🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

Segmentacijski kviz v oglaševanju

Segmentacijski kviz v oglaševanju je uporabno orodje za boljše poznavanje uporabnikov, bolj osebno komuniciranje in pridobivanje informacij na zabaven in vključevalen način.

V tem blogu si lahko preberete:

  • Kaj je segmentacijski kviz v oglaševanju?
  • Po kakšnih ključih lahko segmentiramo uporabnike?
  • Kako se lotimo segmentacijskih kvizov?
  • Na kaj moramo paziti pri segmentaciji?
  • Kaj nam omogočajo segmentacijski kvizi v oglaševanju?
  • Kaj storiti potem, ko uporabnik reši segmentacijski kviz?
  • Top 5 primerov segmentacijskih kvizov iz prakse

Kaj je segmentacijski kviz v oglaševanju?

Segmentiranje uporabnikov omogoča, da z njimi komuniciramo na bolj osebni ravni. Trenutno eden največjih trendov v oglaševanju so segmentacijski kvizi, s pomočjo katerih na hiter in enostaven način uporabnike razdelimo na skupine glede na njihove skupne značilnosti. Na tak način bolje spoznamo kdo so in kakšne so njihove želje ter potrebe. Uporabniki pa se pri reševanju teh kvizov veliko bolj zabavajo kot, če jim ponudniki pošiljajo vsebine, ki jih čisto nič ne zanimajo. S segmentacijskimi kvizi uporabniki namreč začutijo, da so njihove želje slišane in posledično začutijo večjo željo po vključenosti ter razvijejo večji interes do blagovne znamke.

Po kakšnih ključih lahko segmentiramo uporabnike?

Obstajajo štirje glavni ključi segmentiranja uporabnikov:

  • demografski,
  • geografski,
  • psihografski in
  • vedenjski.

1. DEMOGRAFSKI SEGMENT: “Kdo je uporabnik?”

Pri demografskem segmentu uporabnike ločimo glede na starost, spol, poklic, dohodek, vero, raso, narodnost, stopnjo izobrazbe, družbeni sloj.

Demografska segmentacija velja za najbolj priljubljen in direkten način definiranja skupin uporabnikov. Njeni dejavniki so lažje merljivi in povezani z željami in potrebami kupcev.

Segmentacijski kviz, pri katerem prvo vprašanje vključuje demografski dejavnik
Segmentacijski kviz, pri katerem prvo vprašanje vključuje demografski dejavnik

Če želimo prodati nek izdelek, ki je v višjem cenovnem razredu (primer – luksuzna znamka oblačil), potem s pomočjo demografskih spremenljivk preprečimo, da bi sporočila usmerili na uporabnike, ki si verjetno ne morejo privoščiti našega izdelka.

2. GEOGRAFSKI SEGMENT: “Kje je uporabnik?”

Pri geografskem segmentu uporabnike ločimo glede na države, mesta, poštne številke, pokrajine, podnebje, gostota naseljenosti.

Geografska segmentacija je pogosto najlažja za identificirati, saj omogoča delitev uporabnikov glede na to kje se nahajajo. To je pomembno, če lokacija vaših uporabnikov pomembno vpliva na način komuniciranja ali predstavitve vaše ponudbe.

Segmentacijski kviz, ki vključuje geografski dejavnik

Zgoraj prikazani primer Heineken Go Places je odličen primer segmentacijskega kviza, v katerem je podjetje Heineken ustvarilo edinstven in interaktiven razgovor za službo, kjer se kandidati iz celega sveta lahko prijavijo na delovno mesto v podjetju Heineken.

Na začetku videoposnetka anketar pokaže uro z dejanskim trenutnim časom na uporabnikovi lokaciji. Tudi izbira lokalnega piva in jedi v videu temelji na lokaciji posameznega uporabnika. ?

3. PSIHOGRAFSKI SEGMENT: “Zakaj?”

Pri psihografskem segmentu uporabnike ločimo glede na osebnostne lastnosti, življenjski slog, način življenja, motivacijo, interese, vrednote in druge intrinzične značilnosti.

V primerjavi z demografsko segmentacijo, so pri psihografski segmentaciji potrebne bolj obsežne raziskave, saj je prepoznavanje ljudi glede na njihov življenjski slog, vrednote, čustva, stališča, interese, itd. razmeroma subjektivno. Če je raziskava učinkovita, je lahko ta vrsta segmentacije zelo uspešna, saj uporabnik dobi občutek, da ga podjetje nagovarja na osebni ravni.

Kviz, ki vključuje psihografske dejavnike

4. VEDENJSKI SEGMENT: “Kako?”

Pri vedenjskem segmentu uporabnike ločimo glede na vedenje uporabnika, interakcije z blagovno znamko, zvestobo blagovni znamki, potrošne navade, priložnost nakupa ali uporabe, koristi, ki jih ti iščejo, stopnjo uporabe, znanje o izdelku, odnos do izdelka, pretekle nakupe, navade brskanja in podobno.

