🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

Igrifikacija v poslovnih procesih v letu 2022

Vsako podjetje želi med svojim zaposlenim ponuditi kar se da učinkovito in prijetno okolje,  prostor za komunikacijo in odnose. Ne le zato, ker bodo ti direktno odražali poslovne rezultate, ampak zato, ker bodo zaposleni na takšen način rasli hitreje. Na delovno mesto pa prihajali bolj motivirani in zato, ker bo delovna vnema na višji ravni. Pametno vpeljana igrifikacija v poslovnih procesih lahko opazno izboljša KPI-je podjetij. 

Cilj vsakega podjetja je svoje zaposlene izučiti, izobraževati, povezovati in najbolj pomembno, takšen kader dolgoročno obdržati v svojih vrstah. Zato je še kako pomembno, da se podjetja (in njihov vodstveni kader) zavedajo pomena sodobnih metodologij za integracijo, animacijo, okupacijo in aktivacijo svojih zaposlenih.

 

Igrifikacija ne pomeni igranja igric na delovnem mestu

Zaposleni (vsaj velika večina) precej dobro poznajo svoje dnevne zadolžitve. Določene izmed njih opravljajo rutinsko in v veliki meri dovolj kakovostno, da jim dela ni potrebno ponavljati ali popravljati.

Z novimi izzivi se srečujejo redko, takrat ko se, pa jim ti predstavljajo strah in/ali celo stres.

Igrifikacija ne pomeni igranja iger ali razvoja interne igre podjetja z njihovim logotipom in dizajnom.

Igrifikacija v poslovnih procesih pomeni vpeljavo ključnih elementov, ki jih uporabljajo igre (online in offline igre, športne igre, namizne igre, real-life igre, escape game igre, igre poslovnih simulacij, …) za doseganje boljših rezultatov in merjenje uspešnosti KPI-jev. To pa ustavarja na zabaven, interaktiven in vključevalnen način za vse zaposlene. 

Mehanizem nagrajevanja, ki je ključen in ki se skriva v ozadju, pa je le še pika in i vključenosti vseh zaposlenih. Jasno nam je, da ljudje v službo hodijo primrano zaradi mezd. Toda če jim lahko dodatek k plači predstavimo na način, ki jih bo dodatno motiviral, bo to win-win situacija za vse udeležene. Podejte in zaposlene.

Z igrifikacijo na delovnem mestu v obstoječe, poznane in naučene procese, orodja, sisteme (CRM, CMS) vpeljujemo zakonitosti in psihološke učinke igrifikacije.

To pomeni, da na zabaven in premišljen način zaposlenim ponudimo dodaten razlog, da naloge naredijo bolj hitro, bolj natačno, z več sodelovanja, več premisleka in podobno.

Kaj je igrifikacija v poslovnih procesih?

Igrifikacija je uporaba zakonitosti, psiholoških učinkov in mehanik iger v neigralnih kontekstih za animacijo (aktivacijo) ciljne publike oziroma reševanje problemov.

Igrifikacija delovnih procesov ne pomeni prilagajanja obstoječih procesov novim zakonitostim, ravno obratno, pomeni obstoječe procese narediti bolj učinkovite, zanimive in zabavne za uporabnike (zaposlene ali stranke) z vpeljavo osnovnih zakonitosti gamification mehanik.

O porastu gamification zakonitosti v vsakdanjih poslovnih procesih, so se razpisali tudi v članku “Življenje je igra” v eni izmed zadnjih Monitor številk.

Vaši zaposleni so najbolj učinkovit medij komuniciranja. Izkoristite ga z igrifikacijo!

Živimo v najhitrejšem času v celotni zgodovini človeka. Informacije o zabavi, družbi, kulturi in podjetništvu so hitrejše kot misli, kar je včasih precej zahtevno obvladovati, kaj šele učinkovito filtrirati.

Vsak izmed zaposlenih je danes mikro-influencer svojega podjetja, le da se ta tega sploh ne zavedajo. Za njimi se skriva na tisoče potencialnih uporabnikov (kupcev). Za njimi se skriva na tisoče mnenj, ocen in komentarjev.

Predvsem pa se za njimi skriva moč artikulacije o kakovosti, kulturi in energiji znotraj takšnega podjetja, za katerega običajno marketing in PR podjetja zapravijo na tisoče, če ne celo deset-tisoče evrov, da jim guriji in agencije ustvarijo strategijo, po kateri naj se eksterno prezentirajo.

Primer vpeljave igrifikacije

Podjetje s 300 zaposlenimi tem zaposlenim nudi prostore za kavo, malico, oddih in podobno. Teh 300 zaposlenih vsako jutro v manjših skupinah klepeta in se druži. Če ima le polovica vseh zaposlenih vsaj eno družabno omrežje, kjer ima vsak vsaj povprečno število sledilcev (prijateljev), recimo 350, je to 52.500 potencialnih “prijateljev/sledilcev”, ki bi jim ti zaposleni lahko dnevno postregli z zanimivostjo iz sveta vašega podejta. Zakaj ne bi podjetje torej šlo samo še pol koraka dlje in ob tem, da svoji ekipi ponuja možnost pitja brezplačne (ali zelo ugodne) kave, druženja v posebnih prostorih ali kakršnih koli drugih ugodnosti, vsega tega zapeljala prek preprostih učinkov igre – zbiranje točk, leadboardi, badgi, milestoni? 

