Božična marketing kampanja: 5 idej za advent 2020

Ste se v vašem podjetju že vprašali, kakšna bo izgledala letošnja božična marketing kampanja vaše blagovne znamke?

V tem zapisu bom predstavil nekaj idej, ki vam bodo pomagale navdušiti uporabnike, jih v kampanjo vključiti več in jih spoznati bolje, s čimer jih boste ponovno nagovorili s še bolj relevatno vsebino.

Adventni čas na spletu je … nor!

No, ne samo na spletu, kakopak, ampak danes se bomo posvetili spletnim uporabnikom in njihovem vedenju. Če smo iz preteklih let navajeni, da je božični čas divji in nor, si predstavljaj, kakšne bo šele letos?

 

Povprečen uporabnik je dnevno izpostavljen od 6.000 do 10.000 oglasnim sporočilom.

Več o oglasnih igrah si lahko prebereš tukaj https://www.escapebox.si/blog/kaj-so-oglasne-igre/

In če smo iz prejšnjih let prav tako navajeni, da se v zadnji četrtini leta kaos in hitenje za novoletnimi nakupi odraža tudi na spletu, potem vemo, da je verjetno najbolj pomembno to, kako izstopati in biti drugačen.

Kakšno vsebino ponuditi uporabnikom in na kakšen način jo ponuditi, sta verjetno ključna vprašanja vsakega brand in marketing managerja. Pravzaprav si ti dve vprašanji v teh dneh že aktivno zastavljamo, saj so priprave na božično decembrsko digitalno kampanjo v polnem teku.

Ravno zato smo na enem mestu zbrali nekaj najbolj zanimivih idej za božično marketing kampanjo, ki te bodo navdušile in rodile tudi kakšno idejo.

Kaj narediti, da bo božična marketing kampanja izstopajoča in vidna?

O tem, da engagement dobesedno postaja valuta, ki ima merljive prodajne učinke smo že pisali v študiji primera #mojbosch, december pa je okrog tega še bolj divji.

Podražijo se oglasni formati, oglasov je še več kot sicer, pozornost uporabnikov na prodajna sporočila pa je nižja kot običajno.

Kako torej ustvariti kampanjo, ki jo bodo uporabniki opazili, vzljubili in delili?

Ste z vašo blagovno znamko ali podjetjem preizkusili interaktivne vsebine? Vsebine, v katere uporabnike vključite in jih postavite v središče vaše zgodbe. Kjer ne bodo le opazovalci vsebin, ampak jih bodo tudi sami so-ustvarjali.

Eden izmed načinov so zagotovo UGC kampanje in natečaji, ki pa seveda zahtevajo bolj strateški pristop in potrpežljivost. Zato so, kot last minute kampanja, manj primerne. Če pa tovrstne UGC aktivnosti že izvajate, je zabavna igrifikacija v času adventa lahko še kako dobra popestritev obstoječih oboževalcev in odličen kanal za lansiranje inovativne kampanje.

Dober primer je zagotovo Coca Cola Ugly Sweater generator v povezavi z UGC natečajem, ki smo ga opisali nekaj vrstic nižje.

božična marketing kampanja Escapebox
Kako ustvariti zabavno božično-novoletno kampanjo za letošnji advent?

Ko ustvarjate božično marketing kampanjo za letošnji advent, imejte v mislih nekaj ključnih elementov, ki bodo, če jih boste implementirali v vašo kampanjo, poskrbeli za boljšo interakcijo z vašimi uporabniki.

Da bo vaša božična marketing kampanja izstopala in navdušila vaše uporabnike, se držite nekaj ključnih lastnosti, ki jih mora kampanja vsebovati.

Božično novoletna marketing kampanja mora biti:

  • AKTUALNA
    Poslužujte se tematik, ki so aktualne in zanimive za uporabnike, saj nihče decembra ne bo aktivno sodeloval v kampanji za poletni kanyoning.
  • IZZIVALNA
    Uporabniki želijo biti izzvani in dokazati, da so hitri, kreativni, pametni in podobno
  • PREPROSTA
    Uporabniki ne želijo pet minut prebirati navodil, zato naj bo kampanja ali igra preprostai in predsvem zabavna.
  • ZABAVNA
    Dobra zgodba je pomembna vsaj toliko kot tehnična rešitev, če ne bolj. Kampanja naj bo zabavna, čustvena in prijetna za uporabnike.

 

5 idej in predlogov, da bo vaša božična marketing kampanja izstopala že letos

Oglej si nekaj interaktivnih rešitev, s katerimi lahko navdušite uporabnike. Vse rešitve slonijo na zabavnih psiholoških učinkih, ki uporabnike izzivajo, zabavajo in vračajo nazaj na vašo spletno stran.

1) Božični – adventni koledar

Božični oziroma adventni koledar je vsem dobro poznana, zabavna in interaktivna vsebina, ki uporabnike dnevno ali tedensko vrača na vašo spletno stran.

Adventni koledar je zabavna igra, kjer uporabniki vsak dan (ali teden) odkrijejo novo informacijo ali vsebino. To je lahko dnevna ali tedenska akcija, mini igra za popust, e-knjiga nasvetov, ekskluziven video ali karkoli drugega, kar bo razveselilo vaše uporabnike. 

Več o adventnem koledarju in učinkih, ki jih ti prinašajo za podjetja in blagovne znamke, si lahko prebereš tule.

Escapebox Interaktivni božični koledar
Interaktivni božični koledar

Na mehaniko adventnega koledarja pa lahko enostavno in učinkovito vežemo tudi druge oblike igrifikacije – scratch kartice in kvize.