Z uporabo vedenjskih dejavnikov uporabnike delimo glede na njihova stališča in odzive na določen izdelek ali storitev. Podobno kot pri psihografski segmentaciji, je tudi tukaj potrebna natančna raziskava. V tem primeru je lahko v veliki meri storjena kar preko spletne strani blagovne znamke oziroma podjetja.

Kviz, pri katerem se med igranjem pojavi vedenjski dejavnik,
ki blagovni znamki pomaga razumeti svoje uporabnike

Kako se lotimo načrtovanja segmentacijskega kviza?

Dobro premislite kateri podatki so za vaše podjetje najbolj relevantni in uporabni – torej, kaj je tisto kar zanima vaše uporabnike. Če bo vaša vsebina pritegnila uporabnike, to za vas pomeni večjo količino pridobljenih e-mailov, višjo stopnjo odprtih sporočil in klikov na povezave.

Zato že na začetku določimo glavne vsebinske sklope, ki so pomembni za naše prodajne taktike. In preko katerih lahko ustrezen segment uporabnikov vodimo nižje po prodajnem lijaku.

Pri ustvarjanju kvizov je potrebno misliti tudi na filtriranje, razvrščanje, statistiko in izvoz zbranih podatkov za naprednejše analize. Podatke, kot so stopnja odprtih sporočil, stopnja klikov na povezave in število odjav pridobite s pomočjo statistike poslanih newsletter-jev.

Kako oblikovati segmentacijski kviz, da vzbudite zanimanje uporabnikov:

  • Vključite privlačen naslov kviza ali vprašanje: Ljudje bodo želeli rešiti kviz, če jih bo naslov pritegnil. Pogosto je to vprašanje o njih samih, na katerega želijo odgovor iz radovednosti.
  • Omenite, kako dolgo bo trajal kviz: Obvladovanje pričakovanj je pomemben element pri preprečevanju dolgočasja. Če je kviz predolg, lahko uporabniki predčasno prenehajo z reševanjem.
  • Navedite jasen cilj: Z določenim končnim ciljem bo uporabnik čutil, da je bil kviz vreden njegovega časa.
Privlačen naslov, jasno število vprašanj in cilj kviza
  • Začnite preprosto. Naj bodo vprašanja enostavna: Začnite npr. s spolom ali starostjo. Nadaljujte z vprašanji, ki so zabavna in zanimiva za vaše uporabnike, saj gre za kviz, ne za test.
Segmentacijski kviz podjetja Warby Parker na preprost način omogoča izbiro petih okvirjev za očala, ki jih uporabniku brez stroškov pošljejo na dom, da jih lahko preizkusi.
  • Uporabite vizualne elemente, kadar je to mogoče: Slike, fotografije, gifi, itd., pomagajo ohranjati pozornost uporabnikov. Vplivajo na njihova čustva in jim pomagajo pri odločitvah.

Na kaj moramo paziti pri segmentaciji?

Segmentacija nam omogoča bolj osebno komunikacijo s skupinami uporabnikov, vseeno pa je potrebno pri razvrščanju uporabnikov v skupine paziti na:

Vsebino
Če je vsebina v segmentacijskem kvizu za uporabnike nezanimiva in jih večina kviza ne reši do konca, je čas, ki ga vložimo v takšno vsebino, porabljen neučinkovito.

Merljivost
Rezultati, ki jih uporabniki dosegajo, morajo biti merljivi, drugače vam ne bodo prav nič koristili – le veliko časa in denarja boste porabili za prazen nič.

Donosnost
Vlaganje denarja v nedonosne segmente nima nobenega smisla. Pomembno je, da ugotovite, kateri so tisti segmenti, ki vam prinašajo največ dobička in se osredotočite predvsem na njih.

Stabilnost
Osredotočite se na spremenljivke, ki so bolj trajne narave, da boste rezultate lahko uporabljali dlje časa. (VIR)

Kaj nam omogočajo segmentacijski kvizi v oglaševanju?

Kot smo že govorili v našem blogu o segmentacijskih kvizih v turizmu, nam segmentacijski kvizi pomagajo bolje spoznati in razumeti naše uporabnike. Bolj kot jih poznamo, bolj relevantno jih lahko nagovorimo.

