Igrifikacija v ogla┼íevanju: vrste pristopov in na─Źini uporabe

Igrifikacija ogla┼íevanja je na na┼íem blogu dobila ┼że vrsto predstavitev, pogledamo smo jo z mnogoterih zornih kotov, perspektiv in industrij oz. sektorjev. V tokratnem zapisu pa bom predstavil, katere vrste igrifikacije v ogla┼íevanju poznamo in na kak┼íen na─Źin lahko posamezno metodo uporabi┼í v svojih komunikacijskih strategijah in ogla┼íevalskih kampanjah.

Igrifikacija v ogla┼íevanju – vrste:

  • transmedija,
  • oznam─Źena igrifikacija: brandifikacija (brandification),
  • oglasne igre (advergames),
  • do┼żivetveni marketing,
  • ARG (Igre z obogateno resni─Źnostjo).

Igrifikacija v ogla┼íevanju ni nikakr┼íen nov buzz word in je zadnjih nekaj let pogost in┼ítrument za vi┼íje vklju─Źevanje, bolj┼íe konverzijske stopnje in seveda bolj zabavno dojemanje izdelkov in blagovnih znamk.

igrifikacija ogla┼íevanja: vrste in na─Źini

Na─Źinov, kako se lotimo na─Źrtovanja igrive vsebine in katero vrsto bomo uporabili, je ve─Ź, pomembno vlogo pri snovanju pa ima tehnologija oz. platforma, ki bo slu┼żila za predstavitev (distribucijo, ─Źe ┼żelite) vsebine.

Tako lahko vklju─Źitvene koncepte snujemo na razli─Źnih tehnolo┼íkih ali fizi─Źnih okvirih:

  • z uporabo pametnih tehnologij in naprav,
  • z me┼íanjem pametnih tehnologij in fizi─Źnega sveta,
  • brez rabe pametnih naprav in tehnologij.

Transmedija

Transmedija je na─Źin podajanja zgodbe/vsebine skozi ve─Ź razli─Źnih medijskih oblik. Isto─Źasno in vsebinsko-tehni─Źno prilagojeno za posamezno medijsko obliko.

Transmedijski pristop je pogost sodoben na─Źin pripovedovanja zgodb na razli─Źnih platformah. To ustvarjalcem omogo─Źa, da zgodbam dodajajo nove dimenzije in raz┼íiritve, ki ne bi bile mogo─Źe z uporabo zgolj ene vrste medija ali naracije.

Nintendo je tovrstno obliko distribucije oziroma promocije uporabil ┼że davnega leta 1997, ko je ob izidu filma “007 GoldenEye” lansiral tudi istoimensko video igro, ki je na koncu po┼żela ┼íe precej bolj┼íi odziv kot film sam.

igrifikacija v oglaševanju

Kar se je na─Źrtovalo kot zabavna in prvoosebna oblika promocije glavne vsebine ÔÇô novega filma o Jamesu Bondu ÔÇô je na koncu preraslo v eno najbolj odmevnih Sonyjevih iger, ki je ÔÇô na─Źrtno ali pa ne ÔÇô tlakovala pot mnogoterim prvoosebnim strelja─Źinam.

Oznam─Źena igrifkacija ÔÇô Brandification

Oznam─Źena igrifikacija v najbolj preprosti obliki predstavlja ogla┼íevanje fizi─Źnih (resni─Źnih) izdelkov ali storitev znotraj igrificiranega do┼żivetja (igre).

Poznamo preproste oblike znam─Źenja izdelkov znotraj tovrstnih do┼żivetij ali iger, kjer z grafikami ali teksti predstavljamo ┼żeleni izdelek in bolj dovr┼íene, kjer je izdelek vklju─Źen v igro kot igralni rekvizit.

Dobra primera tovrstne oznam─Źene igrifikacije v ogla┼íevanju sta zagotovo uporaba najnovej┼íega avtomobila Tesla v priljubljeni igri PUBG in Lidlova igra ┼ákratkova de┼żela.

Podjetje Tesla, oziroma njihova Kitajska podru┼żnica, ─Źe smo natan─Źni, je ob lansiranju modelov Tesla 3 in Tesla X uporabilo precej zanimivo promocijsko strategijo. Predstavilo jih je v priljubljeni igri Game for Peace, rezultat pa je bilo ve─Źje ┼ítevilo testnih vo┼żenj in nakupov. Tule si lahko prebre┼í celotno ┼ítudijo o omenjeni ogla┼íevalski taktiki.

tesla promocija v igri
Tesla 3 in Tesla X kot igralna rekvizita v igri PUBG.

In druga, za katero smo poskrbeli v na┼íem podjetju, igra slovenske izpostave podjetja Lidl ┼ákratkova de┼żela in uporaba fizi─Źnih igra─Ź, ki jih kupci lahko izberejo na prodajnih policah.

Igra─Źe smo v igro umestili kot glavni igralni element. Igralec je s pobiranjem igra─Ź zbiral to─Źke in se ob uspe┼ínemu igranju uvrstil na lestvico najbolj┼íih.

