🎉 NOVO! Priporočilni kviz za spletne trgovine 🛍 Več info

Igrificirana Instagram zgodba: Kako navdušiti svoje sledilce?

Ko se je poleti 2016 na Instagramu prvič pojavila Instagram zgodba, je ta novost več sto milijonom uporabnikom ponudila možnost, ki jo je do tistega trenutka nudil Snapchat: objavo fotk in kratkih videov, ki po 24 urah izginejo. Hkrati je narava zgodb uporabnikom Instagrama končno omogočila objavo materiala, ki morda ni dovolj “seksi” za objavo na njihovem feedu. 

Od splavitve Instagram zgodb je minilo že več let, te pa so v tem času postale poligon za eno najbolj kreativnih izražanj digitalnega sveta, hkrati pa tudi super orodje za vključevanje sledilcev oziroma želene ciljne skupine. 

In, kar je naši razigrani Escapebox ekipci najpomembneje; instagram zgodba omogoča igranje! 😉 Čeprav se ob omembi igrifikacije v kontekstu Instragrama sprva ponujajo rešitve, kot sta kviz ali anketa, ki jih ta platforma ponuja že sama, je možnosti še mnogo več. Od preprostih pa tudi do precej kompleksnih, ki zahtevajo večurno načrtovanje. 

Igrificirana Instagram zgodba: trend, ki ga ne gre zamuditi

V zapisu se bomo sprva na hitro dotaknili tistih najbolj očitnih in preprostih igrificiranih Instagram zgodb, bolj zahtevne, a hkrati tudi toliko bolj zabavne, pa bom prihranila za konec. Vsekakor si jih je vredno ogledati in tudi preizkusiti. Navsezadnje smo že večkrat pisali o tem, kako uspešno marketinško orodje je lahko igrifikacija – blagovni znamki pomaga pri zagotavljanju prepoznavnosti, višje stopnje vključenosti uporabnikov ter zvestejših kupcev. Če to prenesemo v številke: v svetu, v katerem so posamezniki na spletu izpostavljeni kar od 6000 do 10.000 oglasom, se je treba za njihovo pozornost možno potruditi. Marketing kampanje z elementi igrifikacije imajo denimo tudi do 150% višjo stopnjo vključenosti.

Več o igrifkaciji in njenih učinkih si lahko prebereš v zapisih Trendi igrifikacije za leto 2021, Kako igrifikacije vpliva na vedenje uporabnikov, pa tudi Igrifikacije v trgovinah na drobno. 

Zdaj pa k top primerom za navduševanje sledilcev!

1. Instagram stickers

Kot že omenjeno, Instagram med svojimi stickerji ponuja vrsto načinov, s katerimi lahko vključimo svoje sledilce. Najbolj pogosti so kakopak kviz (quiz), anketa (poll), vprašanja (questions) in emoji drsnik (emoji slider). Prednost tovrstnih taktik vključevanja sledilcev je njihova preprostost, obenem pa sledilce seveda privlači tudi to, da jih povprašamo za njihovo mnenje oz. izzovemo njihovo znanje. Le kdo dandanes na mara govoriti o sebi in svojih preferencah? No, ali pa sam sebi dokazati, kaj vse zna in obvlada? 😉 

2. Tri resnice, ena laž

Tri resnice, ena laž je priljubljena igra, ki jo lahko igramo kjerkoli, kadarkoli in (skorajda) s komerkoli. Njena mehanika je preprosta: jaz o sebi povem tri resnice in eno laž, ti pa moraš uganiti, katera od trditev je neresnična. Kot nalašč za uporabo zgoraj omenjenega stickerja kviz. 

3. To ali ono

Gre za preprosto “igro”, ki je svojem bistvu pravzaprav anketa. Uporabnik naš vprašalnik “screenshota”, obkroži svojo izbiro in z želenim označevalcem oz. omembo objavi v svoji zgodbi. Čeprav lahko tovrstne vprašalnike sestavimo neposredno na Instagramu, je še posebno za blagovne znamke priporočljivo, da to naredijo v enem od programov, ki omogočajo oblikovanje v smernicah celostne podobe znamke. 

4. Bingo

Podobno kot To ali ono tudi Bingo uporabnike poziva naj obkrožijo stvari, ki jim nekaj pomenijo, nato pa tabelo delijo tudi sami. Tisti, ki deli tabelo z največ označenimi polji, je zmagovalec. 

5. Gif izziv

Tako kot Bingo in To ali ono tudi Gif izziv ne zahteva veliko predpriprav. V Canvi ali enem od podobnih orodji v skladu s celostno podobo blagovne znamke oz. kampanje oblikujemo predlogo z želeno temo, nato pa sledilce na Instagramu pozovemo, naj jo dopolnijo z gifi, ki najbolje opišejo želeno tematiko. Instagram zgodba, ki na enostaven način združuje aktivacijo uporabnika in izjemno priljubljene gife.

