🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

11 statistik, ki potrujejo, da je interaktivna vsebina ključ za visoko vključenost uporabnikov

Interaktivna vsebina po mnenju tržnikov postaja glavna oblika vsebin v komunikaciji s svojimi uporabniki. Več kot 50 % (CMI raziskava) pa jih takšne vsebine že aktivno uporablja in ustvarja. Kaj torej je interaktivna vsebina in kako vam lahko pomaga pri navduševanju ciljne publike?

Po raziskavi ContentmarketingInstitute dobra polovica (53 %) anketiranih tržnikov uporablja interaktivne vsebine. Njihov glavni razlog za to pa je vključenost (Engagement), ki mu sledijo izobraževanje uporabnikov (Education), ozaveščanje o blagovni znamki (Branding) in ustvarjanje potencialnih strank (Lead-Generation).

Kaj je interaktivna vsebina?

Interaktivna vsebina je oblika vsebine v kateri uporabnik aktivno sodeluje, namesto da le pasivno bere, gleda ali posluša. Interaktivna vsebina vključuje stvari, kot so kvizi, oglasne igre, adventni koledarji, ocene, kalkulatorji, interaktivna infografika, interaktivne e-knjige in podobno.

V svoji najpreprostejši obliki je interaktivna vsebina vsebina, ki je ustvarjena z namenom pritegniti pozornost uporabnikov in jih spodbuditi k vključenosti. Ta dejanja so lahko tako preprosta, kot da kliknete, da razkrijete in izvedete več o temi, bodisi tako napredna, kot je odgovor na vrsto vprašanj za izračun ocene ali drugega rezultata.

Izobraževalni kviz podjetja Lidl Slovenija o novi liniji izdelkov.

Interaktivna vsebina marketing ekipam omogoča, da svoje občinstvo nagovorijo in pritegnejo z unikatnimi, zabavnimi in prijetnimi izkušnjami, ki prinašajo rezultate. S pomočjo kviza, kratke ankete, adventnega koledarja ali interaktivnih vnosnih obrazcev, lahko bolje oceimo želje in interese uporabnikov, jih bolj učinkovito segmentiramo in vsebino naredimo vizualno bolj prijetno.

Zero in First-Party podatki

Interaktivna vsebina pa ni priljubljena zgolj zaradi visokih stopenj vključenosti in mikro-konverzij, temveč je izredno močno orodje za žetev kakovostnih, first-patry podatkov. Bolj celovito strukturo lastnih podatkov o uporabnikih ko imate, manj se rabite zanašati na spremembe in muhe velikih igralcev. Brez svojih podatkov te namreč le najemate.

Če oziroma ko, pa enkrat podatke hranite sami, ne rabite več igrati po pravilih in muhah velikih igralcev (Facebook, Google,…). Z uporabniki lahko vodite neposredno 1-1 komunikacijo, podatke dopolnjujete in skrbite za ažurno in smiselno vsebino za ustrezne segmente uporabnikov. Z uporabnikom lahko ustvarite veliko bolj poglobljen, čustven in pristen odnos, če imate njegove podatke in če uporabnik ve, da te njegove podatke imate. In je tega vesel.

Making use of first party data in delivering a total customer experience |  Blog | EMEA | Merkle
VIR: MerkleInc

Neposredni podatki oziroma zero-party data so relativno nov koncept, ki pa je logična posledica vse večjih omejitev orodij, ki jih uporabljamo za to, da nagovorimo uporabnike. Proti plačilu seveda. Običajno so ti podatki zbrani na precej bolj dvomljiv način, kot, če nam uporabniki podatke posredujejo in pustijo sami. In to še z veseljem. Več o zero-party podatkih smo zbrali v tem blog zapisu.

Vrste in primeri interaktivne vsebine

Z interaktivno vsebino marketingarji ustvarjajo edinstvene izkušnje, ki so igrive, zabavne in kar je najpomembnejše učinkovite! V nasprotju s statično vsebino, kjer od uporabnika pričakujemo, da bo vsebinp prebral, pogledal ali poslušal, je glavni namen interkativne vsebine ta, da uporabnike v prebiranje vsebine vključi in postavi v vlogo kuratorja.

Primeri interaktivnih vsebin:

Kviz

Marketing kvizi so vsebinsko premišljene vsebine, ki uporabnikom na zabaven in izzivalen način predstavijo določeno tematiko. Za to uporabljajo mehaniko vprašanj in odgovorov, psihologijo in vedenjske navade uporabnikov in dobro vsebino (pisno, foto ali video).

