi. 

Naktere številke so zares neverjetne!

Kljub aktualnim trendom pa oglasne igre niso le stvari sodobnosti, njihovi začetki namreč segajo že na konec 70ih oziroma začetek 80ih let. V času, ko je igričarska industrija še delala svoje prve korake, so že obstajala podjetja, ki so svoje strategije oglaševanja s pomočjo videoiger  razvijala na Atarijevi gamerski platformi. 

Eden od takih primerov je Johnson & Johnson, ki je v središče svoje kampanje v ZDA postavil v igro Tooth Protectors. Igre ni bilo mogoče kupiti, jo je pa dobil vsak kupec, ki je dokazal nakup Johnson & Johnson izdelka. 

Mehanika igre je bila popolnoma preprosta: uporabnik je moral svoje zobe zaščititi pred škodljivimi elementi. S tem je blagovna znamka ustvarila pozitivno povezavo med sabo in potrošniki, potrošniku ponudila dodano vrednost, obenem pa tudi zadovoljstvo, ki presega zadovoljstvo ob uporabi izdelka. 

Oglasne igre so simbol časa

Z vsesplošno prisotnostjo interneta so se v načinu, kako živimo zgodile tektonske spremembe.  Meje med tistim, kar je bilo včasih blizu oziroma daleč, med zasebnim in javnim, pa tudi delom in prostim časom so se zabrisale. S tem se je zgodil tudi razmah na področju razvedrila. Na televiziji so se poleg že znanih formatov pojavile igrificirane vsebine, pri katerih se o poteku vsebine odloča gledalec sam. 

Do igrificiranih in razvedrilnih vsebin lahko dostopamo tudi na prenosnih napravah, na družabnih omrežjih, aplikacijah in še mnogih drugih platformah. Naše potrebe po zabavnem odklopu od kaosa sodobne resničnosti zadovoljuje vedno več ponudnikov. 

Povprečen igralec iger je star 35 let in ima višjo izobrazbo. Skoraj polovica je ženskega spola. 

Oglasne igre so denimo od svojih začetkov v 80ih dobile popolnoma nove razsežnosti. Danes lahko uporabnik preko svojega pametnega telefona do njih dostopa na vsakem koraku. Če je moral potrošnik za uporabo igre Tooth Protectors izdelek Johnson & Johnson kupiti, je danes to zaporedje ravno obratno. Blagovne znamke z oglasnimi igrami nagovarjajo potencialne kupce in z dodano vrednostjo povečujejo zavest o blagovni znamki ter jih nagovorijo k nakupu.

Zakaj oglasne igre pritegnejo uporabnika?

So vizualno privlačne

Oglasna igra vizualu blagovne znamke ponuja popolnoma nove razsežnosti. Še posebno je to pomembno v svetu, kjer sta slika in video na področju oglaševanja trenutno najpomembnejši orodji, saj uporabnikovo pozornost pritegneta mnogo uspešneje kot pisana beseda. 

McDonalds Monopoly

Ponujajo stimulativen Call to Action

Zanimiva vizualna vsebina uporabnika spodbudi, da z blagovno znamko preživi več časa. Še posebno, če ga h temu povabi vznemirljiv CTA, na kakršnega sicer ni navajen,  denimo “Igraj brezplačno igro”. In, če je kdaj čas za tovrstne oglaševalske manevre, je to gotovo v času, ko se povprečni uporabnik na mobilno igro naklopi več kot 10krat na teden.

Še več; po statistiki, ki jo je objavil udonis.co, uporabnik na mobilnih napravah preživi 3 in pol ure dnevno. 11% tega časa je namenjenega igranju mobilnih iger. Precej zgovoren podatek je tudi to, da je več kot polovica igričarjev starejša od 34 let.

Uporabnika “priklenejo” na blagovno znamko

Kot navaja madžarsko-ameriški psiholog Mihaly Csikszentmihalyi, igra uporabnika privede do optimalne uporabniške izkušnje. Posamezniki, ki doživljajo optimalno uporabniško izkušnjo, so v svojem ravnanju ciljno usmerjeni, omejeni s cilji sistema, v katerem delujejo, ta pa jim obenem nudi kazalce, kako dobri so pri opravljanju aktivnosti.

oglasna igra Škratkova dežela
oglasna igra Škratkova dežela

Optimalna uporabniška izkušnja se denimo pojavlja tudi ob opravljanju hobijev in športnih aktivnosti – važno je, da aktivnost uporabniku nudi občutek raziskovanja in omogoča kreativno stanje, s katerim se oddalji od vsakodnevne realnosti. Oglasna igra to zadovoljstvo nudi, kar pomeni, da uporabnik z blagovno znamko preživi še toliko več časa. Oglasna igra mora predstavljati to, kar blagovna znamka je, s čimer uporabnika nagovori k nadaljevanju medsebojnega odnosa. 

