Izobraževalna igra: Atlantova skrivnost

Za Muzej Banke Slovenije smo ustvarili izobraževalno finančno igro za učence in dijake.

BRIEF & IZHODIŠČA

01

Finančno opismenjevanje mladih

V muzeju Banke Slovenije ustvariti izobraževalno igro za učence in dijake o denarju, finančni stabilnosti.

02

Multiplayer delovanje

Igra mora omogočati hkratno igranje večim ekipam (vsaj 20 oseb v 5 ekipah).

03

Uporaba obstoječega dizajn sistema

Igra mora odražati blagovno znamke Muzeja Banke Slovenija in uporabiti obstoječ lik Atlanta, ki se nahaja na pročelju Banke Slovenije.

04

Vsaj 30 min dolga igra

Igra mora potekati vsaj 30 min in ne sme presegati časa igranja ene šolske ure. Torej 45 min.

Izobraževalna in tekmovalna igra za ekipe do 5 učencev.

Bogata vsebina, ki igralce popelje čez več kot 100 tematik in zanimivih dejstev.

Unikatna igra z vsebino in oblikovalskim jezikom Muzeja banke Slovenija.

Igra za do kar 25 igralcev na enkrat. 7 preizkusov, 3 sklopi presenečenja, 1 igra hitrostnega tapkanja.

Kaj je nastalo?

Izobraževalna igra Atlanatova skrivnost

Atlantova skrivnost – izobraževalna in tekmovalna igra lova na zaklad. Igra je primerna za vse, a je bila narejena specifično za finančno opismenjevanje mladih o financah in denarju.

Kontaktirajte nas

Za Muzej Banke Slovenije  smo ob koncu lanskega leta pričeli z razvojem izvirne in edinstvene multi-player igrifikacije, ki bo (primarno) osnovnošolce in dijake na zabaven in igrivi način (na)učila finančnih, bančnih in denarnih zanimivosti, postopkov, ozadij, instrumentov in institucij.

S skupinsko rešitvijo vseh igralnih ekip.

Na tabličnih računalnikih.

Problem, ki ga igrifikacija naslavlja

Finančno znanje mladih v Sloveniji (in prav gotovo tudi širše) bi zagotovo lahko bilo na višjem nivoju. Se pa dejanskih finančnih stvari, procesov, postopkov in elementov, ki sodijo v ta velikanski in za mnoge strašen sistem, da naučiti tudi na bolj prijazen način. Skozi zabavne igre. Preizkuse!

Ok, zavihali smo rokave in si rekli

 

V sodelovanju s prijetno in kreativno ekipo Muzeja Banke Slovenije nam je uspelo ustvariti simpatično igro:

Atlantova skrivnost

To je zabavna izobraževalna in tekmovalna igra lova na zaklad na temo evra, starih slovenskih denarnih valut, pa tudi zlata, inflacije, Evrosistema, ter zgodovine in vloge Banke Slovenije. Igro, katere glavni lik je Atlant – simbol Banke Slovenije, se igra na 1 – 5 pametnih tablicah, v ekipah do 5 ljudi. Pravilni odgovori vodijo do Atlantove skrivnosti, ki se skriva v skrivnostnem sefu.

Glavni cilji, ki smo jih želeli doseči z igrifikacijo?

Projekt je zasledoval dva krovna cilja:

  • igro narediti komunikacijsko in grafično privlačno za osrednjo ciljno skupino (učenci, dijaki),
  • v igro vključiti izobraževalno vsebino in skozi zabavne mehanike igralce naučiti nekaj pomembnih informacij o različnih finančnih, denarnih in bančnih zanimivostih.

Mehanika igre in tehnične posebnosti aplikacije

Igra Atlantova skrivnost je spletna (web) aplikacija, ki je integrirana na Android tablične računalnike, ki jih osebje muzeja ob novi igri podeli med igralce.

Sloni na krovni mehaniki stopenjskega kviza, ki pa jo podpira nekaj zanimivih povratnih učinkov in skritih mikro-mehanik, ki jih igralci odklenejo z različnimi načini.

Atlantova_skrivnost_skrite_igre

Krovna mehanika igre: 

