Igrifikacija v muzeju: Zaklad Jesenice v Kosovi graščini

Po več desetletjih je muzej Kosova graščina na Jesenicah odprl novo razstavo, ki smo jo imeli čast soustvariti z ekipo muzeja. Kot avtorji igre “Zaklad Jesenic” smo se poglobili v zgodovino mesta Jesenice in s tesnim sodelovanjem z muzejsko ekipo iskali najboljše načine, kako zgodovinske dogodke povezati v igrifikacijsko doživetje.

BRIEF & IZHODIŠČA

01

Igra naj spodbuja k povečanju obiska

Ker gre za čisto novo razstavo, naj igra pobega s svojo zabavno naravo privabi k obisku. V muzeju na tak način lahko preživijo dalj časa in so bolj vključeni v vsebino.

02

Samostojno igranje

Igra naj vsebuje elemente, ki uporabnike vodijo po muzeju omogoča, da igro rešijo brez pomoči zaposlenega.

03

Vsebina naj izobražuje o zgodovini Jesenic

Namesto, da so obiskovalci prisiljeni brati informacije iz sten razstave, naj imajo možnost spoznati zgodovino na interaktiven način.

04

Potrebuje se nov produkt

Nov produkt v obstoječi infrastrukturi muzeja naj nagovori še druge ciljne publike.

Naloge so povezane z vsebino

Približno 60 minut dolga igra

2 jezika

Igra primerna za vse skupine

Kaj je nastalo?

Igrificirano doživetje Zaklad Jesenic

"Zaklad Jesenic" je interaktivna igrifikacijska izkušnja v muzeju Kosova graščina, ki skozi igro pobega in lov na zaklad obiskovalcem omogoča, da na zabaven način spoznajo zgodovino Jesenic. Igra povezuje resnične zgodovinske dogodke in osebe z izzivi, ki obiskovalce aktivno vključijo in hkrati izobražujejo.

Kontaktirajte nas

Po več desetletjih je muzej Kosova graščina na Jesenicah odprl novo razstavo, ki smo jo imeli čast soustvariti z ekipo muzeja. Kot avtorji igre “Zaklad Jesenic” smo se poglobili v zgodovino mesta Jesenice in s tesnim sodelovanjem z muzejsko ekipo iskali najboljše načine, kako zgodovinske dogodke povezati v igrifikacijsko doživetje. Rezultat je igra, ki prepleta elemente igre pobega in lova na zaklad ter obiskovalcem omogoča, da na interaktiven način spoznajo zgodovino mesta in njegovih prebivalcev.

Že na samem začetku projekta je bilo jasno, da ne gre zgolj za navadno muzejsko igro. Skupaj z ekipo smo raziskovali zgodovinske vire, zbirali zgodbe in razmišljali, kako bi jih predstavili na način, ki bi bil hkrati zabaven in poučen. Poudarek je bil na prepletanju zgodovinskih dejstev z igralnimi elementi, kar je omogočilo ustvarjanje nalog, ki niso le izziv, temveč tudi močno odražajo resnične dogodke.

Načrtovanje in izziv
V začetni fazi smo skupaj z ekipo muzeja preučevali zgodovinske zgodbe in iskali načine, kako jih najbolje vključiti v igro. Ključna želja naročnika je bila, da igra spodbuja obiskovalce, da preživijo več časa v muzeju in skozi igranje spoznavajo zgodovino. Igra je zasnovana tako, da je dostopna tako za slovenske kot tudi tuje goste, saj smo vsebino prilagodili tudi za angleško govoreče obiskovalce.

Preplet zgodovine in nalog
Vsaka naloga v igri je bila skrbno zasnovana, da se organsko poveže z zgodovino Jesenic in ključnimi osebnostmi. Na primer, naloga o Heleni Zugwitz, borki za pravice žensk, obiskovalce popelje skozi zgodbo o ženskih volitvah v 20. stoletju. Izziv za igralce je, da rešijo naloge, ki predstavljajo težave in ovire, s katerimi so se soočali prebivalci v tistem obdobju. Na ta način igra ne le izobražuje, temveč tudi ponuja vpogled v pomembne zgodovinske dogodke na izviren in interaktiven način. To tematiko smo v nalogi uprizoroli na tak način:

Inovativna zasnova
Sodelovanje z muzejsko ekipo je bilo ključnega pomena pri razvijanju posameznih nalog in postavljanju igralnih elementov v prostoru. Naloge so zasnovane tako, da jih lahko obiskovalci rešujejo v poljubnem vrstnem redu, pri tem pa se skozi igro poglabljajo v zgodbe šestih ključnih osebnosti, ki so oblikovale mesto Jesenice. S pomočjo preprostih, a učinkovitih fizičnih elementov smo igro prilagodili specifični postavitvi in zgodovinskemu ozadju muzeja.

Zgodba, ki ostane v spominu
Vsak element igre je zasnovan tako, da ustvarja edinstveno doživetje za obiskovalce. Eden izmed posebnih poudarkov igre je uporaba simbola in lastnosti, ki jih morajo obiskovalci pridobiti skozi zgodbe posameznih osebnosti. S tem smo zagotovili, da je vsak del igre povezan s pomembnimi zgodovinskimi trenutki, kar obiskovalcem omogoča, da na aktiven način spoznajo, kaj pomeni biti del zgodovine mesta Jesenice.

Rezultat
“Zaklad Jesenic” je nadgradil izkušnjo obiskovalcev v Kosovi graščini. Igra poveča vključenost obiskovalcev, ki postanejo aktivni udeleženci zgodovine, namesto da so zgolj pasivni opazovalci. Na ta način muzej ne ponuja zgolj razstave, ampak celovito doživetje, ki izobražuje in zabava hkrati. S tem projektom smo dokazali, kako močan vpliv ima igrifikacija na kulturne institucije, in verjamemo, da bi enak pristop lahko uspešno implementirali tudi v drugih destinacijah, ki želijo povečati svojo atraktivnost in obiskovalcem ponuditi nekaj več.

Vir fotografije: Katja Žvan

Bi brezplačno idejno zasnovo za vašo turistično destinacijo 🎁

Ti nam pošlji sporočilo, mi ti odgovorimo z igrificirano idejo. Pa roka! 🤝

Kontaktiraj nas