🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

Segmentacijski kvizi v turizmu za boljše poznavanje gostov

Segmentacijski, osebnostni in kvizi znanja turističnim destinacijam pomagajo spoznati in razumeti bodoče goste. Če jih pri vas še niste prizkusili, vam predstavljamo vrste, načine in dobre prakse segmentacijskih kvizov za potrebe turističnih destinacij in atrakcij.

Obiskovalci turističnih atrakcij so različni. Prihajajo iz različnih regij. So v različnih življenjskih obdobjih. Imajo različne prihodke, želje, pričakovanja in prioritete. To so zagotovo dejavniki, ki vplivajo na izbiro obiska ali aktivnosti na turistični destinaciji.

Bolj kot svoje goste poznate, bolj celovito jih lahko nagovorite.

Segmentacijski kvizi v turizmu so napredna orodja, ki nam pomagajo razumeti kaj so razlogi za obisk destinacije določenega ciljnega segmenta uporabnikov.

Prav tako nam pomagajo poiskati konkreten problem, ki ga lahko uporabnikom pomagamo rešiti in ki bo postal naša konkurenčna prednost.

Uporabnike najlažje in najbolj učinkovito nagovarjamo, če jim prilagodimo ponudbo. To pa pomeni, da jim ponudimo odgovor na vprašanje, ki si ga zastavljajo.

Poglejmo primer

S kvizom o razumevanju uporabnikovih navad po Covid-19 pandemiji, lahko na zabaven in igrificiran način izvemo, kaj so ključne informacije, ki jih bodo uporabniki iskali, ko bodo ponovno raziskovali krajino rezervacij.

Če ugotovimo, da so za veliko večino mladih družin, ki prihajajo iz severnih držav najbolj pomembni elementi varnost, dostopnost zaščitne ter varovalne opreme in podobno, lahko te informacije vključimo že v prodajne nagovore, email obvestila, ponudbe na spletni strani.

Praksa: Airbnb Trip Matcher

Airbnb je leta 2016 ustvaril novo funkcionalnost Trips, kar je bil njihov prvi poskus storitev izven klasičnih nastanitvenih storitev.

Ker so bili uporabniki zmedeni nad tem, kaj so “izleti”, so potrebovali način, da jim pokažejo vse možnosti, ki so na voljo z njihovim novim izdelkom.

Odgovor na zmedenost uporabnikov?

Kviz preko enostavnih trditev in vprašanj določi vašo potovalno osebnost in vas poveže s prilagojenimi vsebinami za vaš tip potovalne osebnosti.

AirBnb osebnostni kviz
AirBnb osebnostni kviz (VIR)

 

Izoblikovali smo deset najbolj vidnih tipov popotnikov, nato pa vsakega od njih povezali z enim od najbolj priljubljenih svetovnih mest. Hkrati smo ustvarili serijo vprašanj, s katerimi uporabnik ugotovi, pod kateri tip popotnika spada. K vsakemu vprašanju smo seveda dodali tudi ilustracijio.  Po rešenem kvizu vsak uporabnik prejme Airbnb popotniški vodič, prilagojen njegovim željam in okusu.” je povedala idejna vodja kviza Christina Chern.

 

Persone slovenskega turizma

Slovenska turistična organizacija (STO) je skupaj z družbo Valicon leta 2016 naredila podrobno raziskavo o personah ciljnih skupin.

Z dobljenimi rezultati STO lažje nagovarja ustrezno publiko. Slovenija se želi pozicionirati kot zelena, aktivna in zdrava butična destinacija. To bo na lažji način dosegla s segmentacijo, saj so opredelili 12 t.i. person (buying personas), ki poosebljajo ciljne segmente tujih turistov v Sloveniji.

Segmentacijski kvizi v turizmu
12 person slovenskega turizma (vir)

Ker ima vsaka od 12 person svoj motiv potovanja so razdeljeni v segmentne skupine:

  1. DOŽIVETJA – Raziskovalci: aktivne družine, avanturisti, zeleni raziskovalci.
  2. DRUŽENJA – Družabniki: brezskrbni mladi, urbani potrošniki, predane mame, družabni ljubitelji hrane.
  3. SKRB ZASE – Muze: večno mladi, sproščeni in odprti.
Segmentacijski kvizi v turizmu
Ključne persone so glede na motive potovanja razdeljeni v tri segmentne skupine (vir).

Celotno raziskavo najdeš tukaj.

 

[eb-quiz id=”6730″]

 

Zakaj segmentacijski kvizi v turizmu?

S kvizom na interaktiven in zabaven način predstavite informacije, ki jih želite sporočiti. Poleg tega lahko precej bolj natančno spoznate tipe obiskovalcev na vaši spletni strani ali družbenih omrežjih.

Predstavljajmo si scenarij, ko nas med spletne strani regije v Sloveniji izzove napis: “Prepoznaš najbolj zanimive festivale na gorenjskem?”