  • Igra je sestavljena iz 7 igralnih sklopov. Prvi izmed sklopov je pravzaprav pred-igra, ki igralce nauči specifične zaščitne elemente, ki jo vsebujejo vsi evrski bankovci, ki jih izda Evropska centralna banka.
  • Zatem pa se igralci znajdejo pred šestimi glavnimi preizkusi, kjer vsak preizkus osvetli eno pomembno tematiko igre:
    • Preizkus 1: Zgodovinski preizkus, ki predstavi prvi slovenski valuti – vrednostne bone in tolarje,
    • Preizkus 2: Preizkus stabilnosti, ki prestavi inflacijo, deflacijo, hiperinflacijo in naloge Banke Slovenije,
    • Preizkus 3: Moderni preizkus predstavi vse kar je v povezavi z evri (dve seriji bankovcev, kovanci, zaščitni elementi),
    • Preizkus 4: Mednarodni preizkus osvetli Evorsistem, Evropsko centralno banko in predstavi evrske kovance drugih EU držav,
    • Preizkus 5: Zlati preizkus predstavi vse v povezavi z zlatom – čistost, zlate rezerve, enote za merjenje teže zlata,
    • Preizkus 6: Preizkus nostalgije govori o priložnostnih kovancih (zbirateljskih in spominskih) in medaljah.
    • Finale igre: ko vse ekipe uspešno zaključijo vseh šest (oz. sedem) preizkusov, jih čaka še zaključna naloga, kjer morajo ekipe med sabo sodelovati.
  • Da ekipa uspešno reši sklop mora pravilno odgovoriti na vsaj 60 % vseh vprašanj, ki se nahajajo v posameznem preizkusu.
  • Za vsako igro, beležimo:
    • pretečen čas posameznega preizkusa,
    • zbrane točke v preizkusu,
    • % pravilnih odg na preizkusu,
    • skupen pretečen čas igre,
    • skupne točke v igri.
  • Game master v svojem admin panelu najprej ustvari novo igro in število ekip, ki bodo igro igrale.
  • Med ekipe razdeli tablične računalnike in igra se lahko prične.
  • Na začetku se igralci srečajo z zabavnio pred-igro, kjer si morajo ustvariti svoj avatar. A čeprav se naloga zdi preprosta, jo v ozdaju objema zanimivo pravilo. Avatar bankovec je potrebno opremiti z dovolj pravilnimi zaščitnimi elementi, da ga “Bančni sistem” potrdi in dovoli vstop v igro. Igralci tako bankovec oblikujejo povsem po želji. Za oblikovanje pa lahko uporabljajo zaščitne elemente, ki smo jih ustvarili posebno za namen igre. Izbirajo oz. ustvarjajo lahko z:
    • barvo bankovca,
    • zabavne emoji ikone, ki bankovec naredijo še bolj unikaten,
    • zaščitne elemente, ki so obvezen del vsakega bankovca, ki pride do končnega uporabnika v monetarnem sistemu (igralci morajo odkriti, koliko elementov morajno nujno dodati, da je bankovec na prostem trgu dovolj varen).

Atlantova_skrivnost_preizkus_postenosti

Še ena dodatna mehanika, ki smo jo vključili v igro, in s katero smo želeli zmanjšati možnost za “plonkanje” je, da je na enkrat v posameznem sklopu lahko samo ena ekipa.

Ko ekipa zasede sklop, je ta za druge ekipe neaktivna. Na ta način smo želeli zmanjšati prisluškovanje in ponavljanje med ekipami. Po 90 sekundah se soba v kateri se že nahaja ekipa sprosti in odklene tudi za naslednjo ekipo. Za vse ostale, pa je ponovno neaktivna naslednjih 90 sekund.

Atlantova_skrivnost_Mockup: screeni igre

Intrinzični motivatorji, ki smo jih vključili v igro (oz mikro-mehabnike igre): 

  • Bonus igra: 3 skrivne bonus igre, ki se pojavijo na posebno določenih mestih,
  • Bonus igra: mikro-igra Hitri prstki, kjer si lahko uporabniki priigrajo dodatne točke s svojo spretnostjo hitrega tapkanja,
  • Dosežek: raketni tek je mehanika, ki nagrajuje znanje IN hitrost. Ekipi namreč prinese dodatne točke, ko jim uspe posamezen sklop uspešno rešiti (več kot 60 % pravilnih odg) v manj kot 3 minutah,
  • Dosežek: 10 v vrsto je mehanika, ki nagrajuje znanje. Ko ekipa pravilno odgovori na 10 vprašanj zapored (v enem ali med več sklopi) za to prejeme dodatne točke.

Atlantova_skrivnost_Mockup: bonus igra Hitri prstki

Ostali elemeneti igre, ki izkušnjo delajo še bolj zabavno in bogato:

Eden glavnih dodatnih elementov aplikacije ni namenjen igralcem temeveč skrbnikom aplikacije (naročniku). Gre za admin panel igre, kjer naročnik začne novo igro, spremlja napredek in uspešnost posamezne ekipe.

Še nekaj drugih elementov, ki igro delajo še bolj zanimivo in igralno atraktivno so:

  • Vsak preizkus traja 5 min, če ekipa v tem času ne odgovori na vsaj plovico vprašanj (s 60% pravilnostjo) je igra končana in ekipa jo mora ponoviti,
  • dolžina posameznega sklopa se razteza od 10 do 15 vprašanj, toda za vsak sklop smo ustvarili več kot 20 različnih vprašanj. S tem otežimo igranje igre (in predstavimo več zanimivih informacij) za tiste ekipe, ki preizkusa v prvem poskusu niso opravile pravilno,
  • če ekipa preizkus uspšeno konča prej kot v 5 minutah, se ves preostali čas pretvori v točke in doda ekipi na račun,
  • v vsakem sklopu lahko ekipa uporabi tudi funkcijo NAMIG, a le če ima v svoji denarnici dovolj sredstev, saj namig stane,
  • funkcija KALKULATOR ekipam pomaga pri preračunavanju vrednosti različnih enot (unče, evri, procenti),
  • na koncu igre je razkrita lestvica najboljših, na kateri so ekipe razvrščene glede na število zbranih točk v igri,
  • ko posamezna ekipa konča z vsemi preizkusi pa se zgodi zabaven preobrat, saj igra od tekmovanja preide v sodelovanje med ekipami,
  • da lahko odklenejo zlati ključ, ki odklepa vrata skrivnega sefa in s tem skrivnost, ki se skriva v njem. Vsaka ekipa namreč nosi košček končnega odgovora.

Atlantova_skrivnost_Mockup: screeni igre

Igra je na voljo v Muzeju banke Slovenije in jo že lahko preizkusite.

Bi idejo za igro v svoj nabiralnik?

Pošlji nam sporočilo, mi ti odgovorimo z idejo za naslednjo igrivo kampanjo. Pa roka 🤝

Kontaktiraj nas