Toda to je le prvi, morda najbolj enostaven, korak k bolj zabavnemu pristopu motiviranja na delovnem mestu. Oglejte si nekaj učinkovitih primerov vpeljave igrifikacije v proces Teambuilding aktivnosti.

Igrifikacija poslovnih procesov je veliko več, kot zbiranje točk, badgev in milestonosov

Seveda pa igrifikacija na delovnem mestu ne pomeni (samo!) vpeljave zbiranja točk, rangiranja na leadboardu in distribuicjo nagrad v ozadju tega.

Igirifkacija na delovnem mestu je specifičen psihološki proces, ki lahko v veliko primerih (kar 77 % vprašanih zaposlenih je odgovorilo pritrdilno) v delavcih zbudi dodatno motivacijo in delovno vnemo.

Kar 52 % zaposlenih opravlja svoje delo brez volje in entuziazma!

Si predstavljate? Polovici vaših zaposlenih je vseeno kako dobro opravijo svoje delo. Pravzaprav jim je popolnoma vseeno, kaj na svojem delovnem mestu sploh delajo.

Zakaj igrifikacija postaja tako pomemben faktor v poslovnih procesih?

Omenili smo že hitrost pretoka informacij, poplave le teh v vseh mogočih oblikah ter kanalih in nekaj vrstic namenili temu, da so vaši zaposleni del tega.

Ravno zato je potrebno zaposlene animirati na drugačne načine. Prihajajo nove generacije zaposlenih, ki že od svojega rojstva uporabljajo pametne naprave in igrajo igre. Navajeni so tekmovanja, navajeni so, da se poberejo, ko jim ne uspe, in se vrnejo še močnejši. Navajeni so, da so lojalni, a le, če so vedno znova pravilno izzvani.

Preko ambicioznih KPI-jev, prek zabavnih primerjav z ostalimi kolegi, prek drznih trendov trga in konkurence.

Primer iz prakse: Microsoft

Microsoft je želel preizkusiti ali lahko z igrifikacijo bolj aktivno motivira svoje prodajno osebje. Definirali so ključne tri elemente, ki so potrebni za kakovstno predpripravo:

  • CILJ: zahtevo, kaj želijo doseči, kaj merijo
  • MEHANIKA: kako želijo to doseči in pod kakšnimi pogoji
  • NADZOR: kako se to v praksi izvaja, kakšne so posledice in kako se cilji ovrednotijo

Cilj je bil sila enostaven. Želeli so prepoznati in nagraditi prodajne agente in ob enem povišati njihovo produktivnost.

Proces za uresničitev tega cilja je bila sprememba v načinurazmišljanja agentov, razvoja novih prodajnih znanj in bolj jasen fokus pri zapiranju prodaje. Želja Microsofta je bila, da agenti delujejo bolj povezovalno, si pomagajo in se vračajo k mehanizmom, ki delujejo.

Mehanika je bila razdeljena na tri sklope:

  • funkcije/delovanje,
  • poslovni cilji in
  • metrike, ki jih bodo spremljali.

Te tri sklope pa so med seboj povezali s sistemom napredovanja po različnih stopnjah (leveling), zbiranjem badgev in točk ter nekaj še bolj specifičnimi igralnimi elementi, ki so se spreminjali glede na regijo in posamezega agenta.

Prav tako je aplikacija omogočala komuniciranje med agenti in zapisovanje dobirh taktik, ki so delovale na terenu. Agenta, ki je podal konstruktivno informacijo, pa je sistem seveda ustrezno nagradil z dodatnimi točkami.

Zato je bil nadzor sila enostaven – prodajni učinki in merjenje zadovoljstva med zaposlenimi. Ob rednih tedenskih analizah so odgovorni v podjetju hitro razumeli delovanje ali nedelovanje novega sistema.

77 % zaposlenih bi delalo bolj predano, če bi dobili občutek, da so v podjetju opaženi.

Kakšni so možni hitri testi, ali bi igrifikacija v vaših poslovnih procesih lahko delovala in kako jih izvedete?

  • vpeljite enostaven sistem nagrajevanja za vse zaposlene, ki delijo vaše podjetje med svoj družabni svet; vsak, ki 10x objavi jutranjo kavo s svojimi sodelavci na svoje družabno omrežje (in prejme več kot 20 všečkov) prejme bon za Welness za 2 osebi 
  • V vseh družabnih sobah definirajte načine za zbiranje zabavnih trenutkov in na stene, naprave, ogledala, tla, mize … pripište zabavne stavke, ki jih bodo vaši zaposleni z veseljem delili naprej (ali se iz njih celo kaj naučili)
  • najbolj dolgočasne procese (administracija, vlaganje, pregledovanje, kopiranje …) nagrajujte glede na hitrost in učinkovitost (brez površnosti seveda) narejenega dela.

[elementor-template id=”2210″]


Sorodne objave