Med odgovarjanjem na vprašanja lahko med zabavno in interaktivno vsebino uporabniku predamo več informacij. Na nezaveden način bo lahko izvedel:

  • Kviz samo za prave ljubitelje čokolade! (s kvizom sporočimo informacijo o Festivalu čokolade)
  • Katera je najbolj znana gorenjska sladica?
  • Prepoznaš vse svetovno znane Gorenjce in Gorenjke?

Ne smemo pa pozabiti tudi občutka zmagoslavja in ponosa ob končanem kvizu.

 

Poleg izobraževanja lahko kot turistična atrakcija ugotovite še precej drugih, za digitalne aktivnosti pomembnih informacij:

  • Kakšne vrste aktivnosti so potencialnim obiskovalem blizu?
  • Kdaj je za njih obisk gorenjske najbolj zanimiv?
  • S kom potuje?
  • V katerem življenjskem obdobju je?

Uporabnik se je na tej točki izobrazil in precej verjetno vsaj bežno zapomnil datum festivala, ki bi ga najraje obiskal. Če ga tik pred samim dogodkom nagovorimo še z oglasnim nagovorom, je verjetnost, da bo festival res obiskal, precej večja kot sicer.

S pomočjo odgovorov smo dobili ogromno informacij s katerimi smo jih segmentirali v logične skupine.

Med pripravo strategije upoštevamo lastnosti predhodno segmentiranih skupin. Splošni uporabniki se nato razvrstijo v lijake (zbirka uporabnikov z enakimi lastnostmi). Nato pa lahko vsaki skupini uporabnikov ponudimo vsebino, ki bo za njih res aktualna in zanimiva. Ne bo najbolj smotrno, če bomo upokojenemu paru, ki potuje z avtomomom ponujali adrenalinsko doživetje na Soči.

Segmentacijski kvizi v turizmu
Kakšen popotnik si? (VIR)

 

Kje je uporaba kvizov najbolj pogosta?

Kot smo že pisali v zapisu o marketing kvizih, je to orodje najbolj pogosto v marketingu. Ta seveda ni neka izolirana celica izven turizma, ki uporablja mnogotere marketing prijeme za komuniciranje s ciljnimi publikami.

Vseeno, pa se lahko za turistične potrebe tovrstna orodja še dodatno vsebinsko in tehnično prilagodi. Na ta način so podatki, ki jih akumuliramo, še bolj uporabni za turistične delavce.

Zaradi svoje zabavne narave in izziva s katerim sooči uporabnika, imajo izredno visok odstotek konverzije.

Zakaj segmentacijski kvizi v turizmu?

Segmentacijski in osebnostni kvizi, s katerimi boste bolje poznali svoje ciljne publike vam omogočajo da:

  • svoje obiskovalce z vsebino vključite in zabavate,
  • digitalne uporabnike navdušite in jih spremenite v svoje fizične obiskovalce,
  • spoznate in segmentirate uporabnike,
  • pridobite e-mail naslove uporabnikov,
  • predstavitve novo ali aktualno ponudbo,
  • podaljšate čas na spletni strani,
  • poskrbite za večjo vključenost na družbenih omrežjih.

Bodite eni izmed prvih

Segmentacijski kvizi v turizmu so še vedno povsem premalo uporabljena taktika in orodje za razumevanje in poznavanje uporabnikov. Razumem, zahtevajo nekaj časa, priprave vsebine in razmisleka o strukturi. Toda učinki so zares kakovostni in vam lahko pomagajo pri izboljševanju marketing metrik kot so:

  • daljši čas na strani (time on site),
  • nižja zapustna stopnja (bounce Rate),
  • višja penetracijo uporabnkov (pages/session),
  • večje število komentiranjev in delitev (engagement rate).

To zagotovo pomeni, da bodo tisti, ki se jih bodo lotili prvi, imeli prednost. Prednost, ki jo bodo uporabniki spoštovali in si jo zapomnili. Prav edinstvenost, ki jo na tej točki ponujajo kvizi je en od razlogov zakaj bo konverzija izredno visoka.

 

Za katere turistične destinacije so primerni segmentacijski kvizi v turizmu?

Turistična destinacija, ki ne ponuja nobenih aktivnosti.

Čeprav turistična atrakcija nima prav nobenih aktivnosti in trenutne vsebine, ki bi jo lahko izpostavili lahko pripravite marsikaj zanimivega.

Odidemo lahko v preteklost in se osredotočimo na zgodovino. Tu lahko podrobneje spoznamo objekt, mesto, pokrajino, način življenja, stare navade ali ljudi, ki so tu živeli.

Druga, bolj aktualna možnost je, da ostanemo v sedanjosti. V tem primeru je rdeča nit trenutno obdobje. Celoten fokus in sporočilo kviza je povezano s trenutno aktivnostjo. Kaj bodo obiskovalci s tem doživetjem pridobili. Kaj je v bližini turistične atrakcije še na voljo. Morda znana gostilna z lokalno ponudbo.

Tretja možnost pa je prihodnost. Kakšni so načrti turistične atrakcije. Kaj bodo obiskovalci še lahko počeli in doživeli. Kakšni so načrti kraja v katerem se ta nahaja.