Na kaj pri razvoju oglasne igre ne gre pozabiti

  • Subtilno umeščen logo blagovne znamke.
  • Premišljeno in nemoteče oglaševanje izdelkov oziroma storitev. 
  • Cilji igre naj se ujemajo s cilji blagovne znamke. 
  • Vključitev vrednot blagovne znamke. 
  • Možnost deljenja igre na družabnih omrežjih, s čimer uporabnik postane promotor blagovne znamke.

Marketing kvizi so ensotavna in izredno kakovostna oblika iger, ki jih uporabniki zelo radi rešujejo.

Zakaj je uporaba oglasnih iger v porastu

  • Oglasne igre niso vsiljivi digitalni oglasi, na katere so uporabniki že imuni. 
  • Gre za zabavno promocijo, ki je aktualna dlje časa.
    Ob izdaji novih produktov, pristopa ni treba spreminjati.  Igra ostane enaka, zamenjajo se le vključeni produkti. 
  • Z edinstvenim pristopom si blagovna znamka zagotovi prepoznavnost in zavest o samem obstoju znamke. 
  • Izjemna uporabniška izkušnja je recept za uporabnikovo zvestobo. 
  • Zvesti uporabniki v povprečju zapravijo več, koti tisti, ki se za nakup odločijo prvič.
  • Zvesti uporabniki blagovno znamko priporočajo svojim znancem.
  • Medtem, ko uporabniki oglasov na družabnih omrežjih ne delijo, pa svoj prijatelja gotovo izzovejo z igro.
  • Oglasne igre zaradi svoje narave spodbujajo vključenost uporabnika tudi na dolgi rok.
  • Medtem, ko video oglas ostaja enak, pa je vsaka posamezna igra izkušnja zase, kar pomeni, da bo uporabnikom dlje časa zanimiva. 
  • Povečevanje fizičnega obiska
    Nekatere blagovne znamke igranje iger povežejo z nagradami ali popusti, ki jih lahko uporabnik izkoristi v fizični trgovini. Spet druge v igre vključijo ‘bonbončke’, ki jih uporabnik dobi le z igro v trgovini. V vsakem primeru gre za način, s katerim uporabnika pripravimo do pogostejših obiskov same prodajalne. 

Potrebuješ navdih?

Primeri zanimivih in zabavnih oglasnih iger

Puma Retro Platform Game

Preprosta, barvita igra, v kateri se po mestu sprehajaš s parom športnih copat in z njegovo pomočjo osvajaš točke. Popolna igra za promocijo nove retro linije; je nevsiljiva, obenem pa je popolnoma jasno, za katero znamko gre. 

Lidlova škratkova dežela igrač

Lidl Slovenija je za potrebe promocije igrač in decembrskega obdarovanja, v sodelovanju z Escapebox pripravil zabavno igro za otroke. Cilj igre je bil zbrati čim večje število igrač, namen podjetja pa, predstaviti širino, nabor in ponudbo, ki se nahaja na njihovih policah.

IGRAJ IGRO

lidlova igra Škratkova dežela igrač

Telekomov adventni koledar

Nemški Telekom je v predbožičnem času svojim uporabnikom postregel z adventnim koledarjem, pri katerem se iz dneva v dan odklepajo posamezni fragmenti zgodbe, ki se 24. decembra zaključijo v celoto. Toplina, domačnost, družina, povezanost – vse, s čimer ponudniki komunikacijskih storitev tudi sicer nagovarjajo uporabnike.

VEČ INFORMACIJ O ADVENTNEM KOLEDARJU

Miu Miu Twist

V začetku leta 2019 je modna znamka Miu Miu lansirala svoj nov parfum z imenom Twist. Kot je opisala, gre za dišavo, ustvarjeno za sodobno, ustvarjalno dekle, polno energije in entuziazma. To dekle je preslikala tudi v preprosto igro – cilj je, da se se skakanjem po mimo letečih parfumih povzpneš v nebo in postaneš “first woman on the Miun”. Kjut. <3

#mojBosch kviz

mojbosch oglasna igra kviza

Ena od bolj preprostih rešitev so gotovo kvizi, ki izobražujejo ali zabavajo in podaljšujejo uporabnikov čas na spletni strani. Obenem lahko uporabnike s premišljeno vsebino in strukturo segmentiramo in ponovno nagovarjamo (remarketing) z bolj relevantno vsebino.

#mojBosch kviz s svojo vsebino denimo nagovarja ljubiteljske kuharje in vse ostale kulinarične entuziaste, ki na tak ali drugačen način sodelujejo v nagradni UGC kampanji #mojBosch influencer 2020.


Sorodne objave