Kviz z animiranim likom in takojšnimi povratnimi informacijami za uporabnika.

Poznamo več vrst marketing kvizov:

  • Kviz znanja, s katerim uporabnike izobrazite o določeni tematiki, izdelku ali storitvi (VEČ)
  • Segmentacijski kviz vam pomaga bolje razumeti, poznati in ponovno nagovarjati svoje uporabnke (VEČ)
  • Prodajni kvizi uporabniku poenostavijo prodajni proces, marketingarjem pa ponujajo dober vpogled v nakupni proces (VEČ)

Adventni koledar

Še ena izredno učinkovita interaktivna vsebina, ki je v svoji adventni obliki najbolj primerna za adventni čas, a jo z manjšimi prilagoditvami in vsebinsko osvežitvijo, kot tedenski ali mesečni koledar uporabljamo vse leto.

VIR: Tom Shannon Dribble

Oglasne igre

Oglasne igre, angleško “advergames” ali “adgames” v oglašvenaju so eno izmed orodij tržnega komuniciranja. Lahko bi jih označili za nekakšen hibrid med obliko prostočasne dejavnosti in inovativnim načinom komuniciranja ključnih sporočil blagovne znamke. Služijo predvsem prepoznavnosti znamke v navduševalni fazi, pa tudi kot odličen lead-generation v fazi raziskovanja uporabnika. Razvile so se predvsem kot odgovor na nizko stopnjo klikov na običajne spletne oglase, ki jih uporabnik zaradi prenasičenosti pogosto prepozna kot vsiljive. 

 

Oglasna igra Škratkova dežela za promocijo novoletnih igrač (Študija primera)

Kalkulatorji / konfiguratorji

Spletni kalkulatorji in konfiguratorji so izredno učinkoviti in uporabni v raziskovalni fazi nakupovalne poti kupca. V tej fazi kupec prepozna potrebo (željo) in prične z aktivnim raziskovanjem za najboljšo rešitvijo. V tej fazi primerja, raziskuje, bere, gleda, posluša. Išče rešitve, ki na enostaven način ponudijo jasno, pregledno in nezavajujočo vsebino. Išče rešitev, ki ponuja kakovosten odgovor. Ne nujno najbolj ugoden ali optimalen za njegove specifične želje, toda razumljiv in nedvoumen. V kolikor pa je na kakovostno vsebino dodana še plast igrivosti, animacij in prijetnih vizualnih učinkov za uporabnika, je to že na pol match made in heaven.

Konfigurator za ustvarjanje najljubših očal (VIR)

Interaktivne knjige in infografike

Interaktivne eknjige ali infografijke – še eno odlično orodje za uporabnika v raziskovalni fazi – so knjige in inforgrafike z dodanimi interaktivnimi elementi kot je povečevanje in skakanje elementov, barvna mešanja ali gladki prehodi med posameznimi sklopi podatkov. Te subtilne mikro animacije pomagajo osvetliti določene informacije v večji količini podatkov.

Z interkativnimi infografikami ali knjigami precej bolje pokažete in ponazorite, kot pri statični vsebni. Uporabnika precej bolj kurirani vodite skozi večje količine podatkov in informacij.

Interaktivna infografija (VIR)

11 statistik, ki dokazujejo, da je interaktivna vsebina recept za visoko vključenost uporabnikov

1) Uporabniki ignorirajo več kot 80% digitalnih oglasov (VIR)

Več kot štiri petine vseh digitalnih oglasov; pasice, tapete, pojavna okna in podobni formati, uporabniki enostavno prezrejo. Poleg tega kar 63 odstotkov milenijcev – eden glavnih segmentov za številna podjetja – uporablja dodatke in razširitve za blokiranje oglasov (adblockerji). Interaktivna vsebina se tako izkaže za izredno učinkovito za blagovne znamke, ki želijo vključiti uporabnike, saj pripomore k višjim % delitvah in digitalnemu WoM učinku (word of mouth).

2) 51% tržnikov pravi, da so spletni kalkulatorji najučinkovitejši v raziskovlani (primerjalni) fazi prodajnega lijaka (VIR)

Kot že omenjeno so kalkulatorji izredno učinkoviti za razvrščanje (segmentiranje) uporabnikov po ustreznih skupinah in pridobivanje kakovostnih podatkov uporabnika, s čimer lahko posamezne segmente ali uporabnike nagovorimo ponovno. To lahko naredimo še precej bolj direkten, vsebinsko ustrezen in učinkovit povratni nagovor.