Gradovi, dvorci in trdnjave

Igrifikacija gradu: Igra pobega grad Kostel | Escapebox Gamification
Grad Kostel (vir)

V Sloveniji imamo ogromno gradov, dvorcev in trdnjav. Po podatkih spletne strani gradovi.net jih je kar 173. Kar nekaj jih žal ni v najboljšem stanju. Imamo pa na srečo ogromno gradov, ki so super ohranjeni in nudijo tudi dodatne aktivnosti.

Gradovi imajo fantastično vsebino, ki jo lahko delijo na svojih omrežjih. Zagotovo obstaja ogromno zgodb o tisti, najbolj zanimivi družini, ki je živela v gradu. Prek kviza se lahko predstavi tudi najbolj impresiven prostor. Kaj je v njem potekalo in zakaj je obisk obvezen.

Kaj je tista konkurenčna prednost, ki en grad naredi drugačen? Ob obisku spletne strani morda ni najbolj razvidno. Če pa obiskovalcu ponudimo kviz bo do te prednosti prišel sam. Ne bo zgolj prebral stavka ali spletni strani, ampak bo med reševanjem kviza dobil še več informacij.

Termalna zdravilišča in segmentacijski kvizi v turizmu

Tradicija zdravilišč sega vrsto let nazaj, v čas Rimljanov. Od takrat jih zaradi svojih blagodejnih učinkov obiskujejo obiskovalci iz celega sveta. Termalna zdravilišča imajo druge vrste izziva. Imajo namreč ogromno vsebin in aktivnosti, ki jih nudijo svojim gostom.

Gostje iz različnih ciljnih skupin se ne zanimajo za enake storitve, ki so na voljo. Ob uporabi kviza lahko predstavimo našo vsebino. Lahko pa tudi točno izvemo kdo se zanima za določeno aktivnost.

Primer osebnostnega kviza za zdravilišče

Nekatera zdravilišča delajo super vsebino na družabnih omrežjih. Tudi rezultati so temu primerni, saj imajo veliko število sledilcev. Prav za njih je idealno, da tem sledilcem ponudijo nekaj novega. Dodatno vsebino, ki bo prinesla še večji odziv od množice sledilcev.

Vodilne turistične destinacije in uporaba segmentacijskih kvizov

Slovenija je razdeljena na 12 statističnih regij. Za turistično usmeritev pa skrbi STO in 34 vodilnih destinacij. Vsaka od teh na svoj način in po najboljših močeh skrbi za uspešen razvoj turizma. Segmentacijski kvizi v turizmu so zagotovo ena od metod, ki bodo v prihodnosti izjemno pogosto uporabljena.

Eden izmed izzivov s katerim se soočajo je zagotovo širina ponudbe, ki jo ponuja posamezna regija. Težko oziroma nemogoče je namreč predstaviti celotno širino določene regije.

Običajno je fokus na tisti najbolj prepoznavni lokaciji. Drugim, ki niso tako prepoznavne pa se dogaja krivica. In prav zato je kviz izredno zanimiv format. V interaktivnem doživetju lahko obiskovalcem predstavimo tudi manj znane destinacije ali navade, ki so vredne obiska.

mojbosch marketing kviz
V kvizu, ki smo ga pripravili v kampanji #mojbosch je delež obiskovalcev, ki ob obisku spletne strani reši tudi kviz, več kot 80%. (REŠI KVIZ, PREIZKUSI SVOJE ZNANJE)

 

Prihodnost segmentacijskih kvizov v turizmu

Kvize na raznih spletnih straneh poznamo že nekaj časa. V zadnjem obdobju je vedno več turističnih destinacij, ki se zavedajo prednosti le teh. Predvsem pri kvizih gre za t.i. win win situacijo.

Uporabnik z reševanjem dobi zabavno interakcijo s kulturno dediščin in se nekaj novega nauči. Predvsem slednje je pomembno, saj uporabnika na zabaven način izobrazimo. Naši uporabniki to cenijo.

Izrednega pomena je tudi za vse deležnike na drugi strani, za ponudnike. Kvizi jim omogočijo, da lahko pripravijo najbolj ustrezno ponudbo. Ponudbo, ki je obiskovalec ne bo mogel zavrniti.

 

Segmentacijski kvizi v turizmu

 

Če potrebuješ pomoč ali idejo, smo z ekipo na voljo. Kontakt.

Če pa te zanima, kako si pri svoji blagovni znamki pomagati z osebnostnim kvizom, klikni na spodnji Lucijin zapis. Mimogrede, si vedel, da je najbolj priljubljen Buzzfeedov osebnosti kviz rešilo skora 49 milijonov ljudi?

Segmentacijski kviz je odlično orodje za božične adventne marketing kampanje

Tako kot adventni koledar ali navaden kviz, je tudi segmentacijski kviz lahko odlično orodje za doseg večjega števila spletnih uporabnikov v božično-novoletnem času.

Preberi zapis o uporabi adventnih koledarjev v marketing kampanjah in spoznaj, kaj vse omogočajo.

PS: v tem blog zapisu, pa te čaka 5 zares kreativnih idej, ki jih lahko uporabiš v letošnji adventni marketing kampanji.

[elementor-template id=”6791″]


Sorodne objave