Uporabniki so po koncu igre dobili tudi informacijo o vseh pobranih igra─Źah in ┼ítevilu to─Źk, ki so jih z igra─Źami zbrali.

In seveda povezavo do kataloga igra─Ź, ki je bil prva vstopna to─Źka za prodajne aktivnosti v trgovinah.

Oglasna igra ┼ákratkova de┼żela

Oglasne igre (Advergames, Adgames)

Oglasne igre so se razvile predvsem kot odgovor na na nizko stopnjo klikov na obi─Źajne spletne oglase. Te uporabniki zaradi prenasi─Źenosti pogosto prepoznajo kot vsiljive. O njih je v obse┼żnem ─Źlanku govorila tudi Lucija in jih predstavila z vrsto zanimivih primerov iz prakse.

Oglasne igre, angle┼íko ÔÇťadvergamesÔÇŁ so spletno orodje tr┼żnega komuniciranja, lahko bi jih ozna─Źili za nekak┼íen hibrid med obliko prosto─Źasne dejavnosti in inovativnim na─Źinom komuniciranja sporo─Źil blagovne znamke

Primer oglasne igre blagovne znamke McDonalds Monopoly.

Oglasne igre seveda vklju─Źujejo vsebino in informacije blagovne znamke oziroma izdelka. Slu┼żijo predvsem prepoznavnosti blagovne znamke, njeni promociji, pa tudi pove─Źanju prodajeizobra┼żevanju in informiranju

Poslu┼żujejo se jih domala vse najve─Źje blagovne znamke tega sveta kot so Puma, Nike, McDonalds, Heineken, Renault, Burberry …

Do┼żivetveni marketing

Tudi o do┼żivetvenem marketingu je bilo na na┼íem blogu povedanega ┼że marsikaj. Predvsem pa predstavljenih ogromno navdihujo─Źih projektov in primerov iz prakse.

Do┼żivetveni marketing v primarnem uvr┼í─Źamo med fizi─Źne aktivacije, kjer lahko uporabnike postavimo v posvem nova do┼żivetja, prostore in svetove. Uporaba sodobnih tehnologij kot so virtualna, obogatena in me┼íana resni─Źnost, omogo─Źa nove, raz┼íirjene in kreativne na─Źine predstavitve izdelka ali blagovne znamke.

Dober primer je pop-up escape room, kjer mimoido─Źe obiskovalce fizi─Źnih prostorov (trgovski center, park, ┼íola, podjetje …) povabimo v vzporedni svet poln izzivov in nalog, ki jim blagovno znamko predstavi na povsem druga─Źen na─Źin.

ARG igre – Igre z obogateno resni─Źnostjo

Igre z obogateno resni─Źnostjo ARG igre so napredna spletna do┼żivetja, ki zgodbo pripovedujejo z dejansko akcijo uporabnika. Razlo┼żim bolj preprosto. ARG igre, podobno kot transmedijsko pripovedovanje, izkori┼í─Źajo mo┼żnosti in potenciale razli─Źnih kanalov. Fizi─Źnega sveta in digitalnih orodij, platform, naprav in podobno.

Razlika med ARG igrami in transmediskim pripovedni┼ítvom je v tem, da transmedija ustvari oz. ponuja pobeg iz resni─Źnega v fiktiven svet.

ARG na drugi strani, pa oba svetova povezuje in dopolnjuje. ARG-ji so odli─Źen na─Źin za ustvarjanje tesnej┼íe povezave med udele┼żenci in blagovno znamko.

To pa ustvarijo z izku┼ínjo, ki si jo morajo udele┼żenci (igralci) prislu┼żiti.

ARG igre - igre z obogateno resni─Źnostjo
Primer namiga v igri The Dark Knigh

Odli─Źna, ─Źe ne kar najbolj┼ía, primera ARG izku┼ínja sta spletna do┼żivetja “I Love Bees” in “The Dark Knight“.

Igrifikacija v ogla┼íevanju: zaklju─Źek in katero obliko torej izbrati?

Obliko bo kot po pravilu definirala ciljna publika, ki jo nagovarjamo in cilj, ki ga ┼żelimo dose─Źi.

─îe nagovarjamo starej┼ío populacijo v trgovskem centru bo uporaba do┼żivetvenga marketinga verjetno u─Źinkovitej┼ía od ARG iger. Medtem pa bo oglasna igra za ve─Ź prijav na e-novice mladih fashion navdu┼íencev verjetno u─Źinkovitej┼íi od transmedijske zgodbe.

A to ┼íe ne pomeni, da za omenjeni ciljni publiki in cilja, ki sem ju podal kot plasti─Źen primer, nista primerni tudi ponazorjeni mehaniki.

Na vsako kakovostno mehaniko (enostavno ali kompleksno) je potrebno postaviti tudi privla─Źno zgodbo in zgodbi primeren dizjan. Brez tega je ┼íe tako dobro ideja igrifikacije lahko hitro povsem dolgo─Źasna.

Če meniš, da bi igrifikacija v oglaševanju lahko pomagala pri navduševanju vaših ciljnih publik, bomo veseli tvojega pozdrava.


Sorodne objave