In še mini opomba; pri mehanikah 3, 4 in 5 uporabniku delo olajšamo s tem, da njegovo aktivacijo določimo z omembno. S tem seveda krepko znižamo svoj doseg. Na drugi strani pa je lahko s premišljeno komunikacijo to idealna taktika za začetek dolge verige uporabniških zgodb.

6. Osebnostni kviz 

Medtem ko med Instagramovimi stickerji najdemo predlogo za kviz, ki preverja uporabnikovo znanje, pa je mogoče s sekvenco zgodb sestaviti tudi osebnostni kviz. Vsaka posamezna Instagram zgodba uporabniku postavi vprašanje in dva možna odgovora. Če mu je bližji odgovor A, dobi navodilo, naj se naprej premakne z enim “tapom”, če mu je bližji odgovor B, pa z dvema “tapoma”. Sekvenca ga tako vodi preko serije vprašanj, ki ga na koncu pripeljejo do rezultata oz. opisa “osebnostnih lastnosti”, ki mu pripadajo. 

Kot je mogoče uganiti, gre za igrificirano rešitev, ki zahteva veliko načrtovanja, logičenga sestavljanja posameznih zgodb, tekstopisja in oblikovanja. Za lažjo predstavo pripenjam kviz, ki ga ja je objavil nemški Netflix, njegovo bistvo pa je promocija aktualne serije Haus des Geldes (Money Heist). 

7. Poligon 

Glede na naravo Instagram zgodb ni prav nič čudnega, da večina za pripravo kompleksnejših iger sloni ravno na mehaniki “tapanja” – pravzaprav edini akciji, ki jo zgodbe uporabnikom nudijo same po sebi. Dobro znana nemška blagovna znamka Ritter Sport je za veliko noč svoje sledilce denimo navdušila z igro, v kateri so se ti s pomočjo “tapov” sprehajali po poligonu in zbirali čokoladke. Ob prihodu na cilj jih je tam čakalo tudi nagradno vprašanje. Preprosta igra, ki pa kot Instagram zgodba v svojem ozadju zahteva pravo pravcato stop-montion produkcijo. 

8. Screenshot igra

Gre za izjemno simaptično igro, ki uporabnike izzove, da s tapom “zamrznejo” zgodbo na točno zahtevani točki. V spodnjem primeru moraš denimo s športnim copatom New Balance ubiti pajka. Uporabna mehanika, ki  lahko blagovnim znamkam služi kot promocijska nagradna igra: vsak, ki screenshot doseženega cilja pošlje na določen naslov ali objavi, sodeluje v nagradni igri. 

Prednost tovrstne igrifikacije je gotovo njena zahtevnost: uporabniki, ki bodo ob njej izgubljali živce, jo bodo najverjetneje delili tudi med svoje prijatelje. Domiseln način promocije, ki se bo uporabniku v spomin gotovo vtisnil bolje kot oglas, ki ga napade v najmanj primernem trenutku. 

Igraj igro

9. Gif puzzle 

Pablo Rochat, kreativni guru digitalnega sveta, ki že nekaj let navdušuje s svojimi igrificiranimi zgodbami, je med drugim pripravil sestavljanko, katere koščke morajo uporabniki najti med Instagramovimi gifi. V svojo zgodbo zberejo vse dele sestavljanke, jih sestavijo, nato pa zgodbo objavijo na svojem profilu. Čudovit navdih za blagovne znamke, ki želijo izpostaviti enega od svojih najnovejših izdelkov. 

10. Nadaljuj risbo 

Čeprav gre za zgodbo, v katero lahko aktivno vključimo le nekaj ljudi (idealno samo enega), je njen rezultat tako navdušujoč, da ta blog brez nje preprosto ne more. Vse, kar zanjo potrebuješ, sta ideja in sledilec, ki bo pri njej sodeloval. V prvi zgodbi začnš z risanjem zamišljengega motiva, označiš izbranega sledilca in zgodbo objaviš. On z risanjm nadaljuje, te označi, jo spet deli, nato isto spet ponoviš ti in tako dalje. Vse dokler skupaj ne ustvarita surrealistične digitalne mojstrovine. Za lažjo predstavo si lahko ogledaš umetnino, po katero se je podpisal ravno Pablo Rochat. 

Instagram zgodba, je več kot očitno format, ki kljub svojim neštetim omejitvam najbolj kreativnim ponuja vrsto možnosti za aktivacijo sledilcev oz. promocijo blagovne zamke ali aktualnega izdelka. Vse, kar potrebuješ zdaj, sta cilj in super ideja.


Sorodne objave