🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

Božična marketing kampanja: 12 idej za advent 2021

Kako lahko za letošnji advent ustvarite nepozabno in interaktivno online zgodbo za svoje uporabnike? Na kakšen način bo vaša božična marketing kampanja v letu 2021 zares izstopala? Nekaj idej, ki bodo zagotovo pognale tok misli, sem zbrala v tem zapisu.

Advent je čaroben čas v letu po katerem ne hrepenijo samo otroci zaradi pričakovanja vsakodnevnega odprtja svojega adventnega koledarja in daril. Tudi odrasli uživajo v božičnem duhu. Vendar jim številne obveznosti in stres v zadnjem delu leta otežujejo, da bi se resnično prepustili božični radosti. Kako torej pridobiti njihovo pozornost in jih spremeniti iz morda še tako nejevoljnega Grincha v najbolj igrivega otroka, ki že ob petih zjutraj trka na vrata staršev, ker si želi odpreti darila?

Prazniki vedno vzbujajo čustva. Glede na študijo, ki jo je opravil Inštitut praktikov v oglaševanju s sedežem v Združenem kraljestvu (IPA), so bile kampanje s čustveno vsebino dvakrat boljše sprejete kot tiste z racionalno vsebino (31% proti 16%). Čisto čustvena vsebina je bila tudi boljša od mešanice čustev in racionalnosti (31% proti 26%). Zato je pomembno, da kot tržnik zagotovite, da bodo vaše božične akcije osredotočene na čustva, kot so veselje in skupnost. In kaj boljšega kot ustvariti zabavno in privlačno izkušnjo za svoje uporabnike. 

O idejah za božične marketing kampanje smo že govorili v preteklem letu. Tokrat se bom osredotočila na digitalne adventne koledarje in kvize, ter vam predstavila 12 novih idej, ki jih lahko uporabite v letu 2021. 

Digitalni adventni koledar

Kako ustvariti online adventni koledar? Gre za spletni koledar s 24 ali 25 vrati, za vsakimi vrati pa vaše stranke čaka nagrada. To je lahko popust na vaš izdelek, nasveti, namigi, recepti, darila ali brezplačna uporaba vašega izdelka. Vključite lahko celo kvize, tekmovanja in druge zabavne interaktivne izkušnje, da pridobite bolj prilagojene informacije. Lahko je klasičen ali interaktiven, v vsakem primeru pa boste z njim izstopali bolj kot blagovne znamke, ki bodo ponujale le navadna oglasna sporočila. 

Adventni koledar ni le odličen način za promocijo podobe in izdelka vašega podjetja, temveč tudi za sodelovanje z vašimi strankami. Če na vaših družbenih kanalih vsak dan delite kaj se nahaja za posameznimi vrati, bo to pomagalo pri povečanju vključenosti vašega občinstva. Pomaga tudi pri ustvarjanju novih potencialnih strank in povečanju vašega e-poštnega seznama. Poleg tega učinkovito povečuje vašo prodajo.

Ustvarite občutek nujnosti

Zgoraj sem vprašala kako odraslo osebo spremeniti v otroka, ki že komaj čaka, da odpre svoja darila – omejite časovne ponudbe in ustvarite občutek nujnosti. 

Omejene časovne ponudbe pomagajo trgovcem na drobno povečati prodajo, hkrati pa ohraniti podobo blagovne znamke. Uporabite vabljive stavke, kot sta »Ponudba dneva« ali »Ponudba ure«, da opomnite stranke na te posebne ponudbe. Uporabite lahko tudi časovnik, ki jim pokaže, koliko časa imajo, če želijo odreagirati na dano ponudbo.

1. Božična prsenečenja na vsako uro 

Božično presenečenje na uro ustvarja občutek nujnosti. Traja en dan in vključuje omejene urne ponudbe, ki se odprejo, ko uporabniki kliknejo na ustrezno polje. Vsaka urna ponudba lahko vključuje enega ali več izdelkov v prodaji. To bi bila lahko odlična ideja za božično trženje, ki bi se izvajala vsako nedeljo v decembru, vsak teden pa z novimi ponudbami: 

Zdaj pa še nekaj konkretnih primerov različnih digitalnih adventnih koledarjev iz prakse: 

2. The Shape Christmas 

Shape Christmas je digitalni interaktivni adventni koledar, ki odšteva do božiča in vsak dan razkriva ilustracije na temo štirih različnih oblik (kvadrat, trikotnik, krog in šesterokotnik) in seveda, božiča! Izbranih je 25 ustvarjalcev iz vsega sveta, ki v njem predstavljajo svoja umetniška dela.

Na koledarju ima uporabnik možnost razporediti zaporedje okenc po vrsti ali naključno, ter ga filtrirati glede na posamezne oblike. Poleg 25 oštevilčenih okenc ima še 2 dodatna, kjer je prikazana božična animacija. Ob kliku na posamezno okence te koledar pelje na podstran, kjer ti predstavi ilustratorja in njegovo ilustracijo: 

3. Božični eksperimenti

V adventnem koledarju z božičnimi eksperimenti se vsak dan do božiča predstavijo digitalni umetniki iz ustvarjalne skupnosti za kodiranje s svojimi spletnimi eksperimenti. Projekt se je začel leta 2012 s namenom, da izvedejo odlične poskuse in izpostavijo vrhunske spletne ustvarjalce ter novince.

Klik na katerokoli okence te pripelje na podstran, kjer se prikaže interaktivna animacija:

4. Legoland

Veriga tematskih parkov LEGOLAND, je želela predstaviti funkcije parka in pridobiti nova dovoljenja za trženje. Odločili so se, da bodo ustvarili spletni adventni koledar in uporabili različne koncepte iger. Odličen primer je bila 360° fotografija Božičkove delavnice, kjer so morali uporabniki prešteti koliko škratkov je na fotografiji. To je ljudi na inovativen način spodbudilo k aktivnemu sodelovanju z blagovno znamko.