Dobro poznavanje uporabnikov vam omogoča, da:

  • jih z vsebino vključite in navdušujete nad svojo blagovno znamko,
  • jih spoznavate in razvrščate glede na odgovore v kvizu,
  • jih izobrazite o novih ali aktualnih izdelkih, storitvah in ponudbah,
  • podaljšate čas na spletni strani,
  • zmanjšate zapustno stopnjo (bounce rate),
  • povišate prodajo,
  • ustvarite več uporabniških vsebin (UGC – več komentarjev in delitev),
  • pridobite njihove e-mail naslove (lead generation).
S pomočjo segmentacijskega kviza pridobite e-mail naslove svojih uporabnikov

S segmentacijskim kvizom torej na interaktiven in zabaven način predstavite informacije, ki jih želite sporočiti in na tak način izobrazite vaše uporabnike. Na primer:

Kater tip oblačila najbolj paše na tvojo postavo? (Sporočimo informacije o novi kolekciji oblačil)

Podjetja, ki pri oglaševanju uporabljajo segmentacijske kvize, dosegajo stopnjo konverzije tudi do 80%. Uporabnik si namreč veliko hitreje zapomni kakšno zanimivo informacijo, ki mu je bila predstavljena med reševanjem zabavnega kviza in posledično opravi nakup. Oglaševalci pa s pomočjo odgovorov pridobijo veliko informacij (kot na primer kakšni izdelki so med uporabniki najbolj priljubljeni, koliko je pripravljen plačati za določen izdelek, itd.), ki pomagajo pri razvrščanju uporabnikov v ustrezne segmente.

Kaj storiti, ko uporabnik reši segmentacijski kviz?

Po zaključku kviza je zelo pomembno kako bomo nadaljevali komunikacijo z uporabniki.

Avtomatizirajte sekvence e-mailov

Z vpisom e-mail naslova, dobiš svoj rezultat in personalizirane nasvete

Pošljite resnično koristne rezultate

Konec kviza je morda celo bolj pomemben od njegovega začetka! Uporabnike resnično zanimajo njihovi rezultati, zato je pomembno, da so rezultati, ki jih pošljete, koristni in prilagojeni glede na odgovore v kvizu. Druga možnost je, da samo preidete s kviza naravnost v ponudbo izdelkov.

E-mail naslov je za podjetje vreden ogromno, saj velja za najbolj donosen komunikacijski kanal – statistike namreč kažejo, da več kot 90% ljudi preveri svoj e-mail poštni nabiralnik vsaj enkrat dnevno.

Digitalna darila (lead magnet/lead generation)

Gre za brezplačno ponudbo, kot na primer: posvet, preizkus (free trial), kupon za popust, ekskluzivne vsebine, itd., ki generira kontakte uporabnikov in prejemnike e-novic, ki jih kasneje spremenite v kupce.

Peljite ga na prodajno spletno stran

Vezano na rezultat, lahko uporabnike peljete na različne ciljne strani, ki prodajajo vaš izdelek oziroma storitev.

Personalizirajte oglase

Ko imate izdelan profil za vašega posameznega uporabnika, mu lahko glede na njegov nivo znanja, zdravstveno stanje, profil, ponudite najbolj relevantne oglase in ponudbo. (VIR)

Top 5 primerov segmentacijskih kvizov iz prakse

Colour is in the eye of the beholder

Podjetje Lenstore, kjer se ukvarjajo z nego vida, je ustvarilo kviz, kjer lahko njihovi uporabniki ugotovijo, kako dobro zaznavajo barvo, in rezultate primerjajo z ostalimi uporabniki, ki prihajajo iz Velike Britanije. Raziskave namreč kažejo, da lahko spol, starost in jezik, ki ga govorimo, vplivajo na razlikovanje med barvami in odtenki.

Keto Cylce

Ta segmentacijski kviz je priljubljen pri tistih ljudeh, ki se sprašujejo ali jim lahko Keto shujševalna kura pomaga izgubiti odvečne kilograme. Kviz se začne z vprašanje o spolu uporabnika, saj ima to pomemben vpliv pri nasvetih v nadaljevanju kviza.

Style Quiz

Ta segmentacijski kviz stilistom podjetja Stitch Fix pomaga izbrati popolne kose oblačil, ki ustrezajo okusu, velikosti in cenovnem razponu svojih uporabnikov. Po končanem kvizu se lahko odločijo kako pogosto bi želeli prejemati specifično za njih izbrana oblačila, ki jih preizkusijo kar v udobju svojega doma.

Hair quiz and skin quiz

Podjetje Function of Beauty je ustvarilo kviz za lase in kožo, s katerima spodbuja prijave svojih uporabnikov in priporoča izdelke, ki temeljijo na njihovih odgovorih.

Tudi osebnostni kvizi, za katere so značilna vprašanja o uporabnikovih osebnih izkušnjah, preferencah, sanjah, ipd., spadajo med segmentacijske kvize, zato sem kot zadnji primer vključila Buzzfeedov najbolj priljubljen osebnostni kviz, ki ga je rešilo skoraj 49 milijonov uporabnikov:

What State Do You Actually Belong In?

Če želiš vedeti več ali potrebuješ pomoč pri pripravi segmentacijskih kvizov, nas lahko kontaktiraš in z veseljem ti bomo pomagali.

Viri:

Sorodne objave