3) 81% tržnikov meni, da interaktivna vsebina pritegne bralce (VIR)

Več kot tri četrtine marketing strokovnjakov meni, da interaktivna vsebina aktivneje pritegne pozornost obiskovalcev spletnega mesta. Poleg tega se 79 odstotkov strinja, da interaktivna vsebina povečuje ugled blagovne znamke, ravno toliko – 79 odstotkov pa jih meni tudi, da takšna vsebina vodi do ponovnega obiska in višje prepoznavnosti na spletu.

4) 53% vseh tržnikov poroča o uporabi interaktivnih vsebin. (VIR)

Več kot polovica vprašanih snovalcev promocijskih vsebin pritrjuje, da interaktivne vsebine že uporablja in preizkuša. Še več, več kot kar 75 % vseh vprašanih ima namen investicije v interaktivno vsebino v naslednjih letih povečati.

5) 63% marketing managarjev se strinja, da so interaktivne vsebine učinkovite pri izobraževanju kupcev. (VIR)

Aktivno vključeni uporabnki bodo štirikrat bolj cenili sporočila z blagovno znamko in 7-krat bolj verjetno je, da bodo oddali povpraševanje. Nasprotno pa 91% nevključenih uporabnikov postane nezadovoljnih, če spletna izkušnja ne ponudi kakovostne informacije na lep in pregleden način.

6) 88% marketingarjev potrjuje, da interaktivne vsebine učinkovito diferencirajo njihovo blagovno znamko od konkurence. (VIR)

Interaktiva vsebina lahko “oživi” vašo blagovno znamko, jo naredi bolj prijazno, toplo in zabavno za uporabnike. Ne le, da se s tem oddaljite od svoje konkurence, uporabniki si vas bodo tudi zapomnili precej bolje kot konkurenco.

7) 68% tržnikov je dejalo, da interaktivne vsebine olajšajo ponovno uporabo pasivnih vsebin. (VIR)

Ko uporabnike enkrat navudšite s kakovostno interaktivno vsebino vam to lahko precej olajša tudi ponovno – statično – komunikacijo. Tudi odzivi nanjo bodo imeli večji učinek, saj ste s ciljnimi uporabniki prvi odnos in zaupanje že zgradili.

8) Interaktivna vsebina ustvari 2x več konverzij kot pasivna. (VIR)

Po raziskavi, ki so jo pripravili pri DemandMetric, kot tudi po naših študijah projektov opažamo, da interaktivna vsebina ustvari precej več konverzij in mikro-konverzij kot statična vsebina. Na domala vseh naših kampanjah beležimo več kot 50 % konverzijske stopnje prijav na e-novice in več kot 80 % stopnje zaključenih aktivnosti uporabnikov. Četudi te lahko trajajo 5, 10 minut in več.

9) TOP 5 najbolj učinkovitih vrst interaktivnih vsebin za zgornji del (navduševanje) prodajnega lijaka so: (VIR)

  • TEKMOVANJA (nagradne igre, UGC natečaji, photo natečaj …)
  • OGLASNE IGRE
  • KVIZI
  • INTERAKTIVNE INFOGRAFIKE
  • OCENE UPORABNKOV

10)TOP 5 najbolj učinkovitih vrst interaktivnih vsebin za srednji del (raziskovanje – primerjava) prodajnega lijaka so: (VIR)

  • KALKULATORJI
  • INTERAKTIVNE BELE KNJIGE
  • INTERAKTIVNE E-KNJIGE
  • KONFIGURATORJI, ČAROVNIKI ZA IZBIRO/PRIMERJAVO
  • INTERAKTIVNE INFOGRAFIKE

11) Interaktivna vsebina se najpogosteje uporablja na ciljnih straneh, platformah družbenih medijev, mikrospletih in blogih. (VIR)

Ko ustvarimo interaktivno vsebino je pomembno, da jo vmestimo v okolje, ki nam lahko pomaga pri kasnejših ponovnih nagovorih, omogoča pripravo remarketing list in občinstev. To najbolje enostavno počnemo na lastnih domenskih straneh, mikro straneh in blogih.

Če je torej vsebina kralj (Content = King), potem j interaktivna vsebina zagotovo celotno kraljestvo! Ustvarite svoje vsebinsko kraljestvo in navdušite uporabnike. Ti pa bodo navdušili vas s povratnimi učinki in informacijami, ki vam jih bodo z veseljem pustili in se aktivno vključili v komunikacijo z vami.

Če pri načrtovanju prvih interaktivnih izkušenj potrebujete pomoč, pa nas seveda konktaktirajte.

Viri:

Sorodne objave