Kampanja je bila zelo uspešna, saj se je vsak dan registriralo v povprečju 6.000 novih uporabnikov, tekom meseca pa je spletno stran obiskalo 66% več uporabnikov kot v istem obdobju leto prej, 30.000 se jih je prijavilo tudi na e-novice. Celotna kampanja je pustila pozitiven vpliv tudi v samem zabaviščnem parku: 

(Vir gifa)

5. #SparkleThisChristmas 

Pri blagovni verigi nakita H. Samuel, so povečali vključenost svojih strank z adventnim koledarjem #SparkleThisChristmas, da bi čim bolj povečali število uporabnikov na svojih družbenih omrežjih. Vsak dan je trgovina razkrivala ekskluzivno nagradno igro za izbrane predmete nakita. Udeleženci so morali spremljati H. Samuela na Instagramu, Twitterju in Facebooku s priloženimi ikonami ter predložiti svoje osebne podatke za potrditev svojega vpisa.

Za dodatno spodbujanje uporabnikov, da sledijo H. Samuel na družbenih omrežjih, so uporabili oznako #SparkleThisChristmas in tako razširili ozaveščenost o kampanji:

6. Amazon Advent Calendar

Amazon je ustvaril digitalni adventni koledar, kjer so uporabniki lahko vsak dan pred božičem odkrivali novo epizodo Božička z njegovimi škratki in jeleni, ki so se pripravljali na božično dostavo daril. Z vsako epizodo so predstavili posebej izbrano igračo, ki so jo ljudje lahko kupili in s tem sodelovali v nagradni igri za možnost pridobitve kode darilne kartice Amazon z vrednostjo izdelka, ki so ga kupili: 

7. Saas

Francoski adventni koledar Software Advent 2020 je na kup zbral 24 ponudb najboljših orodij na trgu. Do osemnajstega v mesecu so uporabniki dobili eno ponudbo na dan, po tem datum pa dve: 

8. FDM 

Zveza danskih avtomobilistov je organizacija, ki svojim članom ponuja nasvete in pomoč. Želeli so ustvariti spletni adventni koledar, ki bi angažiral njihove člane in sporočil prednosti članstva. Želeli so povečati tudi občutek zvestobe, kar so dosegli: njihova kampanja je imela v povprečju 25.000 obiskov vsak dan v času adventnega koledarja. Ker je veliko dni vsebovalo tudi videoposnetek, je bil povprečni čas, porabljen na obisk, 53 sekund:

(Vir gifa)

9. Rituals 

Rituals, podjetje za dom in lepoto, je s spletnim adventnim koledarjem želelo vključiti in pridobiti nove potencialne stranke. Predvidevali so, da bodo s temi uporabniki sčasoma pridobili kakovostni promet na njihovi spletni strani. Registriralo se je kar 30.000 uporabnikov, ki so adventni koledar v povprečju obiskali štirikrat, zaradi česar so s podjetjem Rituals preživeli več kot 2700 ur:

10. Googlova božična vas 

Google je ustvaril božično vas kjer je ena izmed mnogih iger digitalni adventni koledar. Vsak dan uporabnike čaka nova izkušnja, igra ali video. 24. decembra pa uporabniki lahko sledijo Božičku, ko se poda po vsem svetu in razdaja darila:

KVIZI

Za konec pa še nekaj o kvizih, ki so prav tako lahko odličen način za povečanje vključenosti vaših uporabnikov v adventnem času. Ljudje namreč radi delijo svoje rezultate na svojih družbenih omrežjih in na tak način širijo vašo prepoznavnost.

11. Osebnostni kviz 

O lastnostnih osebnostnih kvizov smo se razpisali že v preteklosti. Tudi z njimi lahko zabavate svoje uporabnike in jih navdušujete nad svojo blagovno znamko. Naslov kviza naj bo igriv, da pritegne vaše uporabnike.

Primer 1: Kakšne vrste božični kupec si? V rezultatih uporabnik izve ali je ”last minute” kupec, ali neučakano kupuje božična darila že junija.   

Primer 2: Kakšen božični tip ste? Osebnosti, ki jih podate na koncu, so lahko slavni božični liki: Grinch, Rudolph, Jack Frost,… 

Lahko pa ustvarite tudi osebnostni test na temo božičnega trženja o nečem, kar je povezano z vašo blagovno znamko ali izdelkom. Zberite kontaktne podatke od svojih potencialnih strank in ugotovite, kako se počutijo glede božičnih okraskov. Nato jih nagradite s čudovitim prazničnim darilom. 

Praksa: 

Holiday marketing | MoEngage
Vir: Zmags

Annie Selke, spletna stran, ki ponuja izdelke za domove, je ustvarila osebnostni kviz, ki je kupcem pomagal izbrati pravo darilo za svoje bližnje. Na tak način so povečali vključenost kupcev na spletnem mestu in odpravili stres pri nakupovanju daril.

12. Kviz znanja 

Alternativa osebnostnemu kvizu je lahko tudi kviz znanja. Seveda… na temo božiča. 

Primer: Koliko veste o božiču?

Si preko tega zapisa ugotovil, da si Grinch, ki ti obdobje božiča ni prav nič pri srcu ali škrat Buddy in si želiš izboljšati naslednji advent svojega podjetja s kakšno izmed zgornjih idej? Če pri tem potrebuješ pomoč, ti bomo z veseljem pomagali


Sorodne objave