Ko uporabniki “spraskajo” želeno kartico na koledarju (scratch card element) jih pričaka nov izziv. Kratek – 1, 2 ali 3 vprašanja dolg – kviz. Če odgovorijo uspešno, jih lahko pomikamo nižje v navduševalnem lijaku. V kolikor ne, pa imamo prav tako dobro izhodišče za ponovni nagovor.

PRAKSA: Lep primer adventnega koledarja je spletna trgovina runda-sekunda, kjer so z adventnim koledarjem dnevno nagovarjali svoje uporabnike. Uporabniki so tako lahko vsak dan odkrili novo polje, na katerem so se skrivale različne ugodnosti in akcije.

2) Božično-novoletni kviz

Kvizi so odlično, zabavno in poučno orodje za daljšo interakcijo z vašimi uporabniki. Z zabavno mehaniko izzivanja uporabnika pa lahko uporabnike, ki odigrajo igro kviza segmentirate. Segmente in vsebino ustvarite na način, ki je pomemben za vašo blagovno znamko.

Če kvizu na koncu dodamo še Leaderboard najboljših, najhitrejših ali najbolj uspešnih igralcev. Tako poskrbimo za višjo frekvenco vračanja na spletno stran in ponovno igranje.

Božično novoletni kviz Escapebox
Božično novoletni kviz Escapebox


PRAKSA: Junija smo v vsebino na nekaj naših blog zapisih (tule in tule) dodali kviz in že takoj po prvem tednu beležili daljši čas na omenjenih blog objavah kot tudi višjo stopnjo prijave na e-novice.

O tem, kakšne učinke še lahko dosegamo z interkativnimi vsebinami, si oglejte v našem kvizu o marketing kvizih, s katerim boste zagotovo spoznali kakšno novo zanimivo informacijo.

[eb-quiz id=”6592″]

 

3) Božični slot machine – igralni avtomat

Za zagotavljanje dodatne prodaje – cross-sell – je izredno priljubljen inštrument slot machine oziroma igralni avtomat. Priljubljena, vsem dobro poznana casino igra seveda igra na priljubljeno psihološki učinek verjetnosti.

Igra je predvsem zabavna zato, ker je hitra, ne potrebuje zahtevne razlage ali navodil, jo je enostavno znamčiti v grafično podobo vaše blagovne znamke, predvsem pa je izredno dober klic k ponovnemu obisku.

Božični slot machine – igralni avtomat

 

4) Konfigurator + UGC natečaj

Konfiguratorji in generatorji so izredno priljubljena in zabavna rešitev za uporabnike, ki pa ustvarjalcem na drugi strani omogočajo precej dober vpogled v interese uporabnikov.

Coca Cola in njihov Ugly Sweater konfigurator, ki so ga povezali z UGC natečajem.
Coca Cola in njihov Ugly Sweater konfigurator, ki so ga povezali z UGC natečajem.

Konfiguratorji so odličen most za močan UGC učinek, če vsebino zgodbe in nagradni natečaj dobro povežete in ju uporabite sebi v prid. Rezultati kampanje morajo biti smešni, zabavni ali pa ziagrati na kakšno drugo čustvo uporabnikov, sicer se uporabniški odziv ne bo zgodil, organskih delitev pa ne bo.

PRAKSA: Pred leti je Coca-Cola pristavila svoj lonček k priljubljenemu online (in offline) trendu Ugly Christmas sweater (grd božični pulover) in ustvarila Coke Zero grd pulover konfigurator.

Ustvarili so spletno mesto na katerem smo uporabniki lahko izdelali svojo različico najgršega puloverja. Pulover so uporabniki nato delili na svojih družabnih omrežjih (User Generated Content) in če so prejeli dovoj glasov, je Coca Cola dejansko izdelala takšen pulover in vam ga poslala.

Generator puloverjev je uporabnikom omogočal, da izberejo stil puloverja (od pulija do v-ovratnika) in nato prilagodijo barve, vzorce in slike, ki se pojavijo na najbolj grdem prazničnem puloverju.

PRAKSA 2: Dober primer je na primer tudi Googlov božični gaming center in ena izmed iger v njem Božičkov Selfi, kjer lahko v božičnem frizerskem salonu uredimo pravega Božička.

Božičkov Selfie zabavna Googlova igra.
Božičkov Selfie zabavna Googlova igra.

5) Božična igra spomina

Igra spomina je izredno dobro poznana in razširjena oblika igre. Predvsem v fizičnem svetu, lahko pa tovrstno tematiko in priljubljenost uporabite v svoj prid.

Ustvarite igro spomina z več stopnjami, na katere boste vezali prodajno ponudbo. Za vsako odklenjeno stopnjo pa uporabnike dodatno nagradite.

Enostavna in zabavna božina igra spomina.

 

Seveda pa je rešitev, idej in zgodb, ki jih lahko ustvarite še precej več. V kolikor svojih mislih še niste resno usmerili v to, kakšna bo vaša božična marketing kampanja, vam morda lahko pomagamo z našo ekipo.

Ustvarili smo že kar nekaj zares zabavnih doživetij, ki so tako pri naročnikih kot uporabnikih naleteli na zares dobre odzive. Ogledate si jih lahko v naših študijah primera ali pa nas kontkatirate.

Advent je pred vrati, ne pozabite, da ni potrebno veliko, da vaša božična marketing kampanja izstopa. Ustvarimo jo skupaj!